27 aprilie 2015

Muzica rock privita dintr-o perspectiva crestina

DOAMNE AJUTA ! DUMNEZEU SA ITI ASCULTE RUGACIUNILE...DRAGA VIZITATOR AL BLOGULUI MEU , SI SA TE BINECUVANTEZE..

                                                                   Rock-ul şi desfrânarea

            Faptele vădesc că muzica rock încurajează desfrânarea sporadică. În US News and World Report din 19 martie 1990, se relatează că, în prezent, există 13 formaţii rock numite după oranul bărbătesc, 6 numite după organul femeiesc, 4 cu nume derivate de la sămânţa bărbătească, 8 cu nume care au legătură cu avortul, unul numit după o boală femeiesca. În plus, există 10 grupuri numite în ,,onoarea” diferitelor moduri de împreunare, în timp ce numele a 8 grupuri includ injurii la adresa mamelor.

           Muzica rock contemporană este plină, până la refuz, de idei de convieţuire în afara căsătoriei, infidelitate, sadism şi masochism, sodomie, viol şi necrofilie. Adesea muzica rock îndeamnă la desfrânarea cu oricine ar fi pe placul cuiva. De la ultimul cântec al lui Marvin Gaye, ,,Vindecarea prin desfrânare” la ,,Limbajul trupului” al lui Queen, ,,Vreau să mă împreunez cu tine” al lui George Michael, ,,Reacţia chimică” a lui Madonna, ,,În liniştea nopţii” a lui White Snake*, la versurile lui Prince şi la nenumăraţi alţii, tema este aceeaşi: propagarea desfrânării.

             În mod evident, elementele libertine cuprinse în majoritatea compoziţiilor rock sunt mascate astfel ca ele să poată fi oferite ca ceva atrăgător. În acelaşi timp cu şi în paralel cu aceasta, există o degradare totală a înţelegerii femeii ca mamă, fecioară, mireasă. Toate devin obiectele dorinţei trupeşti animalice, neînfrânate. De exemplu: ,,Mănâncă-mă de vie”, ,,Închisoarea plăcerii”, ,,Târfa este legată şi neajutorată, ea ţipă de mai multă dorinţă. Acea fată dulce şi nevinovată este cu adevărat un miez tare” şi titluri similare ridică în slăvi plăcerea trupească, unde un deviat apare cu un pistol şi îi forţează pe ceilalţi să facă ceea ce el doreşte.
           Allan Bloom afirmă pe bună dreptate că ,,muzica rock cheamă la un singur lucru, printr-un mesaj sălbatic: la desfrânare trupească - nu DRAGOSTE ... ci împreunare trupească imatură şi grosolană ... rock-ul oferă copiilor, pe o tavă de argint, cu toată autoritatea publică a industriei de divertisment, tot ceea ce părinţii lor au obişnuit, dintotdeauna, să le spună că trebuie să aştepte până vor creşte mari ... Tineretul ştie că rock-ul are ritmul împreunării trupeşti ... Niciodată nu a existat o asemenea formă de artă îndreptată atât de exclusiv către copii ... În mod implicit şi explicit, cuvintele descriu mişcările trupului care duc la plăcerea trupească şi le tratează pe ele doar ca pe un apogeu natural şi cotidian pentru copiii care nu au încă nici cea mai mică reprezentare a iubirii, căsătoriei sau familiei. Aceasta are un efect cu mult mai puternic asupra tinerilor decât pornografia, pentru că aceştia nu au deloc nevoie să-i privească pe alţii făcând trupeşte ceea ce pot face ei înşişi atât de uşor. Voyeurismul este pentru bătrânii perverşi; împreunarea trupească este pentru cei tineri. Tot ceea ce au nevoie este să fie încurajaţi” (Allan Bloom, Sfârşitul minţii americane, p. 73-74).

