DACA DORESTI SA ASCULTI PARACLISUL MAICII DOMNULUI, POTI SA PORNESTI DE LA BUTON...DOAMNE AJUTA!

PARACLISUL MAICII DOMNULUI!

24 februarie 2011

Material pentru casa!!

DOAMNE AJUTA!











Material pentru casă Se spune că o doamnă bogată ce jucase un rol important pe pământ, ca oricare alt muritor, plecă din lumea aceasta după o viaţă plină de griji pământeşti, trudă şi stres, şi ajunge în cer. Acolo o primi Sf. Petru şi-i arătă o vilă măreaţă: "Aici este locuinţa slujitoarei dumneavoastră". Atunci doamna se gândea în sinea ei: "Dacă slujitoarea mea are o locuinţă aşa de frumoasă şi măreaţă, atunci ce voi primi eu?" Imediat după aceasta, Sf. Petru îi arătă o altă casă, mai mică şi foarte sărăcăcioasă, şi-i spuse: "Acolo este locuinţa dumneavoastră". Supărată, doamna îi spuse: "Dar în această locuinţă aşa de mică nu pot locui". Atunci Sf. Petru îi răspunse: "Îmi pare rău, doamnă, dar cu materialul pe care ni l-aţi trimis de pe pământ, n-am putut construi ceva mai bun". Să ne grăbim şi să ne străduim să trimitem la cer cât mai mult “material” şi de bună calitate pentru casa veşniciei noastre, ca nişte slugi vrednice; măcar câte o “cărămidă” în fiecare zi.


23 februarie 2011

Dracuirea - inchinarea lucrurilor celui viclean


DOAMNE AJUTA!
Dracuirea este pomenirea numelui celui viclean. Aceasta este o lucrare subtila a diavolului, lucrata mai ales in cei care nu merg la biserica si care "nu cred in diavol". Cat de lipsit de minte este omul care "dracuie" si care pomeneste neincetat numele diavolului, in pofida faptului ca nu crede in viata cea vesnica, in sufletul sau nemuritor, in prezenta diavolului si in existenta lui Dumnezeu.

Unuia ca acesta ar trebui sa i se spuna: "Daca nu crezi in viata vesnica, ba inca nici in Dumnezeu si nici in diavoli, de ce pomenesti numele diavolului la tot pasul si in tot locul ?!" Parintele Arsenie Papacioc, vorbind despre unii ca acestia, spune: "De ce zice omul "drace, drace"? De ce nu zice mai bine "Doamne, Doamne"?"

Oare nu este aceasta o atat de mare dovada a existetei diavolului si a lucrarii lui prin omul inselat de el ?! Cum dar sa se mai creada liber acela care "dracuie" in toata clipa si in tot locul tot ceea ce ii vine in minte sau ii cade in mana ?!

                                    Puterea si invocarea (chemarea) numelui unei persoane

Puterea numelui este un lucru indeobste recunoscut. In vechime, cand era rostit numele imparatului, toata lumea era miscata de emotie, luand o pozitie cuviincioasa. Astazi, de asemenea, cand se aude rostit numele unei mari personalitati, toata lumea ia aminte si urmareste cu atentie cele petrecute.

Dar de ce sa merg atat de departe, in loc sa amintesc ceva ce fiecare dintre noi simte, chiar in mai multe momente de peste zi. In momentul in care se aude rostit un nume, fiecare dintre noi simte ceva anume: unul poate nu simte nimic, insa altul simte bucurie, altul tristete, iar altul manie.

Cand auzim numele "Marian" sau "Vasile", unul se poate bucura, aducandu-si aminte de o ruda foarte draga, iar altul se poate mania, aducandu-si aminte de vreun vecin, care i-a facut mult rau. De asemenea, cand auzim numele "Andreea" sau "Teodora", unul se poate bucura, venindu-i in minte o persoana draga din trecut sau din prezent, pe cand altul se poate tulbura sau chiar mania, gandindu-se la o persoana care nu l-a bucurat candva.

                                   Deci, nu exista nume lipsit de incarcatura (buna sau rea).

Ma bucura nespus de mult faptul ca numele "Maria" are o putere atat de mare, incat nici o alta persoana cu acest nume nu poate schimba puterea lui cea minunata. Maica Domnului a imputernicit acest nume atat de mult, incat nimeni vreodata nu va mai putea sa il goleasca de sens. Spun asta deoarece simt o putere nespus de mare in acest nume. Ba inca si pentru faptul ca nu am intalnit, pana astazi, vreun om caruia sa nu ii placa acest nume.

Cu atat mai mult in Biserica, numele a fost intotdeauna incarcat cu o mare putere a persoanei numite, iar cel mai puternic nume va ramane pana la sfarsitul veacurilor numele lui "Iisus Hristos".

Despre rostirea neincetata a Numelui lui Iisus Hristos, aflam inca de la Sfantul Apostol Pavel, unde gasim indemnul: "Rugati-va neincetat" (I Tesaloniceni 5, 17). Neincetata pomenire a unui nume ne face una cu persoana al carui nume il pomenim.

Rugaciunea neincetata a Numelui lui Iisus ne indeamna sa facem totul in Numele Sau. Din vietile sfintilor vedem cum toate lucrurile facute in numele lui Iisus Hristos primesc pecetea Duhului Sfant.

Numele lui Hristos este un nume cu putere mare, caci gasim scris: "Dumnezeu L-a preainaltat si I-a darui Lui nume care este mai presus de orice nume, pentru ca intru numele lui Iisus tot genunchiul sa se plece, al celor ceresti si al celor pamantesti si al celor dedesubt si sa marturiseasca toata limba ca Domn este Iisus Hristos, intru slava lui Dumnezeu-Tatal" (Filipeni 2, 9-11).

"Intru numele Tau am nadajduit" (Isaia 26, 8). Mentionarea acestui Nume cu putere mare este prezent neincetat si in Sfanta Liturghie: "Si ne da noua cu o gura si o inima sa preaslavim prea cinstitul si de mare cuviinta Numele Tau."; iar la sfarsit, incheiem zicand: "Fie Numele Domnului binecuvantat, de acum si pana in veac!"

                 Neincetata pomenire a unui nume ne face una cu persoana al carui nume il pomenim.

                                  Dracuirea" sau inchinarea tuturor lucrurilor celui viclean

Fiecare lucru poate fi inaltat sau pogorat din rostul lui natural, "pentru ca orice faptura a lui Dumnezeu este buna si nimic nu este de lepadat, daca se ia cu multumire; caci se sfinteste prin cuvantul lui Dumnezeu si prin rugaciune" (I Timotei 4, 4-5).

Se poate vorbi de "un botez" al lucrurilor, facut prin inchinarea acestora lui Dumnezeu. Pana la oferirea lor, inapoi, lui Dumnezeu, lucrurile sunt parca intr-o stare de neimplinire, de asteptare a implinirii cuvantului liturgic: "Ale Tale, dintru ale Tale. Tie iti aducem de toate si pentru toate."

Scoaterea materiei de sub puterea celui rau si oferirea ei, inapoi, lui Dumnezeu este ceea ce se intelege prin "preotia universala", prin preotia fiecarui crestin in parte, ca purtator al mesajului mantuitor adus de Hristos.

