24 martie 2019

O Rugaciune extraordinara facuta de Sfantul Efrem Sirul catre Maica DOMNULUI



DOAMNE AJUTA ! DUMNEZEU SA ITI ASCULTE RUGACIUNILE...DRAGA VIZITATOR AL BLOGULUI MEU , SI SA TE BINECUVANTEZE...





                  Rugăciunea a patra către Preasfânta Născătoare de DUMNEZEU

Stăpâna mea , Preasfântă Născătoare de DUMNEZEU , cu Dar Dăruită a lui DUMNEZEU Născătoare , Prea Binecuvântată , de DUMNEZEU Dăruită Maică a lui DUMNEZEU ,
Incăperea Dumnezeirii Unuia-Născut Fiu al Tatălui Celui fără de moarte și nevăzut ,
Scaunul în chipul focului ,
mai Preaslăvită decât Cei în Patru chipuri ,
Preacurată ,
Prea Nevinovată ,
Prea Nepângărită ,
Prea Fără de prihană ,
Prea Lăudată ,
Prea Nestricată ,
Prea Fericită ,
Prea Nevătămată ,
Prea Cinstită ,
întru tot Binecuvântată ,
Prea Pomenită ,
Prea Dorită ;
Fecioară cu Sufletul și cu Trupul , și cu Mintea ;
Jilțul Impăratului Celui ce Este pe Heruvimi ;
Ușă Cerească prin Care cei de pe pământ la Ceruri alergăm ;
Mireasa lui DUMNEZEU , prin Care cu Dânsul ne-am Impăcat ;
Minune Neînțeleasă , Auzire netâlcuită , Arătare a Dumnezeieștii Taine celei ascunse ,
Apărătoare cu totul Nebiruită , Sprijin Tare ,
Izvor de viață primitor ,
Noian neîmpuținat și nedeșertat al Dumnezeirii și Negrăitelor Daruri și Hărăziri ,
Inălțime mai înaltă decât Cereștile și Netrupeștile Puteri ,
Adânc necercat al înțelegerilor celor ascunse ,
Slava și Cinstea cea de obște a firii ,
Dăruirea tuturor celor bune ;
Cea , după Sfânta TREIME , Stăpâna tuturor făpturilor ;
Cea , după Mângâietorul , altă Mângâietoare și , după Mijlocitorul Hristos , Mijlocitoarea a toată lumea ;
Căruța Soarelui Celui gândit , Primitoarea Luminii celei Adevărate , Care Luminează pe tot omul ce vine în lume ,
Ceea ce Porți în brațe pe Cel Ce Poartă toate cu Cuvântul gurii Lui , Imbrăcămintea Cea Neîntinată a Celui Ce Se Imbracă cu Lumina ca și cu o haină ; Podul a toată lumea , Care la Cerul cel mai Presus de lume ne Sui pe noi ;
Cea mai Presus decât Heruvimii , mai Preaslăvită , fără de asemănare , decât Serafimii și mai Cinstită decât toată Zidirea ;
Strălucirea Ingerilor , Mântuirea oamenilor ;
Cea Care la Cer ne Sui pe noi ;
Maica și Roaba Soarelui Celui Neapus ,
Raza Zilei celei Adevărate și Tainice , Adâncul necurmatei Iubiri de oameni a lui DUMNEZEU ,
Cea mai Cinstită decât Raiul , Pământul Cel Sfânt al Făgăduinței , Carul cel Dumnezeiesc al Darului ,
Intărirea și Sprijinirea Cea prea Tare a Credinței celei Adevărate ,
Locul cel prea Desfătat al Celui Neîncăput ;
Vița Cea Adevărată , Care pe Rodul Vieții L-ai Purtat ;
Măslinul Cel Prea Roditor , Care Veselești sufletele credincioșilor ;
Acoperământul Cel a toată lumea ,
Ușa Cinstitei Taine celei mai presus de minte ; 

Implinirea Darurilor celor Treimice , ca Aceea ce Porți Vrednicia cea de-a doua , după Dumnezeire ;
Fulger Care Strălucești sufletele credincioșilor , 

