DOAMNE AJUTA ! DUMNEZEU SA ITI ASCULTE RUGACIUNILE...DRAGA VIZITATOR AL BLOGULUI MEU , SI SA TE BINECUVANTEZE...
CUVÂNT CĂTRE CREŞTINII ORTODOCŞI
DESPRE ATEISM
Moto: „Domnul din cer a privit peste fiii
oamenilor, să vadă de este cel ce înţelege, sau cel ce caută pe Dumnezeu“ (Psalm 13:2).
Preot
Ioan
Iubiţi
credincioşi,
Ateu
este cel ce nu crede în Dumnezeul cel adevărat, Creator şi Mântuitor şi în invăţătura Lui, revelată. Se
face referire la ateism în „Noul Testament“, o singură dată,
acolo unde Sfântul Apostol Pavel le spune efesenilor: „Eraţi, în vremea aceea, în afară
de Hristos, înstrăinaţi de cetăţenia lui Israel şi străini de aşezămintele
făgăduinţei, lipsiţi de nădejde şi fără de Dumnezeu în lume“ (Efeseni 2:12). Erau aşadar, efesenii ca
toate neamurile păgâne care credeau în zei, fiinţe fictive şi se închinau la
idoli, la chipurile lor cioplite, adică:
„celor ce din fire nu sunt dumnezei“ (Galateni 4:8), necunoscând pe adevăratul
Dumnezeu. Ei se numeau păgâni şi atei în raport cu poporul Israel cel vechi şi
cu Noul Israel - Biserica sau poporul creştin. În ciuda mulţimii de zeităţi şi
de idoli pe care-i adorau, efesenii sunt numiţi „atei“ sau „fără
Dumnezeu“, pentru că necunoscând pe Dumnezeul Cel adevărat,
erau în căutarea lui, cum se constată din inscripţia de pe un altar din Atena: „Dumnezeului necunoscut“ (Faptele
Apostolilor 17:23). De aceea spun comentatorii că ei nu cunoşteau
pe adevăratul Dumnezeu, Care să le arate sensul vieţii şi Calea. Ei nu cunoşteau
un Mântuitor, Care să-i răscumpere, un Dumnezeu Care să-i înfieze (Galateni 4:6-8) şi să-i ridice la slava
din care au căzut. Prin urmare, înţelesul de ateu sau fără Dumnezeu, nu se
referă numai la cei ce nu cred şi tăgăduiesc existenţa lui Dumnezeu: „Zis-a cel
nebun în inima sa: Nu este Dumnezeu!“ (Psalm 13:1), ci se referă şi la idolatri.
Sfântul Ioan Gură de Aur spune: „Ar fi
trebuit să nu avem nevoie de ajutorul Sfintelor Scripturi, ci să avem o viaţă
atât de curată, încat Harul Duhului să fi ţinut locul Scripturilor în sufletele
noastre. Şi după cum Sfintele Scripturi sunt scrise cu cerneală, tot aşa ar fi
trebuit ca inimile noastre să fi fost scrise cu Duhul Sfânt“.
Sfântul Vasile cel Mare spune că:
„lumea aceasta este o şcoală
a sufletelor înzestrate cu raţiune şi un loc unde se poate învăţa cunoaşterea
lui Dumnezeu“.
Psalmistul David zice: „Cerurile spun slava lui Dumnezeu şi facerea mâinilor Lui o
vesteşte tăria“ (Psalm
18:1).
Părintele Dumitru Staniloae spune că: „Omul
are în sufletul lui o raţiune şi o libertate, dar ele nu pot funcţiona în modul
deplin decât în unire cu Dumnezeu, decât adăpându-se din apa vie a Duhului
Dumnezeiesc“.
Credinţa lui Dumnezeu în om
O
temă arhidiscutată este credinţa omului în
Dumnezeu. Dar mai există o temă, aceea a Credinţei lui Dumnezeu în om,
care rezultă din următoarea istorioară. Autorul îşi închipuie Sfatul Sfintei
Treimi la Facerea omului. Dumnezeu Tatăl ar fi zis: Să facem om după chipul şi asemănarea noastră. Duhul Sfânt a spus: Da, dar omul acesta va cădea. Dumnezeu Tatăl a zis: Şi tu, Fiule, va trebui să mori pentru el
(luând trup din Fecioara Maria).
Să-l facem sau să nu-l facem? Să-l facem! a zis Fiul. Iată nădejdea pe care şi-a pus-o
Dumnezeu în om.