Fiecare lucru din viata noastra este un dar, el putandu-se intoarce inapoi Daruitorului, adica lui Dumnezeu, de la care avem "toata darea cea buna si tot darul cel desavarsit", sau diavolului, celui care nu ne da nimic, ba inca si mai mult, ne ia cat poate de mult din viata si din lucruri, el fiind "tatal minciunii", al hotiei si al distrugerii.

Lucrurile "dracuite" sunt lucruri inchinate diavolului, adica instrainate de la adevaratul lor Proprietar, cat si de la cei in grija carora ele au fost date.

In limba ebraica, "satan" inseamna "cel ce s-a razvratit" sau "cel ce dezbina". In limba greaca, "diavol" inseamna acelasi lucru, dar si "cel care paraste". In limba romana, cea mai folosita denumire a celui rau vine de la cuvantul "draco", "dragon", care trimite la "balaurul cel de demult", adica la "sarpele" care a inselat-o pe Eva. Astazi, cel mai folosit cuvant pentru a-l desemna pe cel viclean este cel de "drac", cuvant inexistent in Sfanta Scriptura.

In evlavia poporului roman, credinciosii spun ca numele diavolului nu e bine sa-l pomenesti, caci indata ti se arata, ca si cand l-ai fi chemat. "Daca in trecut taranul se temea sa-i rosteasca numele, astazi am ajuns sa-i spunem celui de langa noi, atunci cand face lucruri iesite din comun, ca este “dat dracului” sau “al dracului”." (Adrian Cocosila)

Din teama de a-i rosti numele, crestinul intrebuinteaza pretutindeni cate un nume metaforic (viclean, rau), spre a evita rostirea numelui lui adevarat. "Nu dati loc diavolului. (...) din gura voastra sa nu iasa nici un cuvant rau, ci numai ce este bun, spre zidirea cea de trebuinta, ca sa dea har celor ce asculta." (Efeseni 4, 4) Cuvantul acesta ne indeamna sa nu vorbim rau, sa nu jignim, deci cu atat mai mult si "sa nu dracuim".

"Stati impotriva diavolului si el va fugi de la voi. Apropiati-va de Dumnezeu si Se va apropia si El de voi." (Iacov 4, 7-8) Cat de minunate sunt cuvintele Sfintei Scripturii! A sta impotriva celui viclean se face incepand prin a nu ii mai pomeni niciodata numele sub forma de invocare si chemare. Putem spune "fereste-te de cel viclean" sau "diavolul racneste ca un leu", insa nu putem "dracui" pe aproapele sau lucrurile din jurul nostru.

Dracuirea oricand si a oricarui lucru atrage numai chin si tensiune sufleteasca, atat in lumea aceasta, cat si in cea vesnica. Imparatul David profeteste rasplata celor care vorbesc rau si care slujesc mai mult diavolului, decat lui Dumnezeu, "dracuind" si inchinand toate lucrurile celui viclean: "Pus-au impotriva mea rele in loc de bune si ura in locul iubirii mele. Pune peste dansul pe cel pacatos si diavolul sa stea de-a dreapta lui." (Psalm 108, 4-5) Cu adevarat, diavolul sta langa cel care "dracuie", caci doar il cheama si se uneste cu numele lui cel rau.

Crestinul face sfestanie in casa, spre sfintire, iar necrestinul isi "dracuie" casa, fie ca e prea mica, fie ca s-a stricat ceva la ea. Urmarea cuvantului fiecaruia este fireasca: casa crestinului este odihnitoare, chiar in pofida anumitor lipsuri, in vreme ce casa necrestinului este tulburatoare, ca urmare a chemarii in ea a "diavolului", caruia i-a fost "inchinata".

Cand un om "dracuie" neincetat un lucru, cum sa mai fie bun acel lucru ?!

Inchinarea tuturor lucrurilor celui viclean atrage dupa sine distrugerea a toate. Lucrurile "dracuite" sunt lucruri inchinate diavolului, adica instrainate de la adevaratul lor Proprietar, cat si de la cei in grija carora ele au fost date.

In incheiere, amintesc o intamplare din viata Sfantului Irodion de la Manastirea Lainici (+`900). Cuviosul Arhimandrit Irodion Ionescu, staret al Manastirii Lainici, din judetul Gorj, a fost duhovnicul Sfantului Calinic de la Cernica. Trupul lui Irodion a fost gasit in chip minunat, din randuiala dumnezeiasca, el fiind astazi propus canonizarii.

Odata, o femeie i-a adus parintelui, dupa obicei, un vas cu lapte, de la capra ei.
Iar cuviosul parinte Irodion i-a raspuns:
- Nu primesc laptele, ca nu este de la capra ta !
- Ba nu, parinte - a zis femeia -, de la capra mea este.
- Dar n-ai dat-o ieri diavolului ? Cum sa primesc, ca nu mai este capra ta !
Deci, vadita fiind femeia, si-a marturisit pacatul si, luand binecuvantare, din ziua aceea nu a mai dracuit.

Teodor Danalache

22 februarie 2011

DOAMNE AJUTA!





MILOGUL

Cerşea la colţ un slăbănog
în zdrenţe, slut şi fără dinţi
neguţătorul de arginţi
gândi, zarindu-l pe milog:
Eu nu dau mila mea obol
acestui trântor de prisos
şi-ntoarse rânjetu-i câinos
ramasului cu mâna-n gol.
Trecu maestrul glorios
al farmecului triumfal
cu spiritul în ideal
şi-a zis vazând pe zdrenţuros:
E-atât de slut şi ma-nspaimânt
eu, magul purei frumuseţi!
şi-ntoarse recele dispreţ
ramasului cu mâna-n vânt.
Trecu predicatorul sfânt
grabindu-se catre amvon
vijelios ca un ciclon
sa se dezlanţuie-n cuvânt,
s-aprinda mila din altar
de soarta celui slabanog,
dar ocoli pe-acest milog
cu mâna-ntinsa în zadar.
Târziu când noaptea cobora,
sosi o umbra ca-n icoane,
pe mâini cu semne de piroane
şi-o inima ce sângera.
Pe chipul ars de chin şi vai
oftând îl saruta fierbinte
cu veşnicie în cuvinte
tu azi vei fi cu Mine-n Rai!