                                                         Muzica rock şi violenţa

       Un concert ţinut de formaţia ,,Guns N’ Roses” (pe data de 2 iulie 1991, în St Louis, Missouri) a luat sfârşit când o gloată furioasă de 2.500 de tineri a făcut un tărăboi, care s-a soldat cu vătămarea a 60 dintre ei. Revista Rolling Stone a anunţat că participanţii la acest concert ,,s-au transformat într-o mulţime furioasă de necontrolat, aruncând cu sticle, distrugând scaune, făcând praf tufişuri, spărgând şi dând foc la instrumente ... Acest tărăboi a continuat mai bine de o oră până când un detaşament special de poliţie a sosit, pentru a restabili ordinea (Rolling Stone, 22 august 1991, p. 15). Acest tip de violenţă este departe de a fi un incident izolat.

         Uneori, acest tip de comportament frenetic la concertele rock conduce la omoruri. Într-un oraş numit Jefferson-Township (New Jersey), un tânăr pe nume Thomas Sullivan şi-a înjunghiat mama, Betty-Ann, până a omorât-o, în subsolul casei lor. Punând foc pe canapea cu scopul de a distruge casa şi omorându-şi tatăl şi fratele mai mic, el a fugit afară şi s-a sinucis tăindu-şi venele.

          O săptămână întreagă înainte de acest măcel, Thomas a fredonat un cântec rock despre sânge şi uciderea mamei. Mai târziu, poliţia a aflat că Thomas era un elev talentat, un sportiv remarcabil şi făcuse parte dintre cercetaşi. El începuse să asculte întruna muzică rock ,,hard metal” şi, înainte de a comite crima, el le-a mărturisit prietenilor săi că i s-a arătat satan şi i-a poruncit să-şi omoare familia.

             În muzica rock sunt în creştere diferite forme de violenţă. De exemplu, într-un cântec intitulat ,,Eu omor copii”, al formaţiei rock Dead Kennedy, noi auzim: ,,Eu omor copii, îmi place să-i văd murind. Eu omor copii ca să le fac pe mamele lor să plângă. Îi calc cu maşina şi îmi place să-i aud ţipând. Le dau să mănânce bomboane otrăvite şi le stric Halloween-ul. Eu omor copii, îi izbesc cu capetele de uşi. Eu omor copii, de-abia îi aştept pe ai voştri”. Pe albumul ,,Iadul aşteaptă” al formaţiei Slayer sunt versurile: ,,Fără nici un motiv aparent. Doar ucid iară şi iară. Supravieţuieşti ciopârţirii mele sălbatice. Te voi vâna până în sfârşit”.

            Mascota grupului Iron Maiden este ,,Eddy”, un om mort care ucide cu multă plăcere. Potrivit satanistului şi ucigaşului violent Richard Ramirez (Vânătorul de noapte, ,,Night Stalker”), melodia ,,Jefuitorul din noapte” (,,Night Prowler”) a formaţiei rock AC/DC l-a motivat, în parte, să omoare 30 de persoane. El a spus că melodia l-a ,,inspirat”. ,,Jefuitorul din noapte” conţine strofa: ,,Nimeni nu te va avertiza, nimeni nu-ţi va striga ,,atac !”, iar tu nu poţi simţi cuţitul până când el nu-ţi atârnă în spate, eu sunt jefuitorul tău din noapte”.

         Un studiu arăta că 700 dintre cele mai populare cântece de ,,heavy metal”, 50 % din ele vorbesc despre omoruri, 35 % de satanism şi 7 % de sinucidere. Sheila Davis, profesor de literatură lirică la Universitatea din New York, este convinsă că ,,este mai bine să se dea multă atenţie conţinutului cântecelor pop şi să se evalueze nu numai ceea ce spun versurile societăţii, dar, mai important, ceea ce ele îi pot face ei” (USA Today, 11 octombrie 1985, p. 10).

         Consiliul Naţional al Bisericilor a publicat constatările sale despre comportamentul agresiv în creştere al tinerilor, care apare ca rezultat direct al conţinutului violent al filmelor şi muzicii contemporane (USA Today, 11 octombrie 1985).