Impăcarea păcătoșilor ,
Intemeierea celor așezați ,
Chemarea înapoi a celor ce cad,
Deșteptarea trândavilor,
Vârtutea celor ce bine sporesc ,
Unirea la un gând a Bisericii ,
Buna Nororcire a oștilor ,
Dăruirea tuturor celor bune ,
Buna așezare a cetăților ,
Pacea lumii ,
Răbdarea nevoitorilor ,
Bărbăția pătimitorilor ,
Comoara vieții celei nestricăcioase ,
Nor Care Aduci Ploaia cea Cerească celor de pe pământ ,
Făclia Luminii Celei Neapropiate ;
Scara Cea Înălțată , pe Care Ingerii Cei Cerești S-au Pogorât către noi ,
Limanul celor înviforați,
Bucuria celor necăjiți,
Folositoarea celor nedreptățiți ,
Mângâierea celor ce plâng ,
Ajutorul celor neajutorați,
Intărirea celor neputincioși,
Sprijin celor osteniți ,
Toiag al orbilor, Povățuitoarea Cea Mântuitoare a celor rătăciți ,
Apărarea Cea Intemeiată a celor din nevoi .
Chivot Sfânt , prin Care ne-am Mântuit de potopul păcatului;
Rug nears , pe care Te-a Văzut Moisi , de DUMNEZEU Văzătorul ;
Cădelniță de Aur , întru Care Cuvântul , Aprinzând trupul , toată lumea de bună mireasmă a Umplut-o și învinuirile neascultării de tot le-a Ars ;
Tablă de DUMNEZEU Scrisă ,
Sfeșnic cu șapte Lumini , a Cărui Strălucire a Covârșit razele soarelui ;
Cort Sfânt , pe Care Veseleil Cel duhovnicesc , Hristos , L-a Zidit cu Prea Ințelepciune și Sălaș al Său L-a Făcut ;
Căruța Cea Impărătească , Năstrapă de Mană Lrimitoare , Grădină încuiată ;
Izvor Pecetluit , ale Căruia ape curate și limpezi Adapă toată lumea ;
Toiag al lui Aaron , Cel cu Sfințenie Odrăslit ;
Lână de Rouă Purtătoare a lui Ghedeon ;
Carte de DUMNEZEU Scrisă , prin Care Zapisul lui Adam s-a rupt;
Munte al lui DUMNEZEU , Muntele Cel Sfânt în Care DOMNUL Bine a Voit să Locuiască ;
Rădăcină Sfântă din Iesei ;
Cetatea lui DUMNEZEU , pentru Care Preaslăvite S-au Grăit , după cum Zice David .
Dezlegarea întristării;
Izbăvirea robiei;
Indumnezeirea muritorilor ;
Cea Prea Frumoasă cu Firea și de toată prihana neprimitoare ;
Ceea ce la Libanul fecioriei Te Sui și lumea o Umpli de Buna Mireasmă a Mirului , din care Dulceața Curgând , amărăciunea cea de demult a lemnului a îndulcit-o ;
Ceea ce pe toată Ființa Dumnezeirii , înfricoșat ai Incăput-O ;
Dăruirea Cea mai Inaltă decât toată cinstea și Podoaba Cea Preacinstită a tuturor bunătăților ;
Pat al lui Solomon , pe Care Te Inconjură șaizeci de puternici , adică Graiurile Scripturii Celei de DUMNEZEU Insuflate ;
Loc de Lumină încăpător , dintru Care Razelele Mântuirii Au Strălucit lumii ; Mărturia înfricoșatei iconomii ;
Sălășluirea cea Frumoasă a Dumnezeieștii Impreună-Pogorâri ;
Impăcătoarea lumii ;
Curățitoarea noastră și Adăpostirea ;
Darul Cel Prea Dorit al tuturor celor bune .
Clește de Văpaie Purtător , pe Care Te-a Văzut Marele între Prooroci , Isaia ; Munte Umbrit cu Fapte Bune , pe Care mai Inainte Te-a Văzut Avacum ;
Munte Netăiat al lui Daniil ;