19 februarie 2011

Acatistul Maicii Domnului - Impacarea celor invrajbiti

DOAMNE AJUTA!
Acatistul Maicii Domnului - Pentru impacarea celor invrajbiti
(13 august)
Condacul 1
Alesei Fecioare Maria, Celei mai presus de toate fiicele pamantului, Maicii fiului lui Dumnezeu pe care l-a dat pentru mantuirea lumii, cu umilinta ii strigam: cauta la viata noastra cea mult necajita, aminteste-ti durerile si suferintele pe care le-ai indurat, ca Una ce esti de o fire cu noi, si fa cu noi dupa milostivirea ta, ca sa strigam tie: Bucura-Te, Maica a lui dumnezeu mult-patimitoare, care prefaci in bucurie intristarea noastra!
Icosul 1
Ingerul care binevestise pastorilor din Bethleem nasterea Mantuitorului lumii, impreuna cu multime de oaste cereasca a laudat pe Dumnezeu zicand: " Slava intru cei de sus lui dumnezeu si pe pamant pace, intre oameni bunavoire". Iar tu, Maica lui Dumnezeu, neavand unde sa iti pleci capul, caci nu mai era acolo loc de gazduire, ai nascut pe fiul tau, cel unul-Nascut in pestera si infatisandu-l L-ai culcat in iesle. Cunoscand astfel amaraciunea inimii tale iti cantam acestea:
Bucura-Te, Ceea ce pe Fiul tau mult iubit cu suflarea-ti L-ai incalzit;
Bucura-Te, ca pe pruncul cel dinainte de veci L-ai infasat;
Bucura-Te, caci pe Tinatorul lumii la pieptul-ti L-ai alaptat;
Bucura-Te, ca pestera in cer o ai prefacut;
Bucura-Te, Ceea ce altar de heruvimi te-ai facut;
Bucura-Te, ca intru nastere si dupa nastere Fecioara ai ramas;
Bucura-Te, Maica a lui Dumnezeu mult-patimitoare, care prefacii in buciurie intristarea noastra!
Condacul 2
Vazanu-l pe Pruncul cel dinainte de veci infasat si in iesle culcat, pastorii din Bethleem, cei veniti sa I se inchine, au vestit cuvantul grait lor de inger despre acest Copil, iar Maria a pastrat toate aceste cuvinte, punandu-le in inima sa. Trecand apoi o saptaman, L-au taiat imprejur dupa legea lui Israel, ca pe un prunc de parte barbateasca de opt zile; Luand smerenia si rabdarea ta, de Dumnezeu Nascatoare, Ii cantam Celui vesnic: Aliluia!
Icosul 2
Cugetarea avand-o intarita in Dumnezeu si tinand Legea Domnului, in a patruzecea zi cand s-au implinit zilele curatirii lor, parintii L-au adus pe Iisus la Ierusalim ca sa Il inchine Lui Dumnezeu si sa dea jertfa, precum s-a scris in Legea Domnului, pentru care iti cantam acestea:
Bucura-Te, ca pe Facatorul lumii intru implinirea Legii in templul din ierusalim L-ai adus;
Bucura-Te, ca acolo cu bucurie de catre batranul simeon ai fost intampinata;
Bucura-Te, ceea ce intre femei una esti curata si binecuvantata;
Bucura-Te, caci crucea ta, cea cu suferinte impodobita, cu smerenie o ai purtat;
Bucura-Te, ca voia cea dumnezeiasca niciodata nu ai calcat;
Bucura-Te, caci prin tine chipul smereniei si al rabdarii l-ai ivit;
Bucura-Te, Maica a lui Dumnezeu mult-patimitoare, care prefacii in buciurie intristarea noastra!
Condacul 3
Intarita cu putere de sus au fost la auzul cuvintelor batranului Simeon, cel ce ti-a grait, Maica a Domnului: " Iata, Acesta este pus spre caderea si ridicarea multora din israel si ca un semn care va starni impotriviri, iar prin sufletul tau va trece sabie, ca sa se descopere gandurile din multe inimi." Atunci mahnire mare a strapuns inima nascatoarei de Dumnezeu, ce a strigat cu durere Celui de sus: Aliluia!
Icosul 3
Avand Irod dorinta sa piarda Pruncul, trimitand, a ucis pe toti pruncii care erau in Betleem si in toate hotarele lui, de doi ani si mai jos, dupa timpul pe care il aflau de la magi. Insa din dumnezeiasca porunca vestita in vis batranului Iosif de catre ingerul Domnului, a fugit intreaga familie sfanta in egipt si acolo a locuit sapte ani pana la moartea lui Irod, pentru care iti cantam cu umilinta:
Bucura-Te, ca intreaga stramtorare a calatoriei o ai rabdat;
Bucura-Te, ca toti idolii tarii egiptului au cazut pentru ca taria Fiului Tau nu o au indurat;
Bucura-Te, ca sapte ani printre paganii cei necredinciosi ai locuit;
Bucura-Te, Ceea ce impreuna cu Pruncul-Copil, Cel dinainte de veci, si cu logodnicul tau in Nazaret ai venit;
Bucura-Te, ceea ce alaturi de batranul dulgher in saracie ai trait;
Bucura-Te, ca tot timpul trudindu-ne ti l-ai petrecut;
Bucura-Te, Maica a lui Dumnezeu mult-patimitoare, care prefacii in buciurie intristarea noastra!
Condacul 4
Ca un vifor a cuprins-o mahnirea pe Maica Preacurata, cand pe drumul de la Ierusalim, copilul iisus nu l-au aflat. Pentru aceasta s-au intors in Ierusalim, cautandu-L, si dupa trei zile L-au aflat in templu sezand in mijlocul invatatorilor, ascultandu-i si intrebandu-i. Iar mama Lui a zis catre El: " Fiule, de ce ne-ai facut noua asa? Iata, tatal Taui si cu mine Te-am cautat ingrijorati." Si El a zis catre ei: " De ce oare sa ma cautati? oare nu stiati ca in cele ale Tatalui Meu trebuie sa fiu?" Iar Maica Lui pastra in inima ei toate acesta cuvinte strigand catre Dumnezeu: Aliluia!
Icosul 4
Auzit-a Nascatoarea de Dumnezeu ca Iisus, strabatand toata Galileea, invata in sinagogile lor, propovaduind Evanghelia imparatiei si, tamaduind toata boala si toata neputinta in popor si s-a dus vestea despre el pe toti cei ce se aflau in suferinte, fiind cuprinsi de multe feluri de boli si de chinuri, pe demonizati, pe lunatici, pe slabanogi, si El ii vindeca. Dar tu Maica Domnului, te-ai scarbit cu inuma cunoscand ca degraba va veni ceasul cand Fiul tau se va de jertfa pe sine din pricina pacatelor lumii, pentru care te fericim, Maica mult-patimitoare, strigand:
Bucura-Te, ceea ce pe Fiul tau L-ai dat spre slujirea poporului iudeu;
Bucura-Te, Ceea ce inima o ai avut indurerata, dar supusa a ramas voii lui Dumnezeu;
Bucura-Te, ca de potopul pacatelor lumea o ai scapat;
Bucura-Te, caci capul sarpelui celui demult l-ai sfarmat;
Bucura-Te, ceea ce pentru Dumnezeu te-ai facut jertfa vie;
Bucura-Te, cea binecuvatata, Domnul este cu tine;
Bucura-Te, Maica a lui Dumnezeu mult-patimitoare, care prefacii in buciurie intristarea noastra!
Condacul 5:
