2 septembrie 2013

PELERINAJ 2013 ..SFANTA MANASTIRE PIATRA SCRISA

DOAMNE AJUTA ! DUMNEZEU SA ITI ASCULTE RUGACIUNILE...DRAGA VIZITATOR AL BLOGULUI MEU , SI SA TE BINECUVANTEZE.
Cu ajutorul lui Dumnezeu, am plecat de la Manastirea Teiuș , spre Manastirea Piatra scrisa. Aici am fost de foarte multe ori..poate de cateva ori pe an , fiind in drumul meu spre casa , eu fiind de la Turnu -Severin, cu toate ca locuiesc de 40 de ani in Timisoara , acasa e tot la Turnu -Severin.
Si de cate ori trecem ne oprim sa ne rugam la Sfanta Treime de pe stanca .
Este asezata la 25 de km de Caransebes in Comuna Armeniş ,Judeţul Caraş Severin...pe drumul care duce spre Turnu -Severin , Orsova, Baile Herculane...etc
Numele de Piatra Scrisa este dat de o icoana pictata pe stanca existenta aici,
Localnicii spun caci la construirea caii ferate dintre Caransebes si Orsova la deschiderea tunelului s-a gasit o icoana pictata ce reprezenta Sfanta Treime , despre aceasa Sfanta icoana se spune ca nu este facuta de mana omeneasca .

 Se mai spune ca un negutator de vite a fost surprins tocmai in Duminica Tuturor Sfintilor de o furtuna puternica, iar un fulger a despicat stanca sub care se adapostise, dar prin minune dumnezeiasca el nu a patit nimic. Preotul din sat l-a sfatuit sa zugraveasca icoana Sfintei Treimi, caci Dumnezeirea intreaga l-a salvat din primejdie impreuna cu cetele tuturor sfintilor care se pomeneau in acea zi.

Daca aceste traditii vorbesc despre recunostinta oamenilor pentru ca au scapat de o primejdie, iata ca alta varianta aminteste de necesitatea credinciosului de a aduce jertfa lui Dumnezeu chiar atunci cand i se intampla o tragedie.

Se spune ca fiul mesterului care ridica biserica din Armenis a vrut neaparat sa puna el crucea pe varful turnului, desi tatal sau, la inceput, nu l-a lasat, in final, baiatul s-a urcat, dar a ametit, a cazut si a murit, intru iertarea pacatelor sale, mesterul a lasat sa se zugraveasca icoana de la Piatra Scrisa.



                                                    Imagini din Manastirea noua si altarul de vara..
 









Primul document despre Piatra Scrisă apare pe o hartă militară austriacă din anul 1788, în care pe acest loc este trecută stânca Sfintei Treimi. Datorită infiltraţiilor de apă în stânca ce adăposteşte icoana, aceasta a necesitat restaurarea în 1822 de către pictorul Moise Buru Scriitorul din Caransebeş.








 Am vizitat Sfanta Manastire noua si Schitul Piatra Scrisa , am admirat icoana pictata pe stanca si am plecat mai departe spre Turnu-Severin si de acolo la Targu Jiu ...acolo unde marele Brancusi ne-a lasat mosteniri cu care ne mandrim..
aici am vizitat Poarta Sarutului si Masa Tacerii..apoi Coloana Infinitului...
atasez cateva poze facute cu aparatul sau telefonul, ca sa ne aducem aminte de frumusetile ce le-am vazut pe aici...Cand am intrat in Targu-Jiu incepuse sa ploua ,dar Dumnezeu a tinut cu noi ,pentru ca s-a oprit si nu ne-am udat de loc...

Unul dintre colegii nostrii de pelerinaj , ne-a compus poezii si le-a recitat ,apoi noi am cantat priscene ...postez si poeziile deoarece sant foarte frumoase..























Bucurosi si fericiti am parasit orasul Targu-jiu si pe Marele scluptor Brancusi ,spre alte locuri sfinte si binecuvantate de Dumnezeu...
Ne indreptam spre manastirea Polovraci ....

Niciun comentariu:

ARHIVA BLOG

BIBLIA ORTODOXĂ