17 noiembrie 2012

CUM SA NE RUGAM

DOAMNE AJUTA ! DUMNEZEU SA ITI ASCULTE RUGACIUNILE...DRAGA VIZITATOR AL BLOGULUI MEU , SI SA TE BINECUVANTEZE...


Nu fă din rugăciune roaba bunului tău plac. Nu spune nebuneşte: N-am nici un chef să mă rog. E o ocară adusă lui Dumnezeu, şi adevărată hulă. Rugăciunea să-ţi fie ţie lege necălcată. E vorba aici de viaţă şi de moarte. Că nu respiri după cum ţi-e voia, nu cauţi pricini şi prilej ca să respiri. Nu întrebi: La ce bun să respir, de ce respir eu, oare? Atâta ştii: mor de nu respir. Aşa-i şi rugăciunea; nu sta să te tocmeşti. Spune: Asta-i porunca, şi cu asta basta. Pune-ţi canon de rugăciune şi ţine-te neabătut de el.
La deşteptare, sari la rugăciune cum sare călăreţul în şa, neprivind înapoi şi negândind la ce-o să fie mâine, şi aţine-te aşa măcar o clipă. Iar seara, tot aşa, măcar o clipă, fă-ţi socoteala zilei ce-a trecut şi plânge-ţi greşelile, cerând iertare de la Dumnezeu.
Nu socoti nebuneşte că rugăciunea cere anume timp şi loc. Roagă-te în toată vremea şi în tot locul. Şi ce nu poţi face cu plecarea genunchilor, fă cu plecarea duhului, stând ca în faţa lui Dumnezeu.
Nu-i de ajuns să te rogi dimineaţa şi seara. Că nici plămânii nu ţi-i umpli cu aer numai de două ori pe zi.
De nu poţi să te rogi lucrând, lucrează măcar cu duhul rugăciunii.
De nu poţi însoţi necontenit lucrul tău cu rugăciunea, fă rugăciune măcar la început şi la sfârşit. Şi strecoar-o în toată clipa de răgaz.
De-ţi vine la vremea rugăciunii silă, lene, vlăguire, cunoaşte că-s de la draci, şi o veche ispită. Căieşte-te şi roagă-L pe Domnul să te ierte pentru neputinţa ta.
Iarăşi, de-ţi fuge mintea şi nu mai ştii ce spui la rugăciune, nu te lăsa de ea. Nu-i fă dracului pe plac. Vezi-ţi de rugăciune, că spune în Pateric: „de nu pricepi cuvântul, îl pricepe dracul şi se teme”. Fără osteneală nu e rugăciune.
Nu trecem dincolo de chipul văzut al lucrurilor şi al făpturilor, şi nici pe noi nu ne cunoaştem cu adevărat, pentru că nu ne rugăm pe cât s-ar cuveni. Numai rugăciunea descuie taina fiinţei noastre. În rugăciune prinde-le pe toate, nimic să nu rămână în afara ei. Nu pune rugăciunea într-o parte, şi toate celelalte ale vieţii tale într-altă parte. Sădeşte rugăciunea în tot ce faci şi pe toate fă-le rugăciune.
Sileşte-te la rugăciune şi la citirea Scripturii, şi nu după pofta ta, ci după nesmintită rânduială fă-le sfânt şi bun obicei. Că trupul boleşte şi moare pentru lipsa hranei, iar sufletul, pentru lipsa rugăciunii. Că asta-i hrana lui.
Sufletul tău, când ţi se arată curat şi paşnic, să ştii că e asemeni unui luciu înşelător de apă, clară la vedere, dar plină de mâl şi murdărie în străfundul ei. Aşează-te la rugăciune, şi-ai să vezi îndată cum, ca dintr-o apă răscolită, îi iese la iveală toată necurăţia. Să nu te tulburi, şi mai mult să te rogi, şi ai să te speli de toată întinăciunea.
De se abat asupra ta cugetele rele ca un roi de muşte, nu te tulbura, ci vezi-ţi cu tărie de rugăciunea ta.
Pentru tot gândul rău pe care-l ai, căieşte-te pe dată şi roagă-L pe Domnul să te ierte.
Nu te lăsa de rugăciune chiar de ţi-e sufletul trândav şi scârbit. Şi chiar de-ţi pare că te rogi cu vorbe străine şi de neânţeles, rămâi la rugăciune. Că dracii le înţeleg şi se îndepărtează.
Stăruie bărbăteşte în rugăciune, în duh de căinţă. Rabdă până la capăt, cum au răbdat mucenicii. E şi asta o cruce pe care o ai de dus.