Propovaduind imparatia cerurilor pe pamant, Iisus vadea mandria fariseilor, cei ce se credeau a fi drepti, iar acestia ascultand pildele Lui, au inteles ca despre ei vorbeste si cautand sa-L prinda s-au temut de popor pentru ca il socotea prooroc. Vazand acestea, Maica lui Dumnezeu se indurera pentru Fiul cel iubit, temandu-se sa nu-l omoare si striga cu durere: Aliluia!
Icosul 5:
Vazand unii dintre iudei invierea lui Lazar, s-au dus la farisei si le-au spus cele ce facuse Iisus, iar Caiafa care in anul acela era arhiereu le-a zis: " Ne este mai de folos sa moara un om pentru popor, decat sa piara tot neamul." Si din ziua aceea s-au hotarat ca sa-L ucida; si noi strigam catre tine Preacurata:
Bucura-Te, ca pe al lumii Mantuitor L-ai nascut;
Bucura-Te, ceea ce capul mantuirii noastre te-ai facut;
Bucura-Te, ca mai inainte de veci sa fii Maica Mantuitorului nostru a fost hotarat;
Bucura-Te, Maica a lui Dumnezeu ce cu patimirea te-ai logodit;
Bucura-Te, binecuvantata, ceea ce Imparateasa cerurilor te-ai facut;
Bucura-Te, ceea ce pururea prin rugaciunea ta ne esti scut;
Bucura-Te, Maica a lui Dumnezeu mult-patimitoare, care prefacii in buciurie intristarea noastra!
Condacul 6
Mai intai propovaduitor al Cuvantului lui Dumnezeu, iar in urma vanzator, iuda Iscarioteanul, unul din cei doisprezece Apostoli, a mers la arhiereui sa vanda pe invatatorul sau. Iar acestia s-au bucurat foarte si au fagaduit sa ii dea argint. Ci tu, Maica lui dumnezeu, indurerata pentru Fiul tau preaiubit ai strigat cu amar Celui de sus: Aliluia!
Icosul 6:
Stralucit-a ucenicilor lui Iisus ultima cina, unde invatatorul le-a spalat picioarele, aratand astfel chipul smereniei, si le-a grait: : " Unul dintre voi ma va vinde, cel ce mananca painea cu Mine." Ci noi, imprejur patimind cu suferinta Maicii lui dumnezeu, ii strigam:
Bucura-Te, Maica a lui Dumnezeu, istovita de al inimii chin;
Bucura-Te, ca toate le-ai indurat in valea aceasta plina de suspin;
Bucura-Te, ca in rugaciune linistea ti-ai gasit;
Bucura-Te, bucuria celor scarbiti;
Bucura-Te, a tristetilor noastre potolite;
Bucura-Te, Ceea ce din tina pacatelor esti a noastra mantuire;
Bucura-Te, Maica a lui Dumnezeu mult-patimitoare, care prefacii in buciurie intristarea noastra!
Condacul 7:
La Cina cea de taina, voind sa-si arate Domnul Iisus Hristos iubirea pentru neamul omenesc, binecuvantand a frant painea si dand ucenicilor a zis: " Luati, mancati, acesta este Trupul Meu" si luand paharul si multumind le-a dat zicand: " Beti din acesta toti, acesta este Sangele Meu, al Legii celei noi, care pentru multi se varsa spre iertarea pacatelor", multumind Bunului Dumnezeu pentru negraita Sa milostivire pentru noi, ii cantam: Aliluia!
Icosul 7:
Semn nou al milostivirii Sale a aratat Domnul Ucenicilor Sai fagaduind sa le trimita pe Duhul sfant, Mangaietorul, carele de la tatal purcede si va marturisi despre El. Iar tie Maica a lui Dumnezeu, de doua ori sfintita de Sfantul Duh iti strigam:
Bucura-Te, ceea ce esti al Duhului Sfant salas;
Bucura-Te, ca esti prealuminat lacas;
Bucura-Te, cea in care Dumnezeu Cuvantul si-a gasit incapatoare camara;
Bucura-Te, ceea ce ai rodit dumnezeiesc margaritar;
Bucura-Te, sa ne deschizi usile raiului prin nasterea ta;
Bucura-Te, ca prin tine semnul milostivirii lui Dumnezeu ne-ai aratat;
Bucura-Te, Maica a lui Dumnezeu mult-patimitoare, care prefacii in buciurie intristarea noastra!
Condacul 8:
Strain si amar ne-a fost cuvantul, cum printr-un sarut Iuda Iscarioteanul l-a vandut pe Invatatorul si Domnul sau, iar ostenii cu capetenia si slugile iudeilor L-au prins pe Iisus, L-au legat si L-au dus mai intai la Anna, mai marele preotilor iar, apoi, la Caiafa-arhiereul. Iar Maica lui Dumnezeu asteptand implinirea sfatului aducator de moarte pentru Fiul Sau Cel iubit, striga Celui de sus: Aliluia!
Icosul 8:
Mai-marii iudeilor L-au dus cu totii pe Iisus in pretoriu, la Pilat din Pont, invinuindu-l a fi raufacator; iar pilat intrebandu-L, Le-a raspuns ca nu gaseste nici o vina in dansul, pentru care iti strigam:
Bucura-Te, ca de mahnire inima ti-a sfasiat;
Bucura-Te, ca pentru fiul tau lacrimi ai varsat;
Bucura-Te, ceea ce fara de cartire ca o roaba a Domnului toate le-ai indurat;
Bucura-Te, ca ai suferit si ai plans;
Bucura-Te, Imparateasa a cerurilor si a pamantului, care rugaciunile robilor tai le primesti;
Bucura-Te, caci cu vas plin de harul Duhului Sfant esti;
Bucura-Te, Maica a lui Dumnezeu mult-patimitoare, care prefacii in buciurie intristarea noastra!
Condacul 9:
Toate nemurile te fericesc, ceea ce esti mai cinstita decat heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat serafimii, Stapana si Maica Izbavitorului nostru ceea ce prin nasterea ta ai adus bucurie lumii intregi, iar mai in urma amaraciune adanca te-a cuprins, vazand pe Fiul tau cel preaiubit fiind dat spre batjocura, bataie si la moarte. ci noi, cu umilinta iti aducem cantare tie, Preacurat, cantand Dumnezeului celui atotputernic: Aliluia!
Icosul 9:
Ritorii cei mult-graitori nu pot a spune toate patimile indurate de tine, Mantuitorul nostru, atunci cand ostenii, impletind cununa din spini, Ti-au pus-o pe cap si Te-au imbracat cu o mantie purpurie, zicand: : bucura-te, regele iudeilor", si-Ti dadeau palme. Ci, noi, Maica a lui Dumnezeu, cunoscand suferintele tale iti strigam:
Bucura-Te, ca pe acela pe care L-ai alaptat, muncint fiind L-ai zarit;
Bucura-Te, ca incununarea Lui cu spini ai privit;
Bucura-Te, ceea ce patimile Sale impreuna cu El ai patimit;
Bucura-Te, ca parasit de toti ucenicii sai L-ai stiut;
Bucura-Te, ca osandit de judecatori nedrepti L-ai vazut;
Bucura-Te, ceea ce una esti curata si preabinecuvantata intre femei;
Bucura-Te, Maica a lui Dumnezeu mult-patimitoare, care prefacii in buciurie intristarea noastra!
Condacul 10:
Voind sa il scape pe iisus, Pilat le-a grait iudeilor: " Avem obiceiul sa va eliberam un intemnitat, voiti sa va eliberez pe regele iudeilor?", iar ei au raspuns strigand: " Nu pe El, ci pe Baraba!" Preamarind pe Milostivul Dumnezeu, care a dat pe Fiul Sau Unul nascut la moartea pe cruce, pentru a ne mantui de moartea cea vesnica Ii strigam: Aliluia!
Icosul 10:
