5 septembrie 2022

Maică Fecioară, căci tu singură între femei ai fost aleasă şi preafericită...

DOAMNE AJUTA ! DUMNEZEU SA ITI ASCULTE RUGACIUNILE...DRAGA VIZITATOR AL BLOGULUI MEU , SI SA TE BINECUVANTEZE...

                                         

In glas de cântări sfinte, laudă cu mulţumire după datorie cant ţie, Născătoare de Dumnezeu, pentru care mântuieşte-mă pe mine şi pe toţi cei ce te au pe tine ajutor căci tu Stăpână, după Dumnezeu, eşti mie scăpare.

Din toată tulburarea neaşteptată, numai când rostesc numele tău, mă slobozesc de frică. Aşa de mare este harul tău şi aşa de mare este nemăsuratul tău ajutor, prin care oricine aleargă la tine, Stăpână, cu dinadinsul din nevoi se izbăveşte.

Căzând în valul ispitelor, când te-am căutat pe tine şi nu ai potolit îndată valul? Când nu ai liniştit mintea mea? Din toată ocara m-ai smuls. Pentru aceasta te laud pe tine, Stăpână, şi laud puterea ta.
Deznădăjduindu-mă de mulţimea chinurilor, plâng şi te aflu pe tine apărătoare şi izbăvitoare din nevoi. Eşti mie ajutor neîncetat, pentru aceea, te binecuvintez, Stăpână, şi laud puterea ta.

Cine dintre pământeni poate să te laude pe tine după vrednicie, 
Maică Fecioară, căci tu singură între femei ai fost aleasă şi preafericită.

Cerul te cântă pe tine şi pământul te laudă, 
împreună cu care şi eu aduc datornicele rugăciuni, 
pentru care te-ai arătat mie mântuitoare, Născătoare de Dumnezeu.

Prin credinţa în tine fiind izbăvit din ispite,
 ţie îţi strig din adâncul sufletului:
 Tu eşti acoperământul meu cel tare, de Dumnezeu dăruită.

Pe mine, cel înconjurat de chinuri, cel ce am deznădăjduit de viata mea, miluieşte-mă, nădejdea muritorilor, scoţându-mă din rele cu ajutorul tău Stăpână.

Înfricoşatul tău nume, ori de câte ori îl aude mulţimea demonilor, fuge înspăimântată ca de foc, pentru aceea, când rostesc, auzi-mă, Născătoare de Dumnezeu, nu mă trece cu vederea.

Numele cel mult dorit în icoana ta îl văd, Doamna tuturor căci prin acesta faci minuni izvorând harul şi robul tău care se apropie de tine cu credinţă îl izbăveşti din chinuri, Născătoare de Dumnezeu.

Mi-am întinat cu patimi trupeşti sufletul meu, eu, ticălosul, la tine, nevinovată Fecioară, alerg cu credinţă, pentru aceea nu mă trece cu vederea, auzi plângerea mea şi primeşte dorirea sufletului meu.

Tu eşti puterea inimii mele celei slabe, cu dreptate te laud pe tine, Curată.

Lipindu-mă de tine, am nădăjduit, ajutor împotriva vrăjmaşilor fii mie, 
Stăpână, căci rugăciunea ta este cuvioasă şi puterea ta nebiruită.

În chinuri fiind eu, pe tine te-am căutat să mă ajuţi; fii mie părtinitoare, 
Stăpână, căci tu eşti nădejdea mântuirii celui ce se roagă tie, 
Născătoare de Dumnezeu.

Adâncul păcatului scufundă cu totul nenorocitul meu suflet,
 Preacurată Stăpână, întinde-mi mână de ajutor.

Adâncul milei fiind, Născătoare de Dumnezeu, 
din noroiul patimilor în care am căzut,
 ridică-mă la înălţimea nepătimirii.

În chip cuvenit, strigăm tie, preanevinovată Fecioară, cântarea îngerului: 
,,Bucură-te”. Bucură-te, îngrădire a robilor tăi, zid de apărare nesurpat.

În chin cu multe suspine, ca într-un cuptor de foc, eram eu, slujitorul tău, 
Născătoatre de Dumnezeu, şi m-am izbăvit cu rugăciunile tale din munca cea veşnică, 
precum tinerii din văpaie.

Cântări de mulţumire, ca un prinos de duminică, îţi aduc ţie, robul tău, 
Născătoare de Dumnezeu, laud apărarea ta şi înfricoşătoarea ta ocrotire cu care pururea mă acoperi.

Tu eşti leac alinător, pentru preaîntristatul meu suflet, ca o milostivă, Preasfântă Marie, fă lumină în cugetele mele cele întunecate şi , păzindu-mă, mântuieşte-mă.

Cu dumnezeieşti cântări împletesc lauda ta Curată pentru doritul tău acoperământ ,
Căci pe tine te-am aflat în focul ispitelor rouă a vieţii, 
răcorindu-mi ostenelile şi îndemnându-mă să cant: Toate lucrurile lăudati pe Domnul.

Tu eşti nădejdea mea, scăpare puternică al celui care a ajuns în lupte nenorocite. 
Căci întru tine încrezându-mă, fiind întărit, ocolesc uneltirile duşmanilor şi cu mulţumire strig:
Toate lucrurile lăudati pe Domnul.

Departe alungă mulţimea cea rea a demonilor, fiindcă mare putere luptă cu mine, tu însuţi Maica lui Dumnezeu, întinzând laţurile tale, pe mine mă păzeşte ca pe o pasăre din laţ, ca să strigfără încetare:Toate lucrurile lăudati pe Domnul.

Cine dintre pământeni nu îţi va împleti laudă sau cine nu va spune măririle tale căci mijlocitoare eşti către Dumnezeu pentru toţi, 
împreună cu care sunt şi eu, rugătorul tău, pentru aceea cant şi în cântări,
 Născătoare de Dumnezeu ,Marie te măresc.

În necazuri şi nenorociri, mai strălucitoare decât soarele fulgeră lumina puternicului tău ajutor, risipind norii deznădejdii din sufletul meu.

Bucură-te, izvorul cel veşnic, cu unde strălucite şi dumnezeieşti; 
bucură-te apărarea şi ocrotitoarea muritorilor;
 bucură-te, sălajul cel sfânt al Stăpânului tuturor, vasul cel preacurat, mirul cel de mult preţ.

Pe robul tău, cel purtat de valuri pe marea primejdiilor şi bătut de vântul nenorocirilor Fecioară, miluieşte-l şi îl mântuieşte, ceea ce ai născut noianul cel nemăsurat al milelor.”

(Sfântul Teodor Studitul)
(Culegere selectivă)

Niciun comentariu:

ARHIVA BLOG

BIBLIA ORTODOXĂ