Credinţa omului în Dumnezeu
Omul
vrea să ştie pentru ce există, pentru ce trebuie să traiască. În casa lui Zaheu
vameşul, Domnul nostru Iisus Hristos ne descoperă scopul vieţii noastre atunci
când spune: „Am
venit să caut şi să mântuiesc pe cel pierdut“ (Luca 19:10).
Femeii păcătoase care a spălat cu lacrimi şi a uns cu mir picioarele Domnului,
El îi spune: Îndrăzneşte,
fiică, credinţa ta te-a mântuit (Matei
9:22).
În
ceea ce priveşte existenţa lui Dumnezeu şi a lumii nevăzute, nu toată lumea
crede. Unii cred că există, alţii nu. Există o credinţă pozitivă şi o credinţă
negativă. Sunt consideraţi credincioşi cei care au o credinţă pozitivă. Un părinte
spunea că dacă ne-ar îngădui Dumnezeu, am vedea sufletele oamenilor. Unele
luminate şi înflăcărate de focul credinţei, altele ca nişte candele pe jumătate
aprinse având flacăra slabă şi tremurătoare, iar o altă parte negre şi
întunecate de necredinţă. Iată ce spune Sfântul Nicolae Velimirovici despre
necredincioşi: „În zadar fugi de Dumnezeu, nu te poţi
ascunde. El nu va alerga după tine, dar te va aştepta. Însa nu te va aştepta
numai în locul în care L-ai părăsit, El te va aştepta pe toate drumurile şi la
toate răscrucile lumii. Pe orice drum vei apuca, vei întâlni pe Dumnezeu. La
orice uşă vei bate, Dumnezeu îţi va deschide. Dacă însă nu-ţi deschide Dumnezeu,
uşa nu se va deschide“. Iar Fericitul Augustin mărturiseşte: „Neliniştit este sufletul meu, Doamne, până
când nu se va odihni întru tine“.
Aceste cuvinte ale Fericitului Augustin au ajuns să fie mereu citate de
teologi pentru că sunt pline de adevăr:
sufletul omului fiind duh, creat de Dumnezeu, în nimic altceva nu-şi află plăcerea,
liniştea, pacea, mângâierea şi bucuria, decât numai în Dumnezeu. Atunci când se
desparte de El, e nevoit să-şi caute plăcerea în făpturi şi în patimi felurite
şi este ca şi cum cu nişte roşcove se hrăneşte (pilda Fiului risipitor).
Tainele
lui Dumnezeu nu le poate cuprinde mintea omenească. Este unul din motivele
pentru care putem spune: credinciosul nu are întrebari,
iar necredinciosul nu are răspunsuri.
Necredinţa omului în Dumnezeu
Necredinţa îi vine omului mai mult
din voia lui liberă de a se lega de lucrurile cele deşarte şi trecătoare ale
veacului de acum. Necredinţa îi vine omului din inima necuvioasă: „Luaţi seama fraţilor, să nu fie cumva, în
vreunul din voi, o inimă vicleană a necredinţei, ca să vă depărteze de
Dumnezeul cel viu“ (Evrei 3:12);
din inima împietrită: „La urmă când cei unsprezece şedeau la masă, li S-a arătat (Iisus Hristos) şi I-a mustrat pentru necredinţa şi împietrirea
inimii lor, căci n-au crezut pe cei ce-L văzuseră înviat“ (Marcu 16:14);
din cauza abaterii de la adevărul revelat: „Voi sunteţi din
tatăl vostru diavolul şi vreţi să faceţi poftele tatălui vostru. El, de la
început a fost ucigător de oameni şi nu a stat întru adevăr, pentru că nu este
adevăr întru el. Când grăieşte minciuna, grăieşte dintru ale sale, căci este
mincinos şi tatăl minciunii. Dar pe Mine (Iisus Hristos), fiindcă spun adevărul
nu Mă credeţi“ (Ioan 8:44-46); din orbirea trimisă de la
Dumnezeu: „Au orbit ochii lor şi a împietrit inima lor,
ca să nu vadă cu ochii şi să nu înţeleagă cu inima şi ca nu cumva să se
întoarcă şi să-i vindec“ (Ioan 12:40);
din orbirea trimisă asupra omului de la diavolul: „Iar dacă Evanghelia noastră
este încă acoperită, este pentru cei pierduţi, în care Dumnezeul veacului
acestuia a orbit minţile necredincioşilor, ca să nu le lumineze lumina
Evangheliei slavei lui Hristos, Care este chipul lui Dumnezeu“ (2 Corinteni
4:3-4); din cauza
diavolului care fură cuvântul: „... apoi vine diavolul
şi ia cuvântul din inima lor, ca nu cumva crezând să se mântuiască“
(Luca 8:12); precum şi din căutarea slavei
omeneşti.
Necredinţa este un act liber al
omului prin care el nu voieşte să creadă în Dumnezeu: „Şi, deşi a făcut atâtea minuni înaintea
lor, ei tot nu credeau în Iisus Hristos“ (Ioan12:37). Tot aşa şi astăzi există oamneni care, deşi a făcut
Dumnezeu multe minuni cu ei, nu vor să creadă în existenţa şi purtarea de grijă
a Celui Prea Înalt.
Ateismul este nebunie
Petre Ţuţea spune că: „există două căi: calea Domnului şi calea omului. Dacă devii filosof pur, devii ateu
prin definiţie“. Mulţi dintre cei care se declară
atei, au studiat şi iubesc mult filosofia. Putem afirma că ateul merge pe calea
omului, iar credinciosul merge pe calea Domnului. Ateismul nu poate dovedi
inexistenţa lui Dumnezeu, căci ar trebui să admită că lumea vine din neant,
ceea ce este evident că ar fi nu numai absurd, ci şi ridicol. Lupta nebună a
minţii de a dovedi că nu există Dumnezeu este o absurditate. Sfântul Ambrozie
spunea că „a nu crede este o pedeapsă“. Daca cineva îţi va spune: „Nu există Dumnezeu!“, atunci să-l întrebi: „De ce te lupţi împotriva a ceea ce nu există?“ Cel ce se luptă împotriva lui Dumnezeu
nu scapă de calificativul de nebun. În „Noul Testament“ apare termenul de
nebun, tradus
din limba greacă, cu sensul de nechibzuit, iraţional, lipsit de bună judecată.
Textele în care apare termenul nebun se referă mai ales la
cei care eliminau din preocuparile lor viaţa spirituală şi grija pentru suflet:
«Zis-a cel nebun în inima sa: „Nu este Dumnezeu!“» (Psalm 52:1). „Lucrurile cereşti se cunosc prin Duhul Sfânt, iar cele pămanteşti prin minte. Cine vrea să cunoască pe Dumnezeu prin mintea lui, din stiinţă, acela este în înşelare pentru că Dumnezeu este cunoscut numai prin Duhul Sfânt“ (Sfântul Siluan Athonitul). Un om are dreptul să se numească ateu numai dacă stăpaneşte toată stiinta de pe lumea asta inclusiv „Biblia“. Ori, aşa ceva este practic cu neputinţă, fiindcă toată ştiinţa este la Dumnezeu, doar El este Atoateştiutor. Şi de aceea pe ateu l-am putea compara cu un peştisor care spune că dincolo de lacul în care trăieşte nu mai există nimic.
«Zis-a cel nebun în inima sa: „Nu este Dumnezeu!“» (Psalm 52:1). „Lucrurile cereşti se cunosc prin Duhul Sfânt, iar cele pămanteşti prin minte. Cine vrea să cunoască pe Dumnezeu prin mintea lui, din stiinţă, acela este în înşelare pentru că Dumnezeu este cunoscut numai prin Duhul Sfânt“ (Sfântul Siluan Athonitul). Un om are dreptul să se numească ateu numai dacă stăpaneşte toată stiinta de pe lumea asta inclusiv „Biblia“. Ori, aşa ceva este practic cu neputinţă, fiindcă toată ştiinţa este la Dumnezeu, doar El este Atoateştiutor. Şi de aceea pe ateu l-am putea compara cu un peştisor care spune că dincolo de lacul în care trăieşte nu mai există nimic.
Odată, un ateu l-a întrebat pe un
credincios: „Cât de mare este Dumnezeul tău?“ Şi acesta i-a răspuns: „Dumnezeu nu este departe de fiecare
dintre noi. El este atât de mic, încât poate încăpea şi în inima noastră şi este atât de mare, încât
nu-L încape cerul şi pământul“.
Vorbind
de cel care se declară ateu ne aducem aminte şi-l asemănăm cu acel om care avea
un diamant (prin analogie Iisus Hristos
este diamantul) şi nu-i cunoştea valoarea. El credea că nu este altceva
decât o piatră frumoasă. Când i s-a dat pe el câţiva bani, l-a vândut fără să
mai stea pe gânduri. În urmă, înţelegând că a fost un diamant de o valoare
inestimabilă, se plângea zicând: „A fost un diamant şi eu credeam că era numai o piatră frumoasă; Ce nebunie să-l vând pe un preţ de nimic!“ Omul a căutat pe cel căruia îi vânduse diamantul,
dar era prea târziu. Fără credinţă în Mântuitorul Iisus Hristos,
noi suntem ca nişte „mări
moarte“ şi de aceea îndrăznim să spunem că ATEISMUL ESTE NEBUNIE.
Ateismul
este hulă împotriva lui Dumnezeu
Ateismul,
adică împotrivirea la adevărul învederat şi dovedit al credinţei creştine este
hulă împotriva Duhului Sfânt după cum reiese din înseşi cuvintele Mântuitorului
Iisus Hristos: „Adevărat, grăiesc vouă că toate vor fi iertate
fiilor oamenilor, păcatele şi
hulele ce vor fi hulit. Dar cine va huli împotriva Duhului Sfânt nu are iertare
în veac, ci este vinovat de osândă veşnică“ (Marcu 3:28-29). Hula împotriva lui Dumnezeu este
necinstirea Lui prin gânduri, cuvinte sau atitudini ofensatoare. Este păcatul
direct opus religiozitătii, închinării la Dumnezeu. Rădăcina hulei este revolta
creaturii împotriva Creatorului ei. Hula poate culmina prin blesteme împotriva
lui Dumnezeu. În „Vechiul Testament“, hulitorul era
ucis cu pietre: „Cine va blestema numele Domnului, cu moartea să se omoare; cu
pietre să-l ucidă toată adunarea lui
Israel“ (Levitic 24:16).
Deci, ATEISMUL ESTE HULĂ IMPOTRIVA LUI DUMNEZEU.
Greşeşte...
Greşeşte cel care spune: „Nu există Dumnezeu“. Corect
ar fi să spună: „Nu-L am pe Dumnezeu“, fiindcă toţi ceilalţi din jurul
său spun: „EXISTĂ DUMNEZEU!“.
Greşeşte ca un bolnav cel care ar spune: „Nu există sănătate pe lume“, când
ar trebui să spună: „EU NU AM SĂNĂTATE!“.
Greşeşte ca un orb cel care ar spune: „Nu există
lumină pe lume“, când ar trebui să spună: „EU NU AM LUMINĂ!“.
Greşeşte ca un cerşetor cel care ar spune: „Nu există
aur pe lume“, când ar trebui să spună: „EU NU AM AUR!“.
Greşeşte ca un răufăcător care ar spune: „Nu există bunătate pe lume“, în
loc să spună: „EU
NU AM BUNĂTATE!“.
Deci, totul atârnă de
voinţa omului respectiv: DACĂ VREA SĂ CREADĂ, CREDE, IAR DACĂ NU VREA SĂ
CREADĂ, NU CREDE!
Sfântul Nicolae
Velimirovici,
îl numeşte pe ateu propriul său călău: „Când omul
îşi întoarce faţa către Dumnezeu, toate drumurile duc către Dumnezeu. Când omul
îşi întoarce faţa de la Dumnezeu, toate drumurile duc spre prăpastie. Cine se
leapadă de Dumnezeu cu buzele şi cu inima, acela atrage asupra sa desăvârşita
stricaciune sufletească şi trupească. De
aceea nimeni să nu se grăbească să caute un călău pentru necredincios. El l-a
gasit în sinea lui şi îi este mai de încredere decât unul care i l-ar da lumea.
Mulţi dintre cei ce se declară atei sunt foarte buni cunoscători ai filosofiei,
dar nu înţeleg nimic din lucrurile spirituale. Ei hrănesc creierul lor, dar
sufletul le este flămând“.
Ignorarea
lui Iisus îl rupe pe om de Izvorul vieţii şi îl face să nu poată
înţelege taina propriei sale existenţe. Cine îşi bate joc de Dumnezeu şi de
Sfinţii Săi, greşeşte şi va fi biciuit de cel mai ascuţit bici, trupesc şi moral
(cei mai mari atei cunoscuţi în istorie,
Lucreţiu, Maupassant şi Nietzsche au sfârşit prin a înnebuni).
De ce nu se mântuiesc ateii şi păgânii ?
Cei
care socotesc că se vor mântui toţi (protestantul,
ateul zelos şi bun la inimă şi păgânul pios, integru moraliceşte), ar
trebui să ştie că pe Dumnezeu, la ziua judecaţii, nu-L va
impresiona că am iubit cu toată inima un dumnezeu oarecare şi nici că am dus o
viaţă morală în acea credinţă. Dumnezeu ne-a aşteptat să avem angajament faţă
de adevărata Evanghelie. Sfântul Apostol Pavel spune că vom fi mântuiţi: „Întru sfinţirea duhului şi
întru credinţa adevărului“ (2
Tesaloniceni 2:13). Pentru a lămuri pe deplin această problemă, iată cum
răspunde la acestă întrebare Sfântul
Ignatie Briancianinov în lucrarea sa „Călăuză rugătorului“:
„Este limpede că prin această întrebare şi
obiecţie este desfiinţat Hristos, este exprimată ideea că RĂSCUMPĂRAREA ŞI RĂSCUMPĂRĂTORUL nu
sunt ceva neapărat trebuincios pentru
oameni. Prin această obiecţie este lepădat creştinismul“. Sfântul Ioan Evanghelistul precizează: Cel care are pe Fiul, are Viaţa (1 Ioan 5:12).
Aici, cuvântul „viaţa“
înseamnă desigur Viaţa în sensul în care Biblia descrie mântuirea. Cine nu
crede în Fiul nu se mântuieste. Şi apoi Hristos a poruncit Sfinţilor Apostoli (şi urmaşilor lor, episcopi şi preoţi)
să propovăduiască Evanghelia tuturor neamurilor: „Drept aceea, mergând, învăţati toate
neamurile, botezându-le în numele Tatalui şi al Fiului şi al Sfântului Duh,
învăţându-le să păzească toate câte
v-am poruncit vouă, şi iată Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârşitul veacului. Amin“ (Matei 28:19-20).
v-am poruncit vouă, şi iată Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârşitul veacului. Amin“ (Matei 28:19-20).
Adevărul
În
lumea aceasta zbuciumată, plină de mistere şi contradicţii, sufletul omenesc
caută un adevăr. Mai sunt şi astăzi oameni ca Faraon, care au auzit de
Dumnezeu, dar au inima învârtoşată şi nu vor să-L cunoască. Adevărul este unul singur! Adevărul este
persoana! Nu este o realitate abstractă. Atunci când Pilat l-a întrebat pe
Hristos: „Ce este adevărul?“, acesta nu a răspuns. Sfinţii Părinţi
explicând această tăcere a lui Iisus, spun că Hristos ar fi răspuns dacă Pilat
L-ar fi întrebat: „Cine este Adevărul?“ (Sfântul Efrem, „Cuvânt din Sfântul
Munte“). „Omul crede că are o singură cale către Adevăr:
demonstraţia. Ori, Adevărul absolut este indemonstrabil. El (Dumnezeu) este sau nu
este. Da! Adevărul există! El este Hristos!“ (Petre Ţuţea).
Concepţii contrare învăţăturii creştine
1. - PANTEISMUL este o concepţie sistematizată la începutul
secolului al XVIII - lea care susţine ideea că Dumnezeu se află în interiorul
creaţiei şi se identifică cu ea.
2. - DEISMUL este
concepţia conform căreia, Dumnezeu a creat lumea şi ulterior s-a retras,
lăsând-o să evolueze potrivit legilor proprii.
3. - ATEISMUL neagă existenţa lui Dumnezeu, considerat
produsul imaginaţiei omului.
Cherchez la femme!
Francezii zic: „Cherchez
la femme!“ în loc să zică: „Cherchez Dieu!“. Oare femeia este cheia
rezolvării problemelor noastre sau Dumnezeu care a făcut-o şi pe ea, căci chiar
El ne-a spus: „Fără mine nimic nu puteţi face“ (Ioan 15:5).
Setea de cunoaştere
În discursul de primire în Academia
franceză, Louis Pasteur se întreba: „Ce există dincolo de această boltă înstelată? Alte ceruri
înstelate. Fie! Dar dincolo?...“ Mintea omenească mânată de o putere nebiruită
nu va înceta niciodată să se întrebe:
„Ce se găseşte dincolo?“ întrebarea este: „De unde această sete de
cunoaştere cu care este înzestrat omul?“ De la Dumnezeu! Da, de la El!
Minunile lui Dumnezeu din zidiri
Până
şi cele mai mici, cele mai umile făpturi au împaratul lor şi tocmai noi oamenii
să nu avem Împaratul nostru? Putem învăţa şi dintr-un lucru mărunt să cunoaştem
măreţia lui Dumnezeu, să ne sporim admiraţia şi să înmulţim dragostea ce o
purtăm Creatorului. Spre adeverire, iată câteva din minunile lui Dumnezeu din
zidiri:
Furnica. Toată vara adună fără lenevire în cămările ei
hrană pentru iarnă. Pentru a nu încolţi şi a se deprecia boabele de grâu, ea le
crapă. Apoi le usucă când simte în aer stricăciune şi le scoate afară numai când
este senin statornic. Niciodată n-o să
vedem grâul furnicii scos afară pe timp ploios.
Fluturii. Sunt în număr de 16.000 de specii.
Amintim fluturii ţesători de mătase, fluturele Amiral, fluturele Cap de mort,
Nălbarul...
Păianjenii. Amintim păianjenul cu 8 ochi care poate
vâna şi păsări. După cum spune Sfântul Vasile cel Mare: La păianjenul mic nu
trimite Dumnezeu o muscă mare, ci una mică ca să nu-i strice nici pânza, nici
să rămână flămând.
Ursul. Rănit fiind de vânători, ştie a se vindeca
singur folosind o plantă numită Lumânărica.
Vulpea. Fiind rănită, se vindecă cu lacrima molidului.
Broasca ţestoasă. După ce mănâncă vipera,
pentru a scăpa de moarte, foloseşte o plantă numită Cimbru.
Câinele. Îşi vindecă singur durerea de stomac, mâncând
troscot.
Cocorii. Când dorm noaptea au câte un cocor de pază. Şi
când îşi împlineşte vremea scoate un strigăt pentru a-l chema pe cel care
urmează a face de strajă.
Berzele. Atunci când se ridică să plece din ţară, le
petrec ciorile care le apără ca nişte ostaşi împotriva altor păsări care vor să
le atace.
Turturica. După ce i-a murit perechea, niciodată nu
mai primeşte altă însoţire, ci petrece toată viaţa sa în văduvie prin
singuratăţi şi locuri pustii.
Gâştele. Sunt pururea fără somn. Şi aşa fiind au salvat
Cetatea Romei, pentru că paznicii adormiseră.
Filosofi şi poeti... despre Dumnezeu şi
credinţă
Petre Ţuţea, filosof român, spune: „Ateul
este ca un animal muritor care vine de nu ştie unde şi merge nu ştie unde“.
Platon, filosof al antichităţii,
zice: „Cetăţeanul
care nu-L cunoaşte pe Dumnezeu este ciuma societăţii. Religia este firmamentul
statului“.
Goethe, poet german, spune: „Viaţa unui popor şi puterea lui
depind de atitudinea pe care a luat-o faţă de Biblie“.
Victor Hugo, scriitor francez, spune: „Cea dintâi trebuinţă a omului este credinţa, vai de cel ce
nu crede în nimica“.
Kant, filosof german, zice: „Cerul
înstelat, ordinea lui şi glasul tainic din conştiinţa mea mă fac să spun că
există Dumnezeu“.
Heinrich
Heine, poet evreu convertit la
creştinism, spune: „Biblia este o carte
care ca soarele ne încalzeşte şi că pâinea ne hrăneşte. Cine a pierdut pe
Dumnezeul sau îl poate găsi în această carte“.
Sfântul
Iustin Martirul şi
Filosoful
spune că „singura
filosofie sigură şi folositoare este creştinismul“.
Voltaire zice: „Dacă
este greu să crezi în Dumnezeu este o absurditate să nu crezi“.
„Fericiţi cei ce n-au văzut şi au crezut“
S-au
întâlnit odată doi prieteni, unul era foarte credincios şi altul era ateu.
Vorbind despre Dumnezeu, ateul i-a spus prietenului său: „Dacă mi-L arăti pe Dumnezeu voi crede şi eu in El“. „Am să ţi-L arăt dacă îmi vei
răspunde la câteva întrebări“. „De acord, a zis ateul“. „Spune-mi te rog, tu ai creier?“
„Da, am!“ Şi ai putea să mi-l arăti şi mie ca să te pot crede?“ „Nu,
acest lucru nu este cu putinţă“. „Dar gânduri ai?“ „Sigur că am!“
„Ai putea să-mi arăţi şi mie măcar câteva gânduri ca să te pot crede?“ „Nu,
nu pot, gândurile nu sunt palpabile!“ Apoi l-a întrebat credinciosul: „Văd că becul este aprins în
camera în care stăm. Cine face să se aprindă filamentul becului?“ „Curentul
electric , răspunde ateul!“ „Bine, dar ai putea să-mi arăţi şi mie nu
efectul, ci curentul electric, ca să te pot crede?“ „Nu, categoric nu!“
Apoi credinciosul a luat un magnet şi pilitură de fier. Când a apropiat
magnetul de pilitura de fier, la o anumită distanţă, magnetul a atras pilitura.
Credinciosul l-a întrebat pe ateu: „Spune-mi
cine a atras pilitura de fier?“ „Forţa electromagnetică!,“ a răspuns
ateul. „Dar ai putea să mi-o pui în palmă să o văd şi eu?“ „Nu, nu
poate fi văzută forţa electromagnetică, ci doar efectul ei“. „Vezi,
dragă prietene, din cele ce te-am întrebat rezultă că există lucruri care pot
fi văzute şi lucruri care nu pot fi văzute“. În Biblie scrie: „Duh este Dumnezeu“ (Ioan 4:42). Deci, ca şi cele de mai sus (gândurile, curentul...), nici Dumnezeu nu poate fi văzut pentru că
este duh. Ne amintim de cuvântul Mântuitorului care îi spune Sfântului Apostol
Toma: „Pentru că M-ai vazut, ai crezut. Fericiţi cei ce n-au văzut
ş au crezut!“ (Ioan 20:29).
Blaise Pascal spune că există doar trei feluri de
oameni:
1. Unii care îl
slujesc pe Dumnezeu, găsindu-L. Acestia sunt raţionali şi fericiţi;
2. Alţii care se străduiesc să-L
caute, negăsindu-L. Aceştia sunt nefericiţi şi raţionali;
3. O altă parte, care trăiesc fără
să-L caute şi să-L găsească. Aceştia sunt nebuni şi nefericiţi“.
să-L caute şi să-L găsească. Aceştia sunt nebuni şi nefericiţi“.
Blaise Pascal
Dacă
analizăm cu atenţie, vedem că tot ce facem nu este pentru momentul de faţă, ci
veşnic ne aruncăm spre ceea ce este înainte. Mâncăm să avem putere mai târziu, dormim noaptea să
fim a doua zi odihniţi, muncim 30 de zile şi primim salariul la sfârşitul
lunii, învăţăm ca să ştim mai târziu la examen.
Instinctul cel mai
profund înrădăcinat în natura omului este instinctul nemuririi. De la omul primitiv
până la contemporanii noştri, toate popoarele, toate rasele fără excepţie, au
crezut, ce-i drept în moduri diferite, în nemurirea sufletului, în viaţa de
dincolo. Orice instinct natural are un corespondent în realitate, instinctului
de a bea îi corespunde apa, instinctului de a manca îi corespunde mâncarea,
instinctului de a iubi îi corespunde celălalt sau cealaltă. Şi oare, celui mai
profund instinct să
nu-i corespundă nimic în realitate? Speranţa nemuririi este pentru viaţa omului mai necesară decât aerul pe care-l respirăm.
nu-i corespundă nimic în realitate? Speranţa nemuririi este pentru viaţa omului mai necesară decât aerul pe care-l respirăm.
Iată ce spune Blaise Pascal despre credinţa în
Dumnezu: „Dacă cel ce crede în
Dumnezeu se înşală şi după moarte nu există decât tăcere şi întuneric, el nu va
şti niciodată că s-a înşelat. Dacă în schimb cel necredincios e cel care se
înşală, fiindcă Dumnezeu există, dar se declară ateu, atunci el va suporta o
veşnicie efectele necredinţei sale (osânda iadului)“.
În
ceea ce priveşte Împaraţia lui Dumnezeu nu este de ajuns ca cineva să se
documenteze, ci trebuie să se hotărască să intre înauntru.
Sundar Singh a aflat că Hristos dă pacea
«Iată experienţa mea personală. Am încercat în
casa tatălui meu
să-mi satisfac sufletul prin desfătările luxului şi ale îndestulării. Nimic nu m-a putut mulţumi pe deplin. Apoi am încercat a căuta odihna prin mijloacele puse la îndemână de religiile Indiei - Hinduismul, Budismul, Mahomedanismul... Nici aici n-am găsit nimic. Am început a mă obişnui să petrec ceasuri de rugăciuni şi meditaţii, dar aceasta nu mi-a servit la nimic. Niciun ajutor de la aceste credinţe. Apoi am citit în Evanghelie: Veniţi şi vă voi da odihnă sufletelor voastre. Nu puteam să cred şi am strigat: Cum, credinţa noastră, hinduismul, care este cea mai frumoasă credinţă din lume, nu-mi dă pacea! Şi o altă credinţă mi-o poate da!
să-mi satisfac sufletul prin desfătările luxului şi ale îndestulării. Nimic nu m-a putut mulţumi pe deplin. Apoi am încercat a căuta odihna prin mijloacele puse la îndemână de religiile Indiei - Hinduismul, Budismul, Mahomedanismul... Nici aici n-am găsit nimic. Am început a mă obişnui să petrec ceasuri de rugăciuni şi meditaţii, dar aceasta nu mi-a servit la nimic. Niciun ajutor de la aceste credinţe. Apoi am citit în Evanghelie: Veniţi şi vă voi da odihnă sufletelor voastre. Nu puteam să cred şi am strigat: Cum, credinţa noastră, hinduismul, care este cea mai frumoasă credinţă din lume, nu-mi dă pacea! Şi o altă credinţă mi-o poate da!
Şi cu toate acestea, Hristos numai, poate să
rostească aceste cuvinte, nimeni nu poate să zică: „Veniţi la Mine şi vă voi da odihnă..“.
În acel timp îi uram pe creştini. Când vedeam „Biblia“, îmi
ziceam: Se poate să fie lucruri bune în această carte care este contra
credinţei noastre. Pentru aceasta am rupt-o. Când vedeam misionari
venind să predice Evanghelia, îmi ziceam:
Aceşti oameni fac rău, sunt veniţi să
ne facă rău. Când treceau prin satul meu, luam pietre să arunc în ei şi
porunceam servitorilor să arunce cu pietre în ei. Gândeam: Hristos n-a putut să scape El, cum ar putea scăpa pe alţii.
Eram orb. Nu puteam să văd slava Sa. Îmi amintesc ziua de 16.12.1904, când am
aruncat în foc „Biblia“, stropită cu petrol şi am
ars-o. Credeam că îmi fac datoria ascultând de credinţa hindusă, dar aceea nu
mi-a făcut niciun bine. În urmă am devenit aşa de mâhnit şi tulburat, încât
m-am hotărât să-mi pun capăt zilelor. M-am hotărât să mă omor la trecerea
trenului de 5 dimineaţa, căci nu puteam găsi pacea sufletului meu. Mai întâi am
voit să mai rog pe Dumenezeu să-mi arate calea mântuirii. Mă gândeam: Dacă nimic nu mi se va arăta, dacă
nici de astă dată nu voi întelege nimic, mă voi sinucide, pentru a găsi pe
Dumnezeu în cealaltă lume. M-am rugat între orele 3 şi 4 şi...deoadată am văzut
o lumină în camera mea. Foarte mirat, crezând că este foc, am deschis uşa şi m-am uitat, dar n-am văzut
niciun foc. Am închis uşa din nou să mă rog. Atunci ca dintr-un nor am văzut
faţa strălucitoare a lui Hristos. Nu puteam şti că e El, pentru că
nu-L cunoşteam, dar El mi-a zis: „Până când Mă vei prigoni tu? Eu am murit pentru tine. Pentru tine mi-am dat viaţa“. Am înţeles că sunt în faţa lui Hristos viu. Cu trei zile în urmă, eu îl uram pe Hristos, arsesem „Biblia“ şi acum, deodată, eu îl văd înaintea mea. Hristos a dispărut, dar eu, plin de bucurie am alergat la tatăl meu şi deşteptându-l i-am spus: Sunt creştin! El n-a vrut să mă creadă. Ţi-ai pierdut capul, du-te şi te culcă! Alaltaieri, tu ai ars „Biblia“ şi acum eşti creştin? Tatăl mi-a zis iarăşi: Dar tu te-ai dus să te sinucizi! M-am sinucis, acel Sundar Singh este mort, eu sunt un om nou! A cunoaşte lucruri despre Hristos nu înseamnă nimic, ci trebuie să-L cunoşti pe El Însuşi».
nu-L cunoşteam, dar El mi-a zis: „Până când Mă vei prigoni tu? Eu am murit pentru tine. Pentru tine mi-am dat viaţa“. Am înţeles că sunt în faţa lui Hristos viu. Cu trei zile în urmă, eu îl uram pe Hristos, arsesem „Biblia“ şi acum, deodată, eu îl văd înaintea mea. Hristos a dispărut, dar eu, plin de bucurie am alergat la tatăl meu şi deşteptându-l i-am spus: Sunt creştin! El n-a vrut să mă creadă. Ţi-ai pierdut capul, du-te şi te culcă! Alaltaieri, tu ai ars „Biblia“ şi acum eşti creştin? Tatăl mi-a zis iarăşi: Dar tu te-ai dus să te sinucizi! M-am sinucis, acel Sundar Singh este mort, eu sunt un om nou! A cunoaşte lucruri despre Hristos nu înseamnă nimic, ci trebuie să-L cunoşti pe El Însuşi».
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
DOAMNE, TE ROG SA MA MANTUIESTI..SI DE VOIESC SI DE NU VOIESC..NU TINE SEAMA DE VOINTA MEA...AJUTA-MA SI IUBESTE-MA, PENTRU CA SI EU SANT COPILUL TAU...AMIN!