        În paralel cu agresivitatea lăuntrică, acest sentiment distrugător poate apare îndreptat împotriva celui care ascultă muzică. Unii compozitori de muzică rock propovăduiesc sinuciderea – uneori prin sugestii, alteori în mod direct. De exemplu, cântecul lui Ozzy Osbourne, ,,Soluţia sinuciderii” susţine sinuciderea: ,,Sinuciderea - aceasta este singura cale de a ieşi ...”. În ,,Sinuciderea este o alternativă”, se spune: ,,Sătul de viaţă - ea pute/Sătul şi obosit - nimănui nu-i pasă/Sătul de mine însumi - nu vreau să trăiesc/Sătul de a trăi - vreau să mor/Sinuciderea este o alternativă”. ,,Jertfeşte-ţi viaţa şi sinucide-te. Făcând aceasta în numele lui satan, tu vei deveni nemuritor, precum el !” sunt câteva din cuvintele unuia din cântecele ,,hard metal” dedicate lui Lucifer.

                   Sfântul Prooroc şi Împǎrat David cântând psalmi. In vreme ce muzica bisericeascǎ
are darul de a alina şi mângâia sufletul omenesc, apropiindu-l de Dumnezeu şi de cele cereşti,
muzica contemporanǎ are cu totul alt ,,dar”, acela de a tulbura sufletul omenesc şi a-l face
sǎ rǎtǎceascǎ printre iluziile acestei lumi, lipindu-l de cele pǎmânteşti

Psihologul pedagog dr. Hannelore Wass, considerat un expert în moarte şi a muri, a arătat că în timp ce doar 17 % dintre adolescenţi ascultă muzică cu versuri vădit distrugătoare, printre criminalii tineri această cifră atinge 40 %. Separat de aceasta, aproape 50 % dintre cei intervievaţi au admis posibilitatea că aceste tipuri de melodii ar putea într-adevăr să determine o persoană tânără dezechilibrată sau copleşită de durere să se sinucidă. Dr. Wass a conchis că aceste interviuri detaliate cu tineri arată necesitatea ca părinţii să fie atenţi la ce fel de muzică ascultă copiii lor şi să dea atenţie oricăror simptome ivite, de abatere de la normal (Wass şi colaboratorii, Interesul adolescenţilor (Adolescents' Interest), p. 186, a fost intervievat un eşantion de 700 de adolescenţi. Temele au fost: omucidere, sinucidere şi satanism).

          Cercetări similare au determinat Asociaţia Naţională pentru Educaţie să conchidă că aproape 6.000 de sinucideri ale adolescenţilor pe an sunt cauzate de influenţa muzicii nihiliste şi fataliste (Informaţii pentru părinţi de la Centrul de Resurse Muzicale, Nashville, Tennessee, 1990).

Dr. Morton Kurlan, un psihiatru din Palm Springs, al cărui pacient, John McCollum, s-a sinucis după ce a ascultat o melodie a lui Ozzy Osbourne, a afirmat: ,,Sadismul, masochismul, sângele şi violenţa aduc mulţi bani producătorilor de clipuri video rock, dar asemenea lucruri pot împinge un copil suferind emoţional dincolo de limite (Arthur Lyons, Satan te vrea (Satan Wants You), New York, Mysterious Press, 1988, p. 171). Şi este binecunoscut faptul că milioane de tineri contemporani suferă de un tumult lăuntric. În acest punct se merită să luăm în considerare conţinuturile nihiliste şi distrugătoare ale stilului de muzică rock, care oglindesc, în realitate, temperamentul şi vieţile vedetelor rock.

              De exemplu, biografia formaţiei Pink Floyd, Condimentat cu secrete (Saucerful of Secrets), scrisă de doi foşti lideri ai formaţiei dă exemple vii de tragedii personale care pot urmări vieţile celor care preamăresc excesul (potrivit interviului din 1991 oferit de Elton John lui David Frost). Autorii Schwarz şi Empey remarcă: ,,În discuţiile cu unii dintre muzicienii implicaţi în satanism, ca şi cu persoanele pe care ei le-au consultat – cercetători, psihologi şi mediumuri – devine clar un tipar. Ca atât de mulţi alţii care au ales satanismul în locul creştinismului, ei au o dorinţă pentru satisfacţie imediată şi realizare de sine. ,,Bani. Control. Putere. Ei vor fantezia de a fi capabili să trăiască o viaţă deosebită cu multă bogăţie”, a spus un psiholog a cărui practică include unele nume mari din lumea rock-ului. ,,Şi ei vor să moară tineri pentru a plăti. Ei cred că dându-şi viaţa devreme pot avea totul ...”.