Ușă Care Cauți spre răsărituri , a lui Iezechil ;
Raiule Preasfinte din Eden ;
Pom de Viață Purtător , Care Aduci Rod Prea Frumos și Prea Dulce ;
Măr cu bun miros ;
Trandafir dulce mirositor ;
Floare nevestejită ;
Crin prea alb ;
Carte pecetluită , pe Care nimeni nu poate să O citească ;
Inchipuirea cea nescrisă a fecioriei ;
Vederea Proorocilor Cea Cinstită ;
Veșmântul Cel de DUMNEZEU împistrit ;
Porfira Cea de DUMNEZEU țesută ;
Împlinirea Cea Prea Arătată a toată Proorocia ;
Gură netăcută a Apostolilor ;
Indrăznire Nebiruită a purtătorilor de chinuri;
Intărirea împăraților;
Lauda preoților ,
Iertarea greșiților ,
Induplecarea Dreptului Judecător ,
Ridicarea celor căzuți ,
Zidirea Cea de a doua oară a sufletului și a trupului meu;
Dorirea lumii .
Mântuirea mea ,
Mângâierea mea ,
Viața mea ,
Lumina mea ,
Nădejdea mea ,
Răcorirea mea ,
Dulceața mea ,
Scăparea mea ;
Acoperământul , Tăria sufletului meu ,
Veselia , Tndulcirea , Zidul , Adăpostirea , Ingrădirea Cea Tare ,
Arma , Sprijinul , Slava , Suflarea mea ,
Ocrotitoarea , Mijlocitoarea , Alinarea , Cercetarea , Lauda , Pacea , Vârtutea , Umblarea , Cântarea , Hrana , Veșmântul , Bucuria , Blagoslovenia , Ancora , Indestularea , Roua , Incuviințarea cea cinstită , Sfințenia , Mărirea , Izbăvirea ;
Mângâierea scârbelor mele;
Ajutorul deznădăjduirii mele;
Luminarea și Sfințenia sufletului meu ;
Izbăvirea de păcatele mele;
Indulcirea și Imbunarea sufletului meu Cea de la DUMNEZEU ;
Picătura Cea de DUMNEZEU Izvorâtoare a inimii mele celei uscate;
Făclia Cea Prea Strălucită a sufletului meu celui întunecat;
Imbrăcarea goliciunii mele;
Incetarea suspinurilor mele;
Prefacerea primejdiilor mele;
Infrânarea , Curăția , Bărbăția , Intreaga Ințelepciune , Podoaba faptelor bune , Slobozenia mea , Limanul , Comoara , Neguțătoria Cea cu Adevărat Veșnică , Statornica Pocăință , Inălțarea , Buna sănătate , Frumusețea , Tăria , Buna Sfătuire , Priceperea , Bucuria , Strălucirea mea .
DOAMNE mea și , către DUMNEZEUL meu , Neadormită și Ne-rușinată Inainte-Stătătoare ,
Vezi Credința mea și dorirea mea cea după DUMNEZEU și – ca Una ce ai Impreună-Pătimire și Putere , ca O Maică a lui DUMNEZEU , Celui Singur Bun și Milostiv – primește sufletul meu cel prea ticălos și Invrednicește-l pe dânsul , prin Mijlocirea și Sprijinul Tău , părții celei de-a Dreapta a Unuia-Născut Fiului Tău și Odihnei Aleșilor și Sfinților Lui că nu am alt Ajutor afară de Tine , nici Sprijin .
Spre Tine Nădăjduind , să nu rămân deșert.
Intru Tine mă laud ;
să nu-Ți întorci , pentru multele mele păcate și fărădelegi, Fața Ta de la mine, nevrednicul robul Tău ;
că Ai Voirea și Puterea , ca Ceea ce pe Unul din TREIME Negrăit L-ai Născut .
Ai cu ce să-L Pleci , ai cu ce să-L Indupleci : Mâinile cu care Negrăit L-ai Purtat pe Dânsul , Sânul cu care L-ai Alăptat ;
