6 ianuarie 2019

Păcatul nevinovat

DOAMNE AJUTA ! DUMNEZEU SA ITI ASCULTE RUGACIUNILE...DRAGA VIZITATOR AL BLOGULUI MEU , SI SA TE BINECUVANTEZE...

Bucuria mea, sunt unii oamenii care, spun ca nu au pacate mari, ci, doar pacate mici, nevinovate, care nu trebuie socotite pacate. Iar altii, cu mult mai grav ca acestia, spun ca ei nu au absolut nici-un pacat! Grozav lucru! Acestia din urma, nestiind ce este pacatul se declara “dumnezei”, fiindca, doar Dumnezeu este fara de nici-un pacat. Iata ce spune Sfantul Parinte Nicolae Velimirovici: “A vorbi despre un pacat nevinovat este ca si cum ai vorbi despre un pui de lup (care atunci cand se naste este mic si orb)

A vorbi despre un pacat mic este ca si cum ai vorbi despre samanta cea mică a neghinei. Insa si pacatul nevinovat, si pacatul mic, au un viitor, de mare pacat. Oricat ar fi de neinsemnat trecutul unui pacat, oricat de neprimejdios prezentul, viitorul fiecarui pacat, este nemasurat de mare. Un sobolan ciumat, tulbura multe cetati, pricinuieste carantine aspre si aduna impotriva sa, ostiri intregi. Dar, iata asemenea, cel mai nevinovat si mai mic pacat, este purtatorul si vestitorul unui rau mai grozav decat un sobolan ciumat! Scoala-te, rasculand si tu intreaga cetate a sufletului tau, impotriva groaznicului vestitor al raului. Ridica o “carantina de otel” in jurul lui (prin Post, Rugaciune, Spovedanie si Impartasanie deasa) si aduna toate puterile bune din tine (cu ajutorul lui Dumnezeu)”.

                                   Nimeni nu se poate intoarce in timp pentru a pune inceput bun vietii duhovnicesti. Este timp pentru toate sub soare, zice in Biblie Inteleptul Solomon, adica,
 FIECARE LUCRU TREBUIE FACUT LA VREMEA LUI! Si doar POCAINTA TREBUIE SA FIE NEINCETATA IN SUFLETELE NOASTRE! 

Amin si Aliluia!
                                                                                                                  Preot Ioan 🛎.

Agheasma Mare

DOAMNE AJUTA ! DUMNEZEU SA ITI ASCULTE RUGACIUNILE...DRAGA VIZITATOR AL BLOGULUI MEU , SI SA TE BINECUVANTEZE...

Dragii mei anul acesta , am petrecut sărbătorile la Wiena la băiatul meu , cu scumpii mei nepotei...
pentru că au fost in vacantă, am rămas si de Marea sărbătoare Botezul Domnului...Aici in această frumoasă biserică, cu preoti deosebiti, mi-am botezat si nepoteii , si de câte ori vin in Wiena ...merg acolo să ascult vocea minunată a preotilor, in special a preotului Nicolae Dura , o voce minunata...
De asemenea si corul cântă foarte frumos...vă atasez cateva filmări de astăzi...
















     Cuvantul „agheasma“(gr. aghios -sfintire) inseamna sfintire si denumeste atat apa sfintita, cat si slujba pentru sfintirea ei. Agheasma Mare se sfinteste doar de doua ori in cursul unui an: in Ajunul Bobotezei (5 ianuarie), dar si pe 6 ianuarie, cu ocazia sarbatorii Botezului Mantuitorului. Apa la Boboteaza este sfintita printr-o randuiala speciala si de aceea consumul acesteia cunoaste o perioada restransa. Astfel, Agheasma Mare se poate lua timp de 8 zile incepand cu sarbatoarea Botezului Domnului. Prefericitul Patriarh Daniel marturisea intr-o predica inchinata Botezului Domnului: "Agheasma Mare se gusta in fiecare zi, opt zile de la rand, pe nemancate. De ce opt zile si nu sapte? Pentru ca, asa cum spune intr-o rugaciune, ea este curatitoare spre viata vesnica. Gustand opt zile din apa aceasta, ne aducem aminte de botezul nostru, care a fost savarsit pentru ca noi sa avem arvuna vietii vesnice, mantuirea si dobandirea vietii vesnice. Cifra 8 este simbolul vesniciei. Deci, opt zile la rand gustam apa aceasta, ne sfintim, ne intarim si inmultim in noi harul pe care l-am primit la botez - fara ca aceasta sa fie o repetare a botezului, bineinteles -, ne curatim si devenim mai iubiti de Dumnezeu-Tatal, mai intariti in credinta de catre Dumnezeu-Fiul si mai sfintiti de catre Duhul Sfant".

Sunt si cazuri cand anumiti credinciosi, opriti de la Sfanta Impartasanie din cauza unor impedimente, pot lua Agheasma Mare cu binecuvantarea duhovnicului si dupa cele 8 zile recomandate de Biserica. Important este sa stim ca Agheasma Mare nu inlocuieste Sfanta Impartasanie. I se permite credinciosului sa guste din aceasta apa sfintita nu pentru ca ar fi identica cu Trupul si Sangele Domnului, ci pentru a nu-l lasa pe om la propriile puteri in lupta cu patimile.

Agheasma Mare se ia dimineata, pe nemancate, inaintea anafurei iar atunci cand credinciosul se impartaseste, dupa aceasta.

Prin gustarea din aceasta apa, credinciosul nadajduieste sa fie ferit de rele si de toata intinarea. Aceasta apa sfintita de Duhul Sfant, prin rugaciunile preotilor, are multe feluri de lucrari: "Si-i da ei (apei) harul izbavirii, binecuvantarea Iordanului. Fa-o pe ea izvor de nestricaciune, dar de sfintenie, dezlegare de pacate, vindecare de boli, diavolilor pieire, de puterile cele potrivnice neatinsa, plina de putere ingereasca. Ca toti cei ce se vor stropi si vor gusta dintr-insa sa o aiba spre curatirea sufletelor si a trupurilor, spre vindecarea patimilor, spre sfintirea caselor si spre tot folosul de trebuinta..."


In vechime, sfintirea apei la Boboteaza era facuta pentru botezul catehumenilor, care avea loc in ajunul sarbatorii. Randuiala slujbei de sfintire a apei este atribuita Sfantului Sofronie, patriarh al Ierusalimului († 638).

Slujba pentru Agheasma Mare este una solemna. Se iese in procesiune in fata bisericii, sau uneori se merge la o apa curgatoare, cu prapori, cruci si icoane. Sfintirea apei se face in afara bisericii pentru a ne arata ca venirea Domnului Iisus Hristos in lume are ca scop mantuirea intregii lumi. Acolo se citesc paremii, apostol si Evanghelie si ectenie mare cu cereri speciale pentru sfintirea apei. Sunt rostite rugaciunile compuse de Sfantul Sofronie al Ierusalimului si apoi se sfinteste apa de trei ori.

Cu aceasta apa se sfinteste si spatiul unde locuim si unde lucram pentru ca este aducatoare de binecuvantare. Crestinii obisnuiesc sa stropeasca cu agheasma si pamantul si animalele din gospodarie, avand credinta ca aceasta apa aduce ocrotire si binecuvantare de la Dumnezeu. Aceste acte ne descopera ca sfintirea apei de Boboteaza are drept scop sfintirea intregii creatii.

Adrian Cocosila

ARHIVA BLOG

BIBLIA ORTODOXĂ