Faceți căutări pe acest blog
Omul daca vrea sa nu se chinuiasca, trebuie sa creada in acel "Fara
Mine nu puteti face nimic" pe care l-a spus Hristos. Adica sa se
deznadajduiasca de sine in intelesul cel bun si sa creada in puterea
lui Dumnezeu. Atunci cand cineva se deznadajduieste de sine insusi in
intelesul cel bun, atunci il afla pe Dumnezeu. "Toata nadejdea mea spre
Tine o pun". Chiar si oamenii cei mai duhovnicesti nu isi au asigurata
in aceasta lume pe deplin viata lor, de aceea se si tin pe ei insisi
mereu in asigurarea lui Dumnezeu, nadajduiesc in Dumnezeu si se
deznadajduiesc numai de "eul" lor, deoarece "eul" ii aduce omului toata
nefericirea duhovniceasca.
Increderea in sine este dusmanul nostru cel mai mare si mai rau, pentru
ca ne arunca in aer fara mila si ne lasa nefericiti pe drumuri. Cand
omul are increderea in sine, se leaga si nu poate face nimic, sau se
lupta singur. Atunci este firesc sa fie biruit de vrajmas sau sa nu
reuseasca si astfel sa i se zdrobeasca "eul" sau. Bunul Dumnezeu de
multe ori iconomiseste foarte intelept ca sa vedem si interventia Sa
dumnezeiasca si nereusita ce am suferit-o prin increderea noastra in
sine. Atunci cand cineva urmareste si cerceteaza fiecare eveniment ce
se petrece in viata sa dobandeste experienta, ia aminte si astfel
sporeste.
Hristos cerea mai intai credinta in puterea lui Dumnezeu si apoi facea
minunea: "Daca crezi in puterea lui Dumnezeu, te vei face sanatos" -
spunea. Nu precum spun astazi unii, in mod gresit: "Omul are puteri si
daca crode in puterile lui, le poate face pe toate. Nu spune si
Evanghelia: "Sa crezi"? Prin urmare suntem de acord". Da, Hristos
spunea: "Crezi?", dar intelegea: "Crezi in Dumnezeu? Crezi ca Dumnezeu
poate?" Cerea asigurarea omului ca are credinta in Dumnezeu si atunci
ajuta. Nicaieri nu spune Evanghelia sa cred in egoismul meu, ci sa cred
in Dumnezeu, caci Dumnezeu ma poate ajuta, ma poate vindeca. Acestia
insa le iau anapoda si spun: "Omul are puteri si trebuie sa creada in
el insusi". A crede cineva in el insusi are sau egoism, sau demonism.
- Parinte, acesti oameni atunci cand se face o minune spun ca aceasta s-a intamplat deoarece omul a crezut ca se va face.
- In spatele acestui aranjament egoist se ascunde lucrarea diavolului.
Unii ca acestia incurca pe "crezi?" ce l-a spus Hristos, cu "crezul"
lor. De aici porneste toata aceasta demonizare ce exista in lume. Dupa
aceea iti spun: "Sa nu respecti nici pe cel mare, nici pe cel mic ca sa
dobandesti personalitate". De aceea auzi niste lozinci: "Calca-i
zdrobeste-i ca sa reusesti". Respectul este considerat ceva retrograd
si diavolul triumfa. Chiar si un copil de ar vorbi putin cu obraznicie
parintilor, sau celor mari si pe el il paraseste harul lui Dumnezeu si
primeste inrauriri diavolesti, cu atat mai mult daca isi face omul din
acest fel de comportament "tipicul" sau.
- Parinte, dar cum este atunci cand cineva spune ca el crede in Dumnezeu, dar nu crede ca Dumnozeu ne pazeste?
- Atunci se face pe sine dumnezeu. Cum crede el oare in Dumnezeu?
- Isi face in fiecare dimineata semnul Crucii etc.
- Insa astfel unul ca acesta spune: "Cred in Dumnezeu, dar Dumnezeu
ne-a dat minte ca sa putem face orice vrem". Sau: "Sunt dumnezeu. Nu
spune Scriptura: "Dumnezei sunteti si fii ai Celui Prea Inalt toti"? nu
se gandeste ca pentru a fi cineva dumnezeu dupa har, trebuie sa aiba
harul lui Dumnezeu. Insa el numai cu mintea lui se socoate pe sine
dumnezeu. Altceva este ca cineva sa aiba harul lui Dumnezeu si sa se
faca dumnezeu dupa har, si altceva e sa se autoproclame pe sine
dumnezeu. Aici este incurcatura: facandu-se astfel pe sine dumnezeu, in
cele din urma ajunge sa fie ateu (fara dumnezeu).
