23 februarie 2013

Taina Icoanei facatoare de minuni a Maicii Domnului Siriaca, Ghighiu Manastirea

DOAMNE AJUTA ! DUMNEZEU SA ITI ASCULTE RUGACIUNILE...DRAGA VIZITATOR AL BLOGULUI MEU , SI SA TE BINECUVANTEZE...

Taina Icoanei facatoare de minuni a Maicii Domnului Siriaca, Ghighiu Manastirea




Taina Icoanei făcătoare de minuni a Maicii Domnului Siriaca, de la mănăstirea Ghighiu

Am ajuns la mănăstirea Ghighiu (com. Bărcănești, jud. Prahova) fără să cunosc prea multe despre Icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului de acolo. Doar atât, că e foarte frumoasă (văzusem copii ale ei) și că e... făcătoare de minuni. Și poate n-aș fi ajuns prea curând la ea, dacă nu m-ar fi rugat cineva să poposesc și să mă rog anume acolo, pur și simplu.

În semiîntunericul bisericii cu hramul Izvorul Tămăduirii, am zărit Icoana Siriaca, aproape întunecată. Pelerinii se rugau înaintea ei, în genunchi, pe rând. În jurul Icoanei, aerul părea mai curat, sfințit și sfințitor. Îți piereau gândurile, grijile, rămâneai doar tu înaintea Maicii Domnului, cu rugăciunile tale. Problemele tale păreau acum mici, și un singur lucru am putut face, spontan, fiind de ziua Sfântului Ioan Iacob Hozevitul: să-i cânt în gând, Maicii, un cântec pe versuri de Sfântul zilei: Preasfântă Maică și Fecioară / Nădejdea sufletului meu / Tu ești a mea mijlocitoare / Spre milostivul Dumnezeu. / De n-ar avea la ceruri lumea / Rudenie de pe pământ / Atunci ar fi pustie viața / Asemenea unui mormânt.

    
Ai fi vrut să rămâi și să sorbi din ochi icoana cu sclipiri de pietre scumpe.

Abia apoi am cercetat, descoperind informații despre Icoană. Crezusem că... mai multe minuni s-au petrecut, cumva, la Icoane minunate din Grecia, Rusia... Dar nu era așa, ci numai o necunoaștere și un studiu neaprofundat despre Icoanele făcătoare de minuni din România. De altfel, se pare că notițele despre minunile Icoanei de la Ghighiu s-au pierdut.

Însă au rămas câteva lucruri clare, povestite, repovestite de măicuțe și de pelerini: locul mănăstirii este unul ales, pe care s-a arătat însăși Maica Domnului, în urmă cu peste 400 ani, poruncind logofătului Coresi să reconstruiască lăcașul monahal. Pe locul unde a pășit dânsa, a țâșnit un izvor tămăduitor, păstrat până astăzi. Despre acest izvor nu știusem nimic înainte, deci nu l-am vizitat, fiind undeva în spatele mănăstirii.

La mănăstire se petrec lucruri uimitoare, pe lângă vindecările de la Icoană: apa izvorului curge foarte încet în mod obișnuit, dar din când în când țâșnește cu putere. Icoana însăși se arată uneori foarte întunecată la față, alteori însă e foarte luminoasă. Uneori nu se lasă ridicată și mutată, și nici fotografiată. Minunile petrecute sunt diverse, de la vindecări de cancer, de sterilitate, alungarea duhurilor rele, la tămăduirea stărilor de tristețe.


Aducerea Icoanei s-a petrecut în mod aparte.
Episcopul Vasile Samaha al Antiohiei a avut un vis prin care Maica Domnului îi spunea unde să fie mutată Icoana, precizând numele mănăstirii Ghighiu. În anul 1958, Icoana a fost adusă cu fast, la mănăstirea Ghighiu, în prezența patriarhului Justinian Marina. În ziua mutării, 25 februarie, episcopul sirian a izbucnit în lacrimi în fața tuturor, simțind că pentru păcatele conaționalilor săi Maica Domnului a poruncit schimbarea locului Icoanei.

Dar despre toate acestea am aflat după închinare... și m-am înfiorat. Există atâtea locuri sfințite și la noi, unde Maica Domnului a binevoit să se arate și să cheme pe cei credincioși, spre ajutor și mântuire.

Am mai citit că Icoana de la Ghighiu este considerată tristă, în privința expresiei Preacuratei Fecioare. Că uneori Maica plânge. Personal nu am putut vedea această tristețe a Maicii Domnului, ci frumusețea ei nemaiîntâlnită și prezența ei sobră și vie, alături de Fiul ei și... de noi.




SURSA
http://mirelasova.over-blog.com/article-taina-icoanei-facatoare-de-minuni-a-maicii-domnului-siriaca-de-la-manastirea-ghighiu-81363656.html

Niciun comentariu:

ARHIVA BLOG

BIBLIA ORTODOXĂ