Zid si ingradire fii noua, Stapana, celor care suntem istoviti de boli si mahniri, caci tu insati ai primit auzindu-i pe iudei strigand: " Rastigneste-L!" Ci, acum, auzi-ne pe noi, cei ce-ti strigam:
Bucura-Te, Maica a milostivirii, care de la cei ce patimesc cumplit, toata lacrima o departezi;
Bucura-Te, ceea ce lacrima de umilinta ne daruiesti;
Bucura-Te, ca pe cei gata sa piara in pacate ii mantuiesti;
Bucura-Te, ca niciodata nu ai ramas de rusine solind pentru crestini;
Bucura-Te, ca ne esti izbavitoare de patimi;
Bucura-Te, ceea ce inimii infrante ii daruiesti bucurii;
Bucura-Te, Maica a lui Dumnezeu mult-patimitoare, care prefacii in buciurie intristarea noastra!
Condacul 11:
Cantare preaumilita ii aducem Mantuitorului lumii, Cela ce la patimi de bunavoie a mers, iar crucea si-a purtat-o pe Golgota spre rastignire, si stateau langa crucea lui Iisus, Maica Lui si sora Maicii Lui, Maria lui Cleopa si Maria Magdalena. Deci, Iisus vazand pe Maica sa si pe ucenicul pe care il iubea stand alaturi, a zis Maicii Sale: " Femeie, iata Fiul tau!" Apoi a zis ucenicului: " Iata Maica ta!" Si din ceasul acela ucenicul a luat-o la sine. Ci tu, maica lui Dumnezeu vazand pe Fiul si Dumnezeul tau patimind pe cruce, strigai Celui de sus: Aliluia!
Icosul 11:
Lumina mea, Dumnezeule mai inainte de veci si Facatorul a toata faptura, Doamne, cum induri patimind pe cruce"-asa graia plangand Fecioara Preacurata despre nasterea Ta cea straina. " Fiul meu, mai marita am fost intre toate maicile, dar, vai mie, privindu-te acum rastignit ma aprind cu rarunchii". Ci noi, auzind acestea, varsam lacrimi si iti strigam:
Bucura-Te, ca de bucurii si veselie te-ai vaduvit;
Bucura-Te, ceea ce pe Fiul tau de bunavoie patimind pe cruce l-ai privit;
Bucura-Te, ceea ce pe Copilul tau mult-iubit plin de rani fiind l-ai zarit;
Bucura-Te, Mieluseaua care Copilul-ti dus ca pe un miel la taiere L-ai vazut;
Bucura-Te, ca pe izbavitorul de ranile duhului si ale trupului acoperit de rani L-ai zarit;
Bucura-Te, ceea ce fiul tau inviat din morti L-ai vazut;
Bucura-Te, Maica a lui Dumnezeu mult-patimitoare, care prefacii in buciurie intristarea noastra!
Condacul 12:
Trimite-ne harul Tau Mantuitorule, Preamilostive, Cela ce pe cruce duhul ti l-ai dat si astfel zapisul pacatelor noastre l-ai rupt. " Iata Lumina Mea cea buna, dumnezeul Meu s-a stins pe cruce", graia Fecioara tanguindu-se: " Grabeste, Iosife, intra la Pilat si cere-i sa il scoata de pe cruce pe invatatorul tau. Vazandu-te plin de rani, fara de nici o slava dezbracat pe cruce fiind, Copilul meu, prin suflet mi-a trecut sabia, dupa prorocirea dreptului simeon"-spunea Maica lui Dumnezeu strigand: Aliluia!
Icosul 12:
Cantand milostivirea Ta, Iubitorule de oameni, ne inchinam bogatiei milelor Tale, stapane, " Faptura Ta vrand sa o mantuiesti, moarte ai primit"-graia Preacurata, ci prin Invierea Ta, Mantuitorule, miluieste-ne pe noi toti, care cu umilinta ii strigam Maicii Tale Preacurate:
Bucura-Te, ca pe Domnul Cel Preabun fara de suflare l-ai zarit;
Bucura-Te, ceea ce ai sarutat trupul Fiului tau preaiubit;
Bucura-Te, ca ai primit la lumina ta cum era strapus de moarte si dezbracat;
Bucura-Te, ceea ce apoi mormantului l-ai incredintat;
Bucura-Te, ca trupul Sau in giulgiu nou l-ai infasurat;
Bucura-Te, ceea ce l-ai vazut inviat;
Bucura-Te, Maica a lui Dumnezeu mult-patimitoare, care prefacii in buciurie intristarea noastra!
Condacul 13:
O, Maica prealaudata, ceea ce te-ai istovit de amaraciune, stand langa crucea Fiului si Dumnezeului tau, asculta suspinele si lacrimile noastre si ne izbaveste de mahniri, boli si moartea cea vesnica pe toti cei ce nadajduiesc la nespusa ta milostivire si striga lui Dumnezeu: Aliluia!
(Acest condac se zice de trei ori.)
Apoi se zice iarasi Icosul 1 si Condacul 1.
Rugaciune catre Maica Domnului
O, Maica a lui Dumnezeu mult-patimitoare, ceea ce pentru curatia ta si pentru nenumaratele suferinte indurate de tine pe pamant, esti mai presus decat toate fiicele pamantului, primeste suspinele noastre multindurerate si ne pazeste sub acoperamatul milostivirii tale, caci alt adapost si solire calda in afara de tine nu avem, ci tu, indraznire avand catre Cel nascut din tine, ajuta-ne si ne mantuieste cu rugaciunile tale ca fara de oprelisti sa ajungem in imparatia cerurilor, unde impreuna cu toti sfintii vom canta lui Dumnezeu Celui in Treime, acum si pururea si in vecii vecilor, Amin!
Troparul Maicii Domnului
Despietreste inimile noastre cele invrajbite, Nascatoare de Dumnezeu, iar navalirile celor ce ne urasc le potoleste si toata strmtorarea sufle­tului nostru o conteneste. Ridicnd ochii la icoana ta cea sfnta ne umilim in fata suferintei si milostivirii tale pentru noi si ranile Ti le sarutam, iar de sagetile noastre care te strapung ne infricosam. Ci tu Maica prea-milostiva, nu ne lasa sa pierim in impietrirea noastra si din pricina nemilostivirii celor apropiati, caci esti cu adevarat despietrirea inimilor invrajbite.
Despre icoana Maicii Domnului "Impacarea celor invrajbiti"
Icoana Maicii Domnului "Despietrirea inimilor invrajbite" - ceea ce de sapte ori a fost sagetata. Icoana Maicii Domnului "Despietrirea inimilor invraj­bite" simbolizeaza proorocirea batranului Simeon de Dumnezeu primitorul, care a grait catre Maica lui Dumnezeu: "Acesta este pus spre caderea si spre ridicarea multora in Israel si ca un semn care va starni impotrivirea si prin sufletul tau va trece sabie, ca sa se descopere gndurile din multe inimi." (Luca. 2,34-35) In Sfnta Scriptura, cifra sapte semnifica plinatatea a ceva, in cazul de fata a amaraciunii si a "tristetii si durerii inimii". Aceasta icoana se mai numeste si "Proorocirea lui Simeon".
In Rusia, copiile acestei icoane s-au preaslavit prin numeroase vindecari. Astfel, in anul 1830, in orasul Vologda, s-a stins epidemia de holera dupa o procesiune cu icoanele "Semistrelnaya" si "Semigorodnaia" (Icoana celor sapte orase). In fata acestei icoane se fac rugaciuni si pentru impaciuirea celor invrajbiti. Icoana este praznuita la 13 august.