Exista o poveste veche, care spune ca, de fapt, au fost patru magi care
doreau sa se inchine Mantuitorului, la nasterea Sa. Cel de-al patrulea
si-a vandut tot ce avea si, cu banii obtinuti, a luat trei pietre
scumpe: un safir, un rubin si o perla, pe care sa le duca in dar
Mantuitorului. Grabindu-se sa ajunga in Babilon, unde il asteptau cei
trei magi, acesta a intalnit pe drum un om ranit, pe care nimeni nu il
ajuta. L-a dus pe bietul om la un doctor caruia i-a dat safirul pentru
a-l ingriji pe bolnav pana ce se va insanatosi complet. Toate acestea
l-au intarziat. Cand a ajuns la locul intalnirii, magii plecasera deja
fara el, insa nu s-a descurajat, ci si-a continuat drumul singur,
calauzit de steaua ce-l ducea spre Bethleem. Ajuns aici, a aflat ca
magii L-au gasit deja pe prunc, ca soldatii lui Irod omoara toti copiii
nou-nascuti si ca Sfanta Familie a plecat spre Egipt, pentru a se feri
de mania regelui. Chiar in fata sa, un soldat incerca sa-i smulga unei
tinere femei copilul pentru a-l omori. Femeia isi apara cu disperare
pruncul. Magul i-a aratat soldatului necrutator rubinul si i-a spus:
- Lasa copilul sa traiasca si iti voi da aceasta piatra scumpa. Nimeni nu va afla de targul nostru.
Ademenit de nestemata, soldatul a luat piatra, indepartandu-se
grabit. Tanara femeie i-a multumit strainului cu lacrimi de bucurie si
recunostinta.
Acesta s-a hotarat sa-L caute mai departe pe Mantuitor. Acum, mai
avea un singur dar, perla. A plecat si el spre Egipt, unde, ani de
zile, L-a cautat pe Iisus, insa fara nici un rezultat. Dupa 30 de ani,
a aflat ca undeva, in Palestina, Mantuitorul propovaduieste Evanghelia.
Bucuros ca, in sfarsit, stie unde Il poate gasi, s-a grabit spre
Iudeea. Ajuns la Ierusalim, spre seara, a aflat ca Iisus Hristos este
rastignit pe Dealul Capatanii. S-a grabit magul spre locul acela cu
dorinta sa-L vada in viata pe Mantuitor, sa-I duca darul sau pe care il
pastrase de atata timp. Insa, prin fata lui au trecut doi soldati
romani ce duceau in sclavie o tanara evreica. Oprindu-i, magul le-a
spus:
- Daca ii dati drumul fetei, va daruiesc aceasta perla. O puteti
vinde si imparti banii. Veti castiga mult mai mult lasand fata libera.
Lacomi, soldatii au luat perla, eliberand-o pe tanara, care,
plangand de fericire, nu stia cum sa-i multumeasca strainului. Dar
magul, rugandu-se cerului sa-L vada macar o clipa pe Mantuitor, se
grabea spre Golgota. Acum, nu mai avea nimic. Ii era rusine sa se
inchine Imparatului imparatilor fara nici un dar. Insa, cand a ajuns
langa Cruce, Mantuitorul S-a uitat drept spre el si i-a spus:
- In sfarsit, ai venit. Tu mi-ai adus cele mai frumoase daruri ...
- Bine, dar nu mai am nimic, ce Ti-am adus eu ? - a intrebat mirat magul.
- Tot ce duceai cu tine ai dat celor neajutorati. Dandu-le lor,
Mie Mi-ai dat. Darul tau a ajuns la Mine si, iti spun, ca el este cel
mai insemnat, caci, acela care Il iubeste pe Dumnezeu, ii iubeste pe
oameni.
Cine nu cauta nevoile celorlalti spre a fi de folos cu ce poate,
nu va gasi multumire si bucurie, nu va afla adevarata viata. Cu cat te
apropii mai mult de oameni, cu atat esti mai aproape de Dumnezeu.