Adevărul acestei declaraţii este evident când citim necroloagele vedetelor rock. Mulţi au murit de alcoolism, abuz de droguri sau accidente cauzate de faptul că ei se aflau sub influenţa unor astfel de produse (Schwarz şi Empey, Satanismul: este familia ta în siguranţă ? (Satanism: Is Your Family Safe , p. 154).

Chiar numele unor formaţii ,,heavy metal”, cunoscute de asemenea ca ,,death metal”, preamăresc moartea şi vorbesc despre distrugere. Iată câteva exemple: ,,Moartea binecuvântată”, ,,Carnivor”, ,,Judecătorul de instrucţie”, ,,Distrugere”, ,,Bastonul de poliţist”, ,,Intenţie criminală”, ,,Exces”, ,,Leşul putred”, ,,Jertfa”, ,,Violenţa” etc (potrivit Dave Hart, ,,Nebunia heavy metal” (Heavy Metal Madness), Media Update, iulie/august 1989, p. 5).

Brown şi Hendee au remarcat că ,,mai multe crime au fost corelate cu fascinaţia faţă de muzica heavy metal” şi că ,,alt studiu al comportamentului a descoperit că clipurile video muzicale violente i-au desensibilizat pe cei care le vizionează pentru a fi violenţi imediat după ce le-au văzut”.

      Un psihiatru din Tennessee a prevenit comitetul senatului american că muzica heavy metal este ,,otravă” pentru adolescenţii tulburaţi, pentru a nu-i mai menţiona pe consumatorii de droguri. Este ,,ca şi cum a-i turna benzină pe focul urii şi al resentimentelor care ard deja”, a spus dr. Paul King, asistent de profesor de psihiatrie clinică pentru copii şi adolescenţi la Universitatea din Tennessee. Potrivit lui King, mai mult de 80 % dintre pacienţii săi adolescenţi au ascultat heavy metal intervale mari de timp, ca pe o rutină zilnică. Ei cunoşteau toate cuvintele şi le scriau pe caietele şi pupitrele lor, în timp ce ora era în desfăşurare (Wass şi colaboratorii, Interesul adolescenţilor; King, Muzica heavy metal).

Pentru un creştin nu există îndoială că blasfemia, vulgaritatea, depravarea şi violul adoptate de muzica rock contemporană curmă planul lui Dumneze de mântuire a omului. (i.ps. alexander mileant )

21 aprilie 2015

ACATIST LA ICOANA MAICII DOMNULUI DIN TINOS (30 ianuarie)




CONDAC 1

Icoana Ta, Preacurată, din insula Tinos este izvor de minuni pentru toți cei care aleargă către Tine cu credință, dăruind tuturor cele spre mântuire, ca să scoată din adâncurile inimii mărgăritarele laudelor de: Bucură-Te, Maica Domnului, zid de apărare al insulei Tinos !


ICOS 1

Mulți suferinzi au aflat mângâiere la cinstită icoana Ta, Preacurată, căci nu ai încetat a cerceta pe poporul cel necăjit și a aprinde făclia nădejdii în sufletele cele pustiite de mâhnire, ca toți să Îți aducă întru bucurie cântări ca acestea:

Bucură-Te, tămăduirea celor robiți de boală;
Bucură-Te, mângâierea celor împovărați de întristare;
Bucură-Te, îmblânzirea celor răniți de răutate;
Bucură-Te, mir înțelegător peste rănile noastre sufletești;
Bucură-Te, mireasă a sfințeniei neajunse de gând;
Bucură-Te, a insulei Tinos laudă neîncetată;
Bucură-Te, gură a cântărilor celor îngerești;
Bucură-Te, cer înțelegător al drepților lui Hristos;
Bucură-Te, nădejde tare a celor care se roagă Ție;
Bucură-Te, scăparea noastră dintru adâncul păcatelor;
Bucură-Te, scară prin care suim la înălțimea mântuirii;
Bucură-Te, vas al slavei pecetluit de darul Treimii;
Bucură-Te, Maica Domnului, zid de apărare al insulei Tinos !