Icoana Maicii Domnului “Despietrirea inimilor învrăjbite”

DOAMNE AJUTA!
 Icoana Maicii Domnului “Despietrirea inimilor învrăjbite” simbolizează proorocirea bătrânului Simeon de Dumnezeu primitorul, care a grăit către Maica lui Dumnezeu: “Acesta este pus spre căderea şi spre ridicarea multora în Israel şi ca un semn care va stârni împotrivirea şi prin sufletul tău va trece sabie, ca să se descopere gândurile din multe inimi” (Luca 2, 34-35).
În Sfânta Scriptură, cifra şapte semnifică plinătatea a ceva, în cazul de faţă a amărăciunii şi a “tristeţii şi durerii inimii”.
Această icoana se mai numeşte şi “Proorocirea lui Simeon”.
În Rusia, copiile acestei icoane s-au preaslăvit prin numeroase vindecări. Astfel, în anul 1830, în oraşul Vologda, s-a stins epidemia de holeră după o procesiune cu icoanele “Semistrelnaya” şi “Semigorodnaia” (Icoana celor şapte oraşe). În faţa acestei icoane se fac rugăciuni şi pentru împăciuirea celor învrăjbiţi. Icoana este prăznuită la 13 august.


13 februarie 2011

Rugăciune către Maica Domnului




O! Maică Maică a lui Iisus
Ce ne priviţi şi ne jăliţi de Sus
O! Maică Milostiva mea şi a tuturor
Învaţă-ne
Să ne rugăm evlavios
La Fiul Tău
Dumnezeul nostru Iisus Hristos.
O! Maică Maică Măiculiţa mea şi a tuturor
Ajută-ne
Îndreaptă-ne pe Calea Sfinţilor, a Îngerilor
Ca Fiul Tău să ne vadă împreună
Şi să ne miluiască cu a lui Mare Milă
Că-ci de vom fi cu toţii împreună
Noi ne vom ruga la El în mare
rugăciune
Ca El să aibă către noi Mare Milă
Şi cu ajutorul vostru, a a voastrelor rugăciune
Să ne Salveze El şi să ne De-a Lumină.
O! Maică Maică Măiculiţa noastră
Îndură-te de noi
Şi ne dă a Ta povaţă
Vorbeşte-ne
Unşte-ne în rugăciune
Să fim noi şi acei de Jos cu Tine
O! Scumpă Sfîntă Maică Preacurată
Auzi-ne rugăciunile noastre către Tine ridicate
Ajută-ne mijlocitoarea noastră
Că-ci ne vedeţi de Sus
Şi ne vedeţi în Pieirea noastră
Venită ea – Pieirea de la mintea noastră
Iar acum, fiind noi cu minţile preaîntunecate
Nu mai vedem noi cum, şi ce să facem
Spre Salvarea noastră – a Omenirii
Că-ci dacă noi nu te aveam cu noi pe Tine
Cred că Pieirea ne era garantată
Că-ci ceea ce facem
Doar este vădit pe faţă
Ne creăm grăbiţi grăbindune Pieirea noastră
Şi nu ştim noi ce noi mai departe a face
Ca să ne schimbăm noi cursa noastră
De a ne îndepărta de Pieirea noastră.
Ajută-ne Tu Maică Preaînţeleaptă
Că-ci Tu le poţi face cu uşurinţa Ta de Maică
Ce eşti Tu înzestrată cu de toate bune, Sfinte
Şi cu acea Înţelepciune Dumnezeiască
Că-ci Fiul Tău Dumnezeul nostru
Te-a înzestrat cu tot ceea ce-i Sfînt
Şi eşti Tu Curată, Sfîntă în tot şi toate
Şi Tu şi numai Tu Sfîntă Maică
Ne poţi ajuta cu a Ta Milă de Maică
Şi să-l îmblănzeşti pe Fiul Tău către această Omenire în Pieire.
Şi apoi să venim cu toţii la Tine
Să stăm înaintea Feţei Lui
Şi să ne bucurăm
Să Te mulţumim
Să-L mulţumim
Şi în veselie noi cu toţii: acei de Sus şi acei de Jos
Să fim.
Amin.



12 februarie 2011

Chipul Tau


Port o raniţă în spate
Plină, Doamne, de păcate;
Drumul lung, povara grea,
Nu m-ajută nimenea.


Birueşte, Doamne Sfinte,
Cu iubirea de Părinte,
Rătăcirea mea din urmă
Ca să nu mă pierd de turmă!


Am gonit după plăcere,
După ranguri şi avere
Şi-am adaos suferinţă
Tuturor fără căinţă;


Lasă-mă s-ajung la Cruce
Că altminteri unde duce
Drumul care tot coboară?
Doar în iad. Şi Înfioară!


Am vedere, dar sunt orb
Răpitor precum un corb,
Căci iubirea de aproape
Mi s-a spulberat pe ape.

Dă-mi putere să iubesc
Focul tău dumnezeiesc
Şi să mă feresc de rău
Că port Doamne chipul Tău!

DOAMNE AJUTA!
sursa
LUMINA FAPTELOR BUNE: Chipul Tau:

LUMINA FAPTELOR BUNE: Scara vietii- Silvia Avram

LUMINA FAPTELOR BUNE: Scara vietii- Silvia Avram: "Mi-e dor de Tine Doamne, Îmi este atît de dor, Pășesc pe scara vieții Și-n loc să urc, cobor. Pe treptele virtuții În loc să cresc, eu sca..."

DOAMNE AJUTA!

11 februarie 2011

PARINTELE IUSTIN PARVU

DOAMNE AJUTA! "Nimic nu mai intarzie mania lui Dumnezeu decat rugaciunea. Acum e timp sa ne punem cenusa in cap si sa plangem pacatele noastre si ale neamului. Sa ne ferim de cei ce vaneaza sufletele noastre". VIDEO

10 februarie 2011

Intelepciunea ... micilor oameni

http://www.scribd.com/doc/24899362/Sfantul-Paisie-Velicikovski-Crinii-Tarinei-Sau-Flori-Preafrumoase



"Unii oameni nu putrezesc dupa ce mor fara sa fie imbalsamati, pentru ca trupurile lor au fost bagate in pamant cu cerul in ei" - Sabina Dallu, 12 ani

"In religia noastra oamenii care au murit se ingroapa in pamant pentru ca asa este bine, sa punem la loc ceva de unde l-am luat." - Felix Roncea, 12 ani

"Picatura este bombata, mai ales lacrima si sudoarea, pentru ca ele sunt pline de sentimente." - Ana Maria Pop, 14 ani

