30 iulie 2019

PSALTIREA MAICII DOMNULUI ÎN VERSURI

DOAMNE AJUTA ! DUMNEZEU SA ITI ASCULTE RUGACIUNILE...DRAGA VIZITATOR AL BLOGULUI MEU , SI SA TE BINECUVANTEZE...



de Eliana Popa

CATISMA ÎNTÂI 

Psalmul 1

.……................…....................................
Fericit cel ce iubește numele tău sfânt, Marie,
Căci cu darul tău ,ca pomul, va rodi în veșnicie!
Fericită ești de-a pururi, tu, Aleasă-ntre Fecioare,
Căci smerenia ți-e haină și credința stâncă tare!
Mai frumoasă ca o roză, întreci chipuri îngerești ,
Cu a ta desăvârșire pe femei le covârșești !
Cea mai sfântă-ntre arhangheli ,decât îngerii mai sfântă,
Mila Ta și îndurarea-ți se vestesc și se cuvântă!
Binecuvântat-a Domnul ,cu a Sa Iubire mare,
Toată ființă ta, Marie,și tot lucrul mâinii tale!

Psalmul 2
................................................
Pentru ce se tulbură cei ce impotrivă-mi stau?
Rușinează-i tu, Preasfântă , dacă ei rușine n-au !
Și doboară-i și alungă-i ,de pe-a vieții noastre cale,
Cu furtuna îngrozirii și puterea dreptei tale !
Să ne-acoperi cu dreptatea-ți, tu, cea 'naltă-ntre virtuți,
Să lăsăm fărădelegea, Maică Sfântă să ne-ajuți !
Alergați la Preacurata în necazuri și nevoi,
Osteniți pe drumul crucii, vă va odihni pe voi !
Când vă biciuie vrăjmașii ,când prigoana-i tot mai grea,
Vă va lumina de-a pururi de v-apropiati de ea !
Binecuvântati-o pururi, cu iubirea și cuvântul,
Mila sa și îndurarea,imbracat-a tot pământul !

Psalmul 3

….............................................
O, Preasfântă Născătoare, Roua florilor de tei,
Câți s-au înmulțit vrăjmașii ! Nevăzuți mă trag spre ei,
Miluiește-mă, Stăpână ,fii toiagul meu pe cale,
Să le spulbere-ndrăzneala, viforul dreptății tale !
Vindecă-mi și neputința , inima mi-o încălzește,
Când vrăjmașu-n ea se-ascunde și viclean mi-o împietrește,
Iar în ziua morții mele ,sufletul să mi-l primești,
Și să-l dăruiesti Luminii, căre-i Maică Sfântă ești !
Slavă ție ,Ocrotitoarea celor fără ajutor,
Maica Domnului din ceruri ! Maică noua, tuturor !

Psalmul 4
................................................
Cu credință și nădejde ,către tine am strigat,
Auzitu-mi-ai chemarea ca pe-un fiu m-ai apărat,
Cu lumina ta cea sfântă, tu Luceafăr făr' apus
Doamn-a slăvilor înalte , Maica Domnului Iisus!
Duhurile răutății, ale celor de sub cer,
Întind lanțuri să mă-nghită și-mi pun curse ca să pier,
Însă, tu, Făptură dulce , revărsându-ți, bunătatea,
M-ai scăpat din a lor cursă, luminând in mine noaptea.
Binecuvantată esti ! Tu, a îngerilor șoapte,
Stăpânirea-ți să se-ntindă,până în Eternitate !

Psalmul 5
................................................
Graiurile mi le-ascultă ,sufletu-mi plângând te cheamă,
Nu-ți întoarce de la mine fața ta , Preasfântă Mamă !
Zvântă-mi lacrima din gene, schimbă-mi plânsu-n bucurie,
Și vrăjmașii mei să piară ,să fiu viu în veșnicie !
Și zdrobește fără milă ,capetele lor trufașe,
Să te laude tot trupul, Floarea Raiului gingașe !
Binecuvântată fiică, a-mpăratului Ceresc,
Ești Cununa Veșniciei peste cinul îngeresc,
Peste capetele toate din al Sfinților sobor,
Te așezi pe a lor frunte ,precum roua pe Tabor !
Slava ta ,Ierusalime , cel de Sus și cel de jos
Este Pururea Fecioara , Maica Domnului ,Hristos !
Cei ce bine te cuvântă vor fi grabnic ajutati,
Căci cu mila ta cea sfântă ,fi-vor binecuvântați!
Blestemați vor fi aceia ce aruncă cu ocară,
Peste numele tău, Maica , Taină Sfântă și Comoară !
Nu o să lipsească pâinea in a robilor tăi case,
Vinul și cu undelemnul o să umple a lor vase !
Binecuvântăm pe Domnul, Dumnezeu Cel Preaslăvit,
Slavă Lui și Plecăciune , fiindcă ,Maică, te-a zidit !
Binecuvântați să fie cei ce te-au născut ,Marie !
Binecuvântată ești și aici, și-n Veșnicie !

Psalmul 6
..................................................................

O, Preasfântă Născătoare , nu cu aspră judecată,
Să ne mustre Domnul Slavei când vom trece sfânta-i poartă !
Nici întru a Sa mânie ,să fim aspru pedepsiți,
Să ai grijă, să-L îndupleci...și prin tine izbăviți !
Să ne fii apărătoare ,să te rogi pentru noi, toți
Să ne scapi de întuneric, de-ale iadurilor Porți !
Și minunile-ti, vedea-vom...și cei izbăviți din moarte,
Te vom lăuda, Stăpână ! Cu noi ,cerurile toate !
Numai morții vor tăcea și acei ce sunt in iad,
Toți cei vii ,cu harul tău , la picioru-ti, vin și cad !

Psalmul 7

.................................................................
Am nădăjduit in tine, Prea Curată Născătoare,
Să mă mântuiești de-aceia ,ce mă prigonesc pe cale!
Și-n smerenia-mi ce astăzi, parcă sufletu-mi învie,
Să fiu păcătosul vameș și să-ți plac ,Măicuță, ție!
Strălucirea feței tale, sufletul să-mi lumineze,
Și privirea ta duioasă , gândul să-mi însenineze!
Iar prin tine voi aduce, psalmul inimii ,curat
Și prinos de rugăciune, Celui care ne-a Creat !

Psalmul 8

...............................................................
Cu nădejde vin spre tine ,Preacurata mea Stăpână,
Sufletul să-mi izbăvești de-a vrăjmașilor furtună !
Căci prin tine, Domnul nostru ,ni s-a dat Mântuitor,
Ne-a-mpăcat cu Ziditorul, ne e frate tuturor !
Precum focul peste rug ,precum roua peste lână,
Coborâtu-sa Cuvântul, peste tine-a mea Stăpână,
Și pe Duhul Sfânt aflându-l, te-a umbrit din ceru-nalt
Cu puterea ce-a vărsat-o Dumnezeul Preaînalt !
Binecuvântat e Rodul ,pântecelui tău, Marie,
Ce s-a zămislit in tine, pentru-a lumii bucurie !
Binecuvântată este , Nașterea ta Feciorească,
Binecuvântată este, curăția ta trupească!
Ale tale îndurări, binecuvântate fie !
Sfânta noastră apărătoare , Slavă și Mărire, ție !

Sursa foto: Facebook

Niciun comentariu:

ARHIVA BLOG

BIBLIA ORTODOXĂ