CONDAC 2

De mare dar ai învrednicit pe bătrânul Barba-Polizoi, Preacurată, arătându-Te lui și poruncindu-i să caute icoana Ta cea aducătoare de bogate binecuvântări, ca să cânte toți cu bucurie: Aliluia !

ICOS 2

Pe ogorul unui localnic i-ai poruncit bătrânului să sape pentru a afla icoana Ta cea de minuni izvorâtoare, dar ogorul inimii sale era încă acoperit de spinii necredinței și se temea să nu fie vreo înșelăciune diavolească, dar noi mărim purtarea Ta de grijă pentru mântuirea oamenilor și Îți cântăm așa:

Bucură-Te, că Te-ai arătat împodobită cu toată frumusețea bătrânului;
Bucură-Te, că l-ai povățuit cu dulce cuvânt a căuta icoana Ta;
Bucură-Te, că ai voit a-i dărui lui icoana în semn de prețuire;
Bucură-Te, că ai căutat spre inima lui smerită;
Bucură-Te, că rugăciunile lui smerite le-ai primit;
Bucură-Te, că l-ai sfătuit să lepede îndoiala;
Bucură-Te, că i-ai proorocit că va zidi și o biserică;
Bucură-Te, că ai voit a cerceta cu mila Ta insula Tinos;
Bucură-Te, că Te-ai milostivit de cei neputincioși;
Bucură-Te, că i-ai făgăduit bătrânului ajutorul Tău;
Bucură-Te, că și pe noi ne cercetezi în nevoile noastre;
Bucură-Te, că ești grabnică solitoare mântuirii credincioșilor;
Bucură-Te, Maica Domnului, zid de apărare al insulei Tinos !

CONDAC 3

Multă nedumerire a cuprins sufletul bătrânului Barba-Polizoi, neștiind dacă arătarea cea minunată este de la Dumnezeu sau de la cel viclean, dar a alergat spre preot ca să-i dezlege taina, cântând: Aliluia !

ICOS 3

Mult s-a frământat bătrânul când preotul i-a spus că arătarea minunată este lucrare drăcească și tuturor a povestit minunea, însă doar doi prieteni l-au crezut și împreună au început să sape după icoana cea de minuni izvorâtoare, cântând Ție așa:

Bucură-Te, că ești apărătoare a insulei noastre;
Bucură-Te, că ne-ai cercetat pe noi cu milostivire;
Bucură-Te, că nu ne lași în încercările noastre;
Bucură-Te, mângâierea celor zdrobiți de necredință;
Bucură-Te, nor luminos călăuzitor la Ierusalimul ceresc;
Bucură-Te, blândețe care alungă frica;
Bucură-Te, vas minunat al darurilor cerești;
Bucură-Te, nor cuprinzător al tainelor Treimii;
Bucură-Te, bogăție neîmpuținată de milostivire;
Bucură-Te, scut al mântuirii celor neputincioși;
Bucură-Te, călăuzitoarea credincioșilor spre mântuire;
Bucură-Te, descoperirea tainelor celor mai presus de minte;
Bucură-Te, Maica Domnului, zid de apărare al insulei Tinos !

CONDAC 4

Monahiei Peleghia i-ai poruncit Stăpână, să arate minunea icoanei îngropate și să se îngrijească de zidirea Bisericii, ca toți să afle sub acoperământul Ei mila Domnului cântând: Aliluia !

ICOS 4

Monahia Pelaghia a povestit episcopului Gavriil despre minunata Ta arătare, Stăpână, prin care i-ai poruncit să înceapă săpăturile pentru aflarea icoanei Tale, iar cu lacrimi preasfințitul slujitor a încuviințat plinirea poruncii Tale, strigând Ție în adâncul inimii unele ca acestea:

Bucură-Te, Împărăteasă purtătoare de grijă pentru toți;
Bucură-Te, că ai binevoit să ne arăți comoara icoanei Tale;
Bucură-Te, că și de mai multe daruri ai voit a învrednici turma Ta;
Bucură-Te, că întru necazurile noastre ne-ai cercetat pe noi;
Bucură-Te, că nu ne lași pe noi niciodată fără ajutorul Tău;
Bucură-Te, că mult s-au ostenit lucrătorii pentru aflarea icoanei;
Bucură-Te, că răspândirea holerei i-a făcut i-a făcut să reia căutările;
Bucură-Te, că fântâna secată s-a umplut de apă cu darul Tău;
Bucură-Te, că după 700 de ani sub pământ s-a descoperit icoana Ta;
Bucură-Te, că și biserică prea frumoasă Ți s-a zidit Ție;
Bucură-Te, că ai trimis și bani pentru săvârșirea zidirii;
Bucură-Te, că toți s-au minunat de purtarea ta de grijă;
Bucură-Te, Maica Domnului, zid de apărare al insulei Tinos !

CONDAC 5

Pe căpitanul vasului englez și corabia sa i-ai salvat de la cumplita primejdie și acesta și-a plinit cu bucurie făgăduința, dăruind bani pentru ridicarea lăcașului Tău, în care toți cântă cu mulțumire: Aliluia !

ICOS 5

Pe cel bolnav, care se aruncase în apele mării din îndemnul celui viclean, l-ai izbăvit din moarte și ai primit jertfa lui pentru ridicarea bisericii Tale și laudele lui din inimă smerită:

Bucură-Te, că ai cercetat grabnic pe cel din primejdie;
Bucură-Te, că l-ai izbăvit pe el din moarte cumplită;
Bucură-Te, că ai trimis lui grabnic un caic;
Bucură-Te, că ai primit cu bucurie averea lui;
Bucură-Te, că sărăcia nu l-a împiedicat a sluji Ție;
Bucură-Te, că acesta a luat și chipul monahicesc;
Bucură-Te, că tuturor povestea minunile Tale;
Bucură-Te, că bogat era el în credința pentru Tine;
Bucură-Te, că în smerenie a viețuit până la sfârșitul vieții;
Bucură-Te, că ai primit cu blândețe jertfa dragostei lui;
Bucură-Te, că ai auzit grabnic suspinurile inimii lui;
Bucură-Te, că pe toți sprijini pe calea mântuirii;
Bucură-Te, Maica Domnului, zid de apărare al insulei Tinos !

CONDAC 6

Nu ai depărtat de la izvorul milei Tale, Preacurată, nici pe cei de altă credință, ci pe toți ai adăpat cu apa cea curată a minunilor Tale, ca să cânte Ție cu bucurie: Aliluia !

ICOS 6

Pe aga cel care cu credință a venit la biserica Ta, cerând tămăduirea picioarelor paralizate, nu l-ai lipsit de ajutorul Tău, Preacurată, iar el cu bucurie a lăudat minunea Ta, săltând în cântări ca acestea:

Bucură-Te, că pe toți chemi la izvorul tămăduirilor Tale;
Bucură-Te, că Te înduri de tot sufletul necăjit;
Bucură-Te, că nu disprețuiești pe cei bolnavi;
Bucură-Te, că nu oprești milele Tale nici dinspre cei de altă credință;
Bucură-Te, că ai dat tămăduire celui care nădăjduia spre Tine;
Bucură-Te, că nu s-a rușinat el a cere ajutorul Tău;
Bucură-Te, căci cu bucurie a plecat pe picioarele sale de la biserica Ta;
Bucură-Te, că a dăruit Ție bani pentru ridicarea unei fântâni;
Bucură-Te, că până astăzi se păstrează mărturiile minunilor Tale;
Bucură-Te, că toți au slăvit negrăită milostivirea Ta;
Bucură-Te, că nici pe noi nu ne lipsești de darul Tău;
Bucură-Te, ridicarea celor căzuți în boli cumplite;
Bucură-Te, Maica Domnului, zid de apărare al insulei Tinos !

CONDAC 7

De femeile care nu mai știau calea către gazda unde rămăsese pruncul lor le-ai povățuit, iar ele cutremurate de purtarea Ta de grijă, au cântat cu bucurie: Aliluia !