de scutece , Adu-I Aminte ;
de Creșterea cea din Pruncie .
Cu ale Tale , pe ale Aceluia Amestecă-le : Crucea , Sângele , Rănile prin Care ne-am Mântuit , prin Care ne-am Proslăvit: Deci să nu Iți Depărtezi Ocrotirea Ta de la mine ;
ci Ajută-mi și Acoperă-mă , și Fii lângă mine totdeauna ;
că Se Veselește Unul-Născut Fiul Tău de cei ce se roagă Ție ;
Indatorat Il Ai pe Dânsul , Cel Ce a Zis : „Cinstește pe tatăl tău și pe mama ta”;
și cu mult mai vârtos Insuși , Cel Ce a Voit a Se Număra între robi , va Păzi Darul și Porunca Sa către Tine , Ceea ce I-ai Slujit Lui la Negrăita Naștere ;
Pentru aceea , Se și Bucură de Rugăciunile Tale , ca pe a Sa Slăvire a Ta O Socotește și , după Datorie , Implinește Cererile Tale ;
numai să nu mă treci cu vederea pe mine, cel nevrednic;
nici faptele mele cele necuvioase să curme dinspre mine Mila Ta cea Nemăsurată .
Născătoare de DUMNEZEU , Tu Ești Numele meu Cel prea Dorit ;
că nici un semn de biruință nu este mai tare decât Ajutorul Tău .
Că Tu ai Șters toată lacrima de la toată fața pământului ;
Tu ai Umplut Zidirea de tot felul de Faceri de Bine .
Pe Cele Cerești , le-ai Veselit , pe cele pământești , le-ai Mântuit ;
Zidirea ai Impăcat-o , pe Ziditor , L-ai Milostivit ;
pe Ingeri , I-ai plecat , pe oameni i-ai Inălțat ;
între Cele de Sus și cele de jos , prin Sine-Ți ai Mijlocit ;
ai Prefăcut și ai Schimbat prea bine totul Intru Ce-i Mai Bun .
Prin Tine , Semnele cele nemincinoase ale Invierii noastre le Ținem ;
prin Tine , Impărăția Cea Cerească Nădăjduim să O Dobândim .
Pe Tine , Sprijin spre Mântuirea noastră Te-am Câștigat ,
pe Pine Te Avem Apărătoare spre Ajutor ,
pe Tine Te-am Dobândit gură a dării noastre de răspuns ,
pe Tine Te Aducem Laudă a Nădejdii noastre ,
pe Tine , mulțimea creștinilor Te Are Zid Prea Tare;
Tu Incuietorile Raiului le-ai Deschis ;
Tu ne-ai Pregătit pe noi a Călători la Ceruri ;
Tu ne-ai Imprietenit cu Fiul Tău și DUMNEZEU .
Prin Tine , Singură Preacurată , Tată Slava , Cinstea și Sfințenia de la însuși Adam cel dintâi și până la sfârșitul veacului , Apostolilor , Proorocilor , Mucenicilor , Drepților și celor smeriți cu inima , S-a Făcut și se Face , și se va Face ;
și de Tine se Bucură , Ceea ce Ești cu Dar Dăruită , toată Zidirea ;
și eu mă Bizuiesc întru Tine , Cea Care cu Adevărat ai Născut după trup pe DUMNEZEU Cel Adevărat , Căruia Se Cuvine Toată Slava , Cinstea și Inchinăciunea , Impreună cu Cel Fără de început al Lui Părinte și cu Preasfântul și Bunul , și de Viață Făcătorul Lui Duh , acum și pururea , și în vecii vecilor .
Amin !

(Rugăciunile Postului Mare , Editura Egumenița , Galați , pp . 133-142 .)
http://cuvantortodox .ro/2015/02/13/rugaciunile-sfantului-efrem-sirul-catre-maica-domnului-rugaciunea-a-patra-catre-preasfanta-nascatoare-de-dumnezeu/

Niciun comentariu:

ARHIVA BLOG

BIBLIA ORTODOXĂ