13 august 2022

Icoana Maicii Domnului "Sfătuitoarea"

DOAMNE AJUTA ! DUMNEZEU SA ITI ASCULTE RUGACIUNILE...DRAGA VIZITATOR AL BLOGULUI MEU , SI SA TE BINECUVANTEZE...


Icoana Maicii Domnului „Sfătuitoarea” este numită astfel deoarece Preasfânta Născătoare de Dumnezeu și Sfântul Ierarh Nicolae al Mirelor sunt reprezentați sfătuindu-l pe paraclisierul Gheorghe.
Acest eveniment a avut loc la scurt timp după apariția icoanei Maicii Domnului din Tikhvin, în 1383, când însăși Preasfânta Născătoare de Dumnezeu a poruncit paraclisierului Gheorghe să înlocuiască crucea de metal de pe biserica nou construită în cinstea ei la Tikhvin, cu una din lemn.
Pe locul acestei viziuni a fost construit un paraclis în cinstea Sfântului Nicolae, făcătorul de minuni. Paraclisul a ars de mai multe ori (prima dată în 1390, în același timp cu biserica Preasfintei Născătoare de Dumnezeu din Tikhvin).
În 1515 a fost construită o biserică de lemn și s-a fondat o mănăstire în cinstea acestei sfinte icoane.

                                                Rugăciune către Maica Domnului :

    N-a pierit nimenea Curată Fecioară, Maica lui Dumnezeu, din cei ce aveau spre tine nădejdea bunei credinţe, fără numai cei ce din zavistie s-au lepădat, ca să nu se închine vederii chipului tău. Cu razele luminii celei dintru tine dumnezeiască Mireasă luminează sufletul meu, ridică-mă pe mine cel ce zac în groapa pierzării, ruşinând pe vrăjmaşii cei ce pururea necăjesc inima mea, şi către patimi mă împing pe mine. Ceea ce prin cuvânt singură ai născut cu trup pe Cuvântul, rugămu-ne : Mântuieşte din cursele vrăjmaşului sufletele noastre. Iubitor de păcate fiind, pe tine te rog ceea ce ai născut pe Dumnezeu cel fără de păcate, care ridică păcatele lumii, cinstită; ca să miluiască sufletul meu cel mult păcătos, şi să curăţească păcatele mele cele multe, căci însuţi eşti curăţire păcătoşilor şi mântuire, şi sprijineala credincioşilor. Uşa luminii luminează inima mea cea orbită de răutate, şi să nu mă laşi să adorm acum întru moarte, pe mine cel ce sunt pururea întunecat cu cugete necurate, ca cu mulţumire să te laud pe tine Născătoare de Dumnezeu, Prealăudată. Amin.

Niciun comentariu:

ARHIVA BLOG

BIBLIA ORTODOXĂ