ICOS 7

Icoana Ta a fost și furată de cel fără frică de Dumnezeu, dar nu ai îngăduit să fie depărtată de insula Ta și s-a aflat imediat, toți lăudându-Te așa:

Bucură-Te, că ai arătat grabnic furtul icoanei;
Bucură-Te, că a fost prins cel care o furase;
Bucură-Te, că nu ai îngăduit nelegiuiri în lăcașul Tău;
Bucură-Te, că pe toți îndemni spre o viață cinstită;
Bucură-Te, că Te înduri de cei disprețuiți;
Bucură-Te, că cercetezi pe cei neputincioși;
Bucură-Te, că nu ai lipsit insula Ta de comoara icoanei;
Bucură-Te, că toți s-au minunat de purtarea Ta de grijă;
Bucură-Te, grabnică tămăduire a celor gârboviți de boală;
Bucură-Te, plinirea rugăciunii celor umiliți;
Bucură-Te, poartă către cer a monahilor;
Bucură-Te, ascultarea rugii credincioșilor;
Bucură-Te, Maica Domnului, zid de apărare al insulei Tinos !

CONDAC 8

Lacrimile copilei care se ruga pentru sora sa cu piciorul infectat au revărsat mila Maicii Domnului, iar jertfa de mulțumire adusă a minunat pe toți pelerinii care cântau: Aliluia !

ICOS 8

Pe toată linia frontului oastea greacă vedea pretutindeni chipul Tău ce se arăta noaptea îngrijindu-Te de cei în dureri, care aduceau Ție laude de mulțumire ca acestea:

Bucură-Te, apărătoare nebiruită a Ortodocșilor;
Bucură-Te, cea îmbrăcată în durere și slavă;
Bucură-Te, a ostașilor mângâiere fierbinte;
Bucură-Te, apărătoare Doamnă a luptătorilor;
Bucură-Te, vegherea celor din nevoi;
Bucură-Te, pavăză tare a credinței;
Bucură-Te, călăuzitoare a obștii duhovnicești;
Bucură-Te, a soldaților întărire în luptă;
Bucură-Te, milostivire negrăită împărțită credincioșilor;
Bucură-Te, povățuitoare către lumina Învierii;
Bucură-Te, carte nescrisă a Adevărului;
Bucură-Te, carte a rugăciunii smerite;
Bucură-Te, Maica Domnului, zid de apărare al insulei Tinos !

CONDAC 9

Cei cu minte înțelenită în patimi nu pot pricepe minunile lucrate spre slava lui Dumnezeu, Preacurată, dar noi, mărturisind adevărul, cântăm cu bucurie: Aliluia !

ICOS 9

Întinde mâinile Tale, cu care ai ținut pe Cel Care ne poartă pe noi deasupra valurilor lumești, și cere cu stăruință să se milostivească spre noi și să îmblânzească pe toți cei care ne necăjesc, ca să putem cânta Ție:

Bucură-Te, stindardul păcii lui Hristos;
Bucură-Te, minune mai presus de orice minune;
Bucură-Te, făclie a rugăciunii neîncetate;
Bucură-Te, blândețe care alungă orice teamă;
Bucură-Te, luminarea celor lipsiți de înțelepciune;
Bucură-Te, brațe ale milostivirii lui Hristos;
Bucură-Te, sprijinitoarea celor neputincioși;
Bucură-Te, scară prin care suim la Adevăr;
Bucură-Te, sabie înfricoșătoare duhurilor răutății;
Bucură-Te, îmblânzirea celor otrăviți de răutate;
Bucură-Te, fulger ce alungă gândurile cele rele;
Bucură-Te, stup în care se adună mierea rugăciunii;
Bucură-Te, Maica Domnului, zid de apărare al insulei Tinos !

CONDAC 10

Cei izbăviți prin rugăciunile Tale din moarte fulgerătoare au adus Ție cu dragoste glasuri de mulțumire împreună cu mireasma laudelor de: Aliluia !