Dacă, din mila lui Dumnezeu, rugăciunea curge de la sine, şi ţi-e uşor s-o faci, şi sufletul ţi-e plin de bucurie, unde e vrednicia ta? La greu se arată cât eşti de puternic şi cât de drag ţi-e Dumnezeu.
Mereu e în rugăciune o parte de trudă omenească. Şi la început e plugărie plină de osteneală. Dar vine apoi harul şi-o face uşoară.
Uşurinţa la rugăciune semeţeşte. Vezi să n-ajungi ca omul din Evanghelie, căruia stăpânul îi iartă datoria, iar el, neiertător, îşi strânge datornicii de gât.
Nu căuta dulceaţa şi bucuria rugăciunii. De n-ai parte de ele, nu te întrista; vezi-ţi de rugăciune, şi n-aştepta mângâieri. Pe Dumnezeu să-L cauţi, nu desfătarea ta.
Lucrarea rugăciunii cere îndelungă-răbdare. Mângâierea harului e darul lui Dumnezeu, nu rodul ostenelii noastre, şi toată bogăţia de la Domnul, s-o adunăm în Domnul şi pentru Domnul, iar nu pentru noi. Iar dacă harul nu vine, să nu deznădăjduim, ci cu răbdarea să trecem pustia părăsirii.
În vremea rugăciunii vin asupra noastră atâtea ispite, că ni se pare că avem mai multă pace şi linişte când nu ne rugăm! E o veche şi bine-ştiută viclenie a dracului, care ne-aduce gândul că ne merge rău fiindcă ne rugăm, şi de nu ne vom mai ruga, ne va fi mult mai bine. Slavă lui Dumnezeu că dracul nu-i prea mintos, si-i sărac în momeli!
Când nu te rogi, sufletul se vede limpede ca un lac. Dar un lac plin de mâl, care îndată ce-i răscolit se tulbură. Aşa rugăciunea răscoleşte sufletul şi scoate la iveală relele de care-i ispitit. De stăruim într-însa cu răbdare, ispitele se risipesc şi încet-încet vom stârpi cugetele rele care răsar în noi. De unde vin aceste ispite? De la draci. Dacă vin de la draci, cum poate rugăciunea să ne curăţească, de vreme ce izvorul lor e în afara noastră? Nu vom fi pururi războiţi de draci? Cu adevărat, ispitele vor dăinui, dar nu în suflet, ci în afara lui. În sufletul curăţit prin rugăciune nu-şi mai află hrana răutăţii lor şi surghiunite şi vlăguite nu ne mai războiesc ca mai înainte. „Iscodit-au fărădelegi şi au pierit când le iscodeau, ca să pătrundă înlăuntrul omului şi în adâncimea inimii lui” (Ps. 63, 6-7).
Nu fi de cremene la rugăciune. Că cere cucernicie, nu voinţă tare, cum socotesc yoghinii, de pildă. Nu-i nicidecum o faptă a voii tale.
Ziarele ne pun în faţa ochilor o lume bântuită de chin şi suferinţă. Cum să nu-ţi fie milă şi să nu te rogi pentru întreaga lume?
Nu poate fi obştească rugăciunea lui Iisus. Că nu-s două inimi să bată la fel. Iar rugăciunea e lucrare slobodă a omului slobod să se roage după cum voieşte, şi mai ales să tacă când simţirea sufletului îi vesteşte venirea harului. Cum spune unul dintre sfinţi [Serafim de Sarov, n.n.]: „Pentru ce să mai strigi după Domnul, când El a şi venit?”.
Fără smerenie, rugăciunea lui Iisus e pierzare curată.
Ia seama cu ce inimă te rogi. Rugăciunea cere o inimă căită. N-a venit Domnul să te înveţe meşteşugul rugăciunii, ci să te cheme la căinţă.
Lucrarea rugăciunii lui Iisus e întodeauna însoţită la început de tulburare? De tulburare ne scapă smerenia adâncă şi aşteptarea cu răbdare a vremii roadelor, care nu cere minuni pe dată… Un pic de mândrie să fie, şi îndată e mare tulburare. Lucrarea rugăciunii cere viaţă curată şi nevoinţă duhovnicească. Nu poate sta împreună cu patimile. Cel ce vine la această lucrare, dar de păcat nu se desparte, şi mai vârtos e ţinut de mândrie şi desfrânare, merge la pieire. Unul ca acesta iute îşi poate pierde minţile.
Cel mult rugător are de înfruntat ispita înşelării duhovniceşti.