"Inima bate, bate pana se stinge, ca inima e ca lumanarea si daca tu crezi in Dumnezeu, El ti-o aprinde din nou in cer." - Claudia Draghia, 9 ani

"Ca sa ne iubim semenii trebuie sa ne antrenam la nevorbit vorbe urate." - Arcadie Martin, 8 ani

"La usa inimii cuiva nu trebuie nici sa ciocanesti, nici sa
navalesti, nici sa te rogi, ci trebuie doar sa canti." - Florentina
Stoian, 11 ani

"Cand il ai pe Dumnezeu in suflet, toti oamenii din jurul nostru ne sunt rude." - Catalina Opaina, 14 ani

"Umorul este vitamina de luat la viata grea. " - Raluca Barbulescu, 14 ani

"Se spune despre artisti ca umbla cu capul in nori, ca artistul
vrea mereu sa-l vada pe Dumnezeu." - Irina Moscu, 12 ani

"Omul este o adevarata fabrica de dorinte, pentru ca se naste cu dorinta de viata si moare cu dorinta de a fi vesnic." -Matei Filimon, 14 ani

"E bine ca atunci cand esti elev sa inveti poezii, pentru ca asa cum depun oamenii bani in banca, pentru mai tarziu, trebuie sa aduni poezii in scoala, ca sa ai poezie cand te faci mare." - Ana Matei, 12 ani

"Nu-si traiesc viata, spun unii despre calugari, deoarece li se
pare gresit cum calugarii prea si-au lipit viata de suflet si nu si-au lipit-o de trup, cum fac alti oameni" - Paul Paun, 12 ani

"Numai cel ce aude cu sufletul, se poate incanta de concertul dat de greier si de izvor. " -Nicoleta Stefan, 14 ani

"Muzica te curata de urat, dar numai daca o folosesti ca sapunul, adica toata viata, nu asa, din cand in cand." - Irina Raducanu

"Diferenta dintre mama, tata si Dumnezeu e ca mama si tata pot crea oameni, dar nu plante si animale si e imposibil ca ei sa faca o mare." - Roxana Chis, 10 ani

"Sfintii invata la o scoala din cer, ca ei locuiesc pe pamant, dar ingerii le aduc din cer lectii in fiecare zi, sa le faca acasa" - Leon Alexandru Gutu, 8 ani

"Dumnezeu ii iubeste pe cei necredinciosi, dar ii iubeste cu
suferinta" - Ion Martin, 10 ani

"Albinele de aia ne dau noua toata ceara lor, ca au vazut ce facem noi cu ea, ca facem lumanari pentru Dumnezeu, si atunci albinele nu o mai pastreaza pentru ele." - Pavel Martin, 8 ani

"Daca ar aparea aici, acum, Domnul nostru Iisus Hristos l-as
intreba daca ma poate duce la Mama Lui, ca eu vreau sa o intreb pe Maica Domnului cum este sa ai un copil-Dumnezeu. " - Alina Andreea Zane, 8 ani

"Icoanele sunt portretele de familie ale lui Dumnezeu" - Ana Maria Badea, 12 ani

8 februarie 2011

Icoana Maicii Domnului din satul Stromyn

DOAMNE AJUTA!
Icoana cipriota a Maicii Domnului din satul Stromyn apartine tipului iconografic "Atotmilostiva” sau "Panachranta". Icoana o infatiseaza pe Maica Domnului asezata pe tron, purtand o coroana imparateasca pe cap. Pruncul Hristos este cu capul descoperit si tine mana Sa dreapta in semn de binecuvantare. Aceasta icoana este impodobita cu o ferecatura deosebita.
Satul Stromyn se afla in apropiere de Moscova. In sec al XIV-lea, nu departe de sat, Cuviosul Serghie de Radonej a intemeiat o manastire care avea sa fie cunoscuta sub numele "Manastirea Adormirii Maicii Domnului din Stromyn”.

In 1764 prin hotararea Sfantului Sinod, manastirea a fost inchisa. Cladirile sale au fost darmate, iar locasul de cult a devenit biserica parohiala. In 1827, vechea biserica de parohei a fost darmata, pe locul sau fiind ridicata o noua biserica din piatra inchinata tot Adormirii Maicii Domnului, cu doua capele alaturate, inchinate Sfantului Serghie si Sfantului Nicolae.

Icoana facatoare de minuni a Maicii Domnului se gaseste in prezent in aceasta biserica a Adormirii. Icoana a fost gasita in felul urmator:  O anume fata in varsta de optsprezece ani pe nume Marta, fiica a unui taran din Stromyn, se afla grva bolnava. Cu trecerea timpului starea sa s-a inrautatit. La inceputul anului 1841, tanara bolnava se afla intr-o stare critica. Prietenii sai si rudele se asteptau oricand sa moara.

Pe 7 ianuarie, s-a spovedit si a primit Sfanta Impartasanie. Mila Domnului a ferit-o insa de moarte. A avut un vis in care vedea Icoana cipriota a Maicii Domnului stand in fata intrarii bisericii lor parohiale.

Marta a auzit apoi o voce venind dinspre icoana: ”Ia-ma in casa ta, savarseste slujba sfintirii apei si vei fi bine!”. A spus aceasta prietenilor si rudelor despre viziunea pe care a avut-o in timpul noptii.

Mai mult decat odata, a intrebat preotul si alti membri ai clerului despre aceasta icoana, insa acestia nu stia nimic despre o astfel de icoana si nici despre locul unde ar fi putut fi gasita.

Acestia au dus-o pe tanara bolnava in biserica, pentru ca ea insasi sa se uite dupa icoana pe care o vazuse in vis. Pentru mult timp, a cautat fara niciun rezultat. In final, a iesit in curtea de langa biserica, si in spatele usilor de la intrare, a vazut icoana veche a Maicii Domnului.

Pe 16 februarie, tatal fetei a chemat preotul sa aduca icoana Maicii Domnului in casa sa. Dupa  Slujba Aghiasmei Mici, femeia bolnava si-a revenit in chip minunat. A devenit atat de puternica incat dupa slujba a reusit ea insasi sa duca icoana in biserica. Curand dupa cele intamplate s-a insanatosit complet.

Cand satenii din Stromyn au auzit ca tanara Marta a fost vindecata in chip minunat prin rugaciunile rostite inaintea icoanei cipriote a Maicii Domnului, au inceput sa mearga in numar tot mai mare la biserica, pentru a se inchina la aceasta icoana. Icoana a continuat sa faca minuni despre care preotul bisericii il informa pe Mitropolitul Filaret al Moscovei (praznuit in 19 noiembrie). De-a lungul timpului atat oameni din imprejurimi, cat chiar din intreaga Rusie au vizitat biserica din satul Stromyn pentru a se ruga inaintea icoanei facatoare de minuni a Maicii Domnului, multi dintre ei primind videcare, ajutor si sprijin de la Nascatoarea de Dumnezeu.

Radu Alexandru


7 februarie 2011

babylenuta1's webcam video 7 februarie 2011, 03:25:11



DOAMNE AJUTA!
INTR-O ZI , AM VRUT SA INCERC SA VAD CUM SE INREGISTREAZA DE PE WEBCAM...UITATI CE A IESIT..SPER SA VA PLACA, DOAMNE AJUTA!