ICOS 10

Pe cei aflați în corabia lovită de recif i-ai salvat de la moarte, iar ei ca răsplată au adus Ție o corabie de argint; noi, cei care călătorim pe marea acestei vieți, aducem Ție precum văduva cei doi bănuți laudele acestea :

Bucură-Te, salvarea corabiei invadate de apă;
Bucură-Te, nădejdea celor care călătoresc pe mare;
Bucură-Te, ridicarea noastră din adâncul întristării;
Bucură-Te, că rechinul trimis a salvat corabia;
Bucură-Te, că ne scoți și pe noi din mâinile vrăjmașilor;
Bucură-Te, că smerești răzvrătirile celor nedrepți;
Bucură-Te, că aperi pe cei nedreptățiți;
Bucură-Te, că ne porți în corabia rugăciunii;
Bucură-Te, că ne întărești pe calea pocăinței;
Bucură-Te, că ne ferești de prăpastia pierzării;
Bucură-Te, că întărești pe cei slăbiți de ispite;
Bucură-Te, că ne dai putere pe cărarea mântuirii;
Bucură-Te, Maica Domnului, zid de apărare al insulei Tinos !

CONDAC 11

Multe suflete aleargă cu nădejde la icoana Ta și află multă milă, aducând înaintea Ta smerite rugăciuni spre slava Căruia cetele îngerești Îi cântă: Aliluia !

ICOS  11

Sufletul meu cel înghețat de viforul multor ispite Te rog să îl încălzești cu focul rugăciunii Tale, ca să aduc și eu făclii de cântări ca acestea:

Bucură-Te, apărătoare nebiruită a credincioșilor;
Bucură-Te, mângâierea celor neputincioși;
Bucură-Te, alungarea viforului ispitelor;
Bucură-Te, adierea păcii lui Hristos;
Bucură-Te, mireasmă a înțelepciunii cerești;
Bucură-Te, carte a însemnărilor dumnzeiești;
Bucură-Te, pom sfințit al darurilor duhovnicești;
Bucură-Te, mijlocitoare a împăcării cu Dumnezeu;
Bucură-Te, liman liniștit al pocăinței;
Bucură-Te, mare a înțelepciunii de sus;
Bucură-Te, corabie a scăpării din patimi;
Bucură-Te, îmbrățișarea celor disprețuiți;
Bucură-Te, Maica Domnului, zid de apărare al insulei Tinos !

CONDAC 12

Lăcașul Tău este loc ales de pelerinaje unde se aduc neîncetat rugăciuni pentru dobândirea celor de folos spre mântuire, iar noi împodobim lăcașurile inimilor cu rugile către Tine cântând: Aliluia !

ICOS 12

Înaintea icoanei Tale se aduc neîncetat jertfe de rugăciuni pentru tămăduirea și mântuirea celor din nevoi, iar noi, cu gând împovărat de neputințe, strigăm către Tine ca să ne dăruiești, Maică, bogată milă, aducându-Ți cântări ca acestea:

Bucură-Te, vederea celor orbiți de păcat;
Bucură-Te, întărirea celor neputincioși cu trupul;
Bucură-Te, pocăința sufletelor regăsite;
Bucură-Te, insulă a minunilor dumnezeiești;
Bucură-Te, bogăție a îndurărilor Părintelui ceresc;
Bucură-Te, risipirea durerilor celor necăjiți;
Bucură-Te, vas al rugăciunii curate;
Bucură-Te, mir de taină al sfințeniei;
Bucură-Te, scară a înțelepciunii duhovnicești;
Bucură-Te, a insulei Tinos podoabă prea strălucită;
Bucură-Te, carte a minunilor nepătrunse;
Bucură-Te, munte al sfințeniei neapropiate;
Bucură-Te, Maica Domnului, zid de apărare al insulei Tinos !

CONDAC 13

O, Maică Prealăudată, comoara insulei Tinos, întinde rugăciunea Ta până la marginile pământului și ne cuprinde pe toți întru aceeași dragoste a Cuvântului prin care să ne izbăvim de muncile cele veșnice, cântând: Aliluia !

DOAMNE AJUTA ! DUMNEZEU SA ITI ASCULTE RUGACIUNILE...DRAGA VIZITATOR AL BLOGULUI MEU , SI SA TE BINECUVANTEZE...

ARHIVA BLOG

BIBLIA ORTODOXĂ