10 noiembrie 2012

Icoana facatoare de minuni Floresti in vizita la Slobozia


DOAMNE AJUTA ! DUMNEZEU SA ITI ASCULTE RUGACIUNILE...DRAGA VIZITATOR AL BLOGULUI MEU , SI SA TE BINECUVANTEZE...

La doar o ora de Bucuresti, credinciosii se inchina in acest weekend la Icoana Sfanta de la Floresti!



Manastirea Sfintii Voievozi din Slobozia continua manifestarile legate de cinstirea propriului hram. In ultimele zile – inclusiv la aceasta ora – randul de inchinatori in fata icoanei Maicii Domnului, facatoare de minuni, sosita din Floresti, strajuieste intrarea in manastire si zidurile de cetate ale acesteia.

Parintele Staret Arhimandrit Rafail Mit, Exarhul Manastirilor din Episcopia Sloboziei si Calarasilor, alaturi de ceilalti reprezentati ai Episcopiei, au reusit si in acest an sa impresioneze printr-o buna randuiala in desfasurarea evenimentelor legate de sarbatoarea Sfintilor Arhangheli si prin amploarea acestora. Evenimentul are loc cu binecuvântarea Preasfinţitului Părinte Episcop Vincenţiu, Episcopia Sloboziei şi Călăraşilor.



Pe toata perioada week-end-ului, sunt asteptati inchinatori din orasele aflate in apropierea orasului Slobozia sau aflati in tranzit catre alte destinatii mai indepartate. Conform reprezentantilor agentiei, aflati in zona, randul format la inchinare inaintea Sfintei Icoane a Maicii Domnului are o lungime medie constanta, durata de asteptare pentru credinciosi fiind de aproximativ 30 de minute.



Icoana Făcătoare de Minuni a Maicii Domnului va rămâne spre închinare până luni, 12 noiembrie 2012, orele 10:00, când va fi pregătită pentru întoarcerea la Sfânta Mănăstire Floreşti din Episcopia Huşilor.



Icoana Făcătoare de Minuni a Maicii Domnului, ferecată în argint suflat cu aur, este cel mai de preț odor al Mânăstirii Florești, credincioșii spunându-i simplu: "Sfânta de la Florești". Este scoasă în procesiune pe meleagurile Vasluiului mai ales în vreme de secetă, Icoana câștigându-și de mai bine de 300 de ani renumele de mare făcătoare de minuni și aducătoare de ploaie.
Icoana a fost realizată, se pare, în prima jumatate a secolului al XVIII-lea, sau chiar mai devreme, de către un zugrav de icoane căruia nu i s-a păstrat numele, însă se știe cu certitudine că a fost plătită ferecarea în argint aurit, de doamna Ecaterina Mavrocordat (a doua soție a lui Constantin Mavrocordat), puțin înainte de 1750, ajungând la Mânăstirea Florești în 1805 – după cum este amintit în istoricul acestei mânăstiri – când Mitropolitul Veniamin Costachi a adus-o de la Iași.



