Această minune preaslăvită a Maicii
Domnului s-a întâmplat în luna decembrie a anului 2004. Pentru prima
dată am auzit-o de la un călugăr grec, pe care l-am luat cu maşina, iar
după câteva zile mi-a dat-o cineva scrisă, după cum o primise de la
Ierusalim, de la Mănăstirea Păstorilor „Slavă întru cei de sus” de la
Bethlehem.
Un tânăr din Arabia Saudită era
căsătorit cu o tânără de origine musulmană, bogată, dar care nu putea
avea copii. Cu toate că aveau foarte mulţi bani şi au fost pe la
diferiţi medici, nu au reuşit nimic. Părinţii lui îl sfătuiau să-şi ia a
doua soţie şi să o păstreze şi pe prima, căci legea lor le permite să
aibă până la patru femei. El, însă, obosit şi mâhnit, şi-a luat soţia şi
a plecat să facă o călătorie în Siria.
Acolo a închiriat o limuzină cu tot cu
şofer, să-i ducă pe la toate locurile frumoase din Siria. Şoferul a
observat o întristare şi o durere pe chipurile lor. După ce s-au
cunoscut mai bine, a intrat în vorbă cu ei, a prins curaj şi i-a
întrebat de ce nu sunt mulţumiţi. Avea impresia că este vinovat cu ceva
sau nu le place maşina. Atunci soţii i-au explicat pricina întristării
lor: că nu pot să aibă copii.
Auzind acestea, şoferul le-a zis că
acolo, în Siria, creştinii ortodocşi au o mănăstire a Maicii Domnului
numită Sinodoghia – care în arabă înseamnă Stăpână, Doamnă – unde multe
familii fără copii şi-au aflat mângâierea la icoana ei făcătoare de
minuni.
Entuziasmaţi, i-au cerut şoferului să-i
ducă şi pe ei la Saidnaya, la Stăpâna creştinilor, şi s-au înţeles că,
dacă vor dobândi un copil, vor reveni şi vor plăti şoferului 20.000 de
dolari, iar mănăstirii 80.000. Şoferul le-a spus că acolo la mănăstire
le vor da să mănânce o bucăţică de fitil de la candela icoanei şi atunci
Maica creştinilor le va împlini cererea.
S-au dus la mănăstire, au făcut ce
trebuia şi s-au întors în ţara lor. Femeia a rămas însărcinată, iar la
timpul cuvenit a născut un băiat sănătos şi frumos.
Văzând această minune a Maicii Domnului,
musulmanul s-a hotărât imediat să-şi împlinească făgăduinţa pe care o
făcuse. A dat telefon şoferului care-i plimbase să vină să-l ia de la
aeroportul din Damasc. Însă şoferul, fiind îndemnat de cel viclean, a
mai luat cu el alte două persoane cu scopul de a-l ucide cu scopul de
a-i lua toţi banii. Luându-l de la aeroport, musulmanul, de bucurie, a
dat câte 10.000 de dolari şi la prietenii şoferului.
Plecând spre mănăstire şi ajungând
într-o zonă mai pustie, au oprit maşina şi l-au omorât pe tânăr,
tăindu-i capul, mâinile şi picioarele. După ce l-au prădat de bani, l-au
pus în portbagaj cu scopul de a-l arunca într-un loc prăpăstios.
Ajungând într-o zonă centrală, li s-a
oprit maşina, nemaiputând să o pornească. În momentul acela, cineva a
trecut cu maşina pe acolo, şi, oprind, s-a oferit să-i ajute. Ei au spus
că nu au nevoie, dar cel care trecea a văzut că picura sânge din
portbagajul maşinii. Acesta plecând a anunţat poliţia, care, ajungând la
faţa locului, le-a poruncit să deschidă portbagajul, şi, mare minune:
musulmanul s-a ridicat viu, fiind plin de sânge şi a zis că tocmai
atunci Maica Domnului i-a terminat de cusut gâtul la loc, fiind chiar la
ultima împunsătură. Cei trei, când l-au văzut viu, au înlemnit pe loc
şi au început să strige: „Noi, noi te-am tăiat bucăţi, tu cum eşti viu?
Nu se poate, nu putem să credem că eşti întreg!”.
Poliţia, luând pe cei trei, i-a dus la
închisoare, iar musulmanul a fost dus la cei mai buni medici pentru
încredinţare şi confirmare. Medicii au constatat că într-adevăr este
proaspăt cusut, iar poliţiştii depunând mărturie, au recunoscut cu toţii
că este o mare minune a Maicii Domnului.
Musulmanul şi-a sunat soţia să vină
împreună cu copilul în Siria, apoi au mers cu toţii la Mănăstirea Maicii
Domnului Saidnaya şi în loc de 80.000 de dolari promişi, a dăruit
800.000 de dolari şi s-a botezat împreună cu toată familia sa.
Această minune i-a pus mult pe gânduri
pe musulmani, deoarece a fost difuzată în presă, la radio, la
televiziune şi pe internet. Maica Domnului să-i lumineze şi să-i aducă
la adevărata credinţă.
sursa:
Monah Pimen Vlad, „Povestiri
duhovniceşti”, Editura Bunavestire, Bacău, 2006, p. 20