6 februarie 2011

Rugaciune a Safntului Isaac Sirul

DOAMNE AJUTA!


“Doamne Iisuse Hristoase, Dumnezeul nostru, Carele ai plans pentru Lazar si lacrimi de intristare si de milostivire ai varsat pentru dansul, primeste lacrimile mele. Cu patimile Tale vindeca patimile mele, cu ranile Tale tamaduieste ranile mele, cu sangele Tau curateste sangele meu si patrunde-mi trupul cu misreasma trupului Tau, celui de viata facator. Fierea cu care vrajmasii Te-au adapat sa indulceasca amaraciunea cu care potrivnicul ma adapa. Trupul Tau intins pe cruce sa intinda catre Tine mintea mea cea trasa-n jos de catre diavoli. Capul Tau, pe care L-ai aplecat pe cruce, sa inalte capul meu palmuit de potrivnici. Preasfintele Tale maini, pironite de necredinciosi pe cruce, sa ma traga spre Tine din prapastia pierzarii, precum preasfanta gura Ta a fagaduit. Fata Ta, cea batjocorita cu palmuiri si scuipari, sa umple de stralucire fata mea cea intinata in faradelegi. Sufletul Tau, pe care L-ai dat Tatalui cand erai pe cruce, sa ma povatuiasca spre Tine prin darul Tau.



Nu am inima indurerata ca sa Te caut, nu am pocainta si nici umilinta care-i intoarce pe fii la mostenirea lor, nu am lacrimi mangaietoare, Stapane. Intunecatu-s-a mintea mea cu cele lumesti si nu poate sa caute spre Tine cu durere. Racitu-s-a inima mea de-atatea ispite si nu poate sa se-nfierbante cu lacrimile dragostei de Tine. Ci Tu, Doamne Iisuse Hristoase Dumnezeule, vistierul bunatatilor, daruieste-mi pocainta nestirbita si inima indurerata ca sa pornesc cu tot sufletul in cautarea Ta; caci fara de Tine ma voi instraina de tot binele.



Da-mi asadar, Bunule, darul Tau. Tatal, Carele mai inainte de veci Te-a nascut din sanurile Sale cele mai presus de timp, sa innoiasca in mine inchipuirea icoanei Tale. Te-am parasit, nu ma parasi; am iesit de la Tine, iesi in cautarea mea. Du-ma la pasunea Ta. Numara-ma intre oile turmei Tale celei preaalese. Hraneste-ma impreuna cu ele, din verdeata dumnezeiestilor Tale Taine. Caci inima lor curata este salasul Tau si intr-insa se vede stralucirea descoperirilor Tale. Stralucirea Ta este mangaierea si odihna celor ce S-au ostenit pentru Tine in necazuri si in tot felul de chinuri. Acestei straluciri ma invredniceste si pe mine, nevrednicul, cu darul si cu iubirea Ta de oameni, in vecii vecilor. Amin”.

INVATATURI ORTODOXE

DOAMNE AJUTA!
MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

5 februarie 2011

PRAVILA DE RUGACIUNE “BOGORODICINAIA”

DOAMNE AJUTA!

(Nascatoare de Dumnezeu)
(adica citirea de 150 de ori a cantarii aduse din ceruri de catre Arhanghelul Gavriil
ca inchinaciune Preasfintei Fecioare Maria, Nascatoarea de Dumnezeu).

« Nascatoare de Dumnezeu Fecioara, bucura-Te ! Ceea ce esti plina de har, Marie,
Domnul este cu Tine. Binecuvantata esti Tu intre femei si binecuvantat este rodul
pantecelui Tau, ca ai nascut pre Mantuitorul sufletelor noastre ».
Aceasta pravila a fost data de Maica Domnului insasi in veacul al VII-lea si odinioara era savarsita
de catre toti crestinii. Mai pe urma insa a fost data uitarii.

Preacuviosul Serafim de Sarov a amintit de acesta pravila. In chilia lui s-a gasit o carticica veche cu
descrierea minunilor petrecute cu oamenii care implineau acesta pravila.
Citirea de 150 de ori a rugaciunii « Bogorodicinaia » ii aduce crestinului un mare folos. Domnul ne-a aratat
cat de puternica este rugaciunea Preacuratei Sale Maici inaintea Lui si cat de eficient este ajutorul acordat
de Ea; in cele mai dificile imprejurari si cu totul pe neasteptate Ea ne-a intins mana Sa izbaviotoare…
Citirea de 150 de ori a rugaciunii « Bogorodicinaia » indeparteaza mania lui Dumnezeu si chiar
verdictul judecatorului Cunoscator-de-inimi este amanat.

O, ce mare indrazneala ! «Bogorodicinaia » din focul patimilor ne scoate, din fundul beznei ne ridica; cu acesta rugaciune nicicand nu vom pieri, in foc nu vom arde, cei tulburati sufleteste ne vom tamadui, cei intinati cu pacatele ne vom curati, cei omorati de patimi vom invia si vom canta cu bucurie : « Nascatoare de Dumnezeu, Fecioara, bucura-Te ! »
La inceputul acestei pravile se citesc rugaciunile:
Tatal nostru:

«Tatal nostru, Carele esti in ceruri, sfinteasca-Se numele Tau, vie imparatia Ta, faca-se voia Ta, precum in Cer asa si pre pamant. Painea noastra cea spre fiinta da-ne-o noua astazi si ne iarta noua gresalele noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri. Si nu ne duce pre noi in ispita ci ne izbaveste de cel viclean. »
Usa milostivirii:
« Usa milostivirii deschide-o noua, Binecuvantata Nascatoare de Dumnezeu, ca sa nu pierim noi, cei ce
nadajduim intru Tine, ci sa ne mantuim prin Tine din nevoi, ca Tu esti mantuirea neamului crestinesc. »
Rugaciunea pentru parintele duhovnicesc si de mantuire:

«Mantuieste, Doamne, pre parintele meu duhovnicesc (numele) si pre toti fiii lui duhovnicesti si pre fratii nostri intru Hristos si pre toate rudeniile cele dupa duh si dupa trup, intareste-i, apara-i si miluieste-i, da-le mangaiere in scarbe si vindecare de boale. Doamne ! Trimite-i lui harul Sfantului Duh si pentru rugaciunile Nascatoarei de Dumnezeu ajuta-ne, Doamne, sa ne indreptam viata si sa ne mantuim sufletele noastre. Amin ! »
Apoi, dupa fiecare 10 rugaciuni citim « Usa milostivirii », dupa care ne rugam la Maica Domnului
dupa trebuintele fiecaruia cu cuvintele noastre, adaugand urmatoarele cereri :

Dupa primele 10 rugaciuni : O, Preasfanta Stapana Nascatoare de Dumnezeu, mantuieste si pazeste pre toti crestinii dreptmaritori, sporeste-le credinta si pocainta, iar pre cei adormiti odihneste-i in vesnica slava a Domnului nostru.
Dupa 20 rugaciuni : O, Preasfanta Stapana Nascatoare de Dumnezeu, mantuieste-i si intoarce-i in
Biserica Ortodoxa pre cei rataciti si cazuti robi ai Tai ( numele).
Dupa 