Mânăstirea Sfinții Voievozi este amplasată la intrarea în orașul Slobozia, dinspre autostrada A2 – București-Constanța, ieșirea Drajna, mai informează Agentia de stiri Lacasuri Ortodoxe.

In ziua de marti, 6 noiembrie 2012, peste 10.000 de credinciosi au participat la procesiunea prin oras, inchinata sosirii Icoanei Facatoare de Minuni a Maicii Domnului,;Sfanta de la Floresti.

Pentru cei ce nu ajung la Slobozia sa va dau cateva date despre manastirea de la Floresti,acolo unde se va intoarce icoana.



Manastirea Floresti din judetul Vaslui este situata in satul Floresti, comuna Poienesti.
Ansamblul monahal(biserica Sf. Ilie, turnul-clopotnita, palatul egumenesc si zidul de incinta) este unul dintre cele mai importante realizari ale arhitecturii ecleziastice din eparhia Husilor, construit in sec. XVI-XIX, in stil romantic. Manastirea s-a numit la inceput Simila, apoi Florentina pana la mijlocul secolului al XVII-lea, cand a luat numele de Floresti de la satul din apropiere.



Biserica a fost construita la sfarsitul secolului al XVI-lea (c.1590) de vornicul Carstea Ghenovici si recladita intre anii 1686-1694 de vornicul Gavrilita Costachi, stranepotul ctitorului si urmasii sai. Afectata de seismele din anii 1738 si 1802, biserica a fost inchinata manastirii Esfigmen de la muntele Athos in anul 1806, de catre Veniamin Costachi, Mitropolitul Moldovei.



Icoana facatoare de minuni din cadrul manastirii, Icoana Maicii Domnului cu Pruncul, poleita cu aur este cunoscuta si ca Sfanta de la Floresti si dateaza din 1749.

Acces: din Vaslui spre Bacau, pe DN2F, 12 km, stanga spre Floresti, pe DJ245,13 km, dreapta in Floresti

Manastirea Floresti este unul dintre cele mai importante obiective turistice din Moldova, obiectiv pe care nu ar trebui sa-l ratati daca va aflati in apropiere.

Una dintre putinele icoane fãcãtoare de minuni recunoscute de Biserica Ortodoxã Românã
Icoana „Sfânta de la Floresti” a fost realizatã la începutul secolului 18 de un necunoscut, fiind îmbrãcatã în argint si poleitã cu aur în anul 1749, pe cheltuiala doamnei Ecaterina, cea de-a doua soție a lui Constantin Mavrocordat.



La mãnãstirea Floresti, mãnãstire construitã la sfârsitul secolului al XVI-lea (circa 1590) de vornicul Cârstea Ghenovici si reclãditã între anii 1686-1694 de vornicul Gavrilitã Costachi, icoana a ajuns, adusã de Mitropolitul Veniamin Costachi, în 1805, si este descrisã în cartea “Sfintele icoane fãcãtoare de minuni din România”, semnatã de arhimandritul Ioanichie Balan, ca fiind, la momentul respectiv, singura icoanã fãcãtoare de minuni din judetul Vaslui si Episcopia Husilor.



S-au petrecut multe minuni prin mijlocirea ei, fiind cãutatã si cerutã de preoti si în vreme de secetã, pentru procesiunile aducãtoare de ploaie.
http://ro.netlog.com/artasireligie/blog

ARHIVA BLOG

BIBLIA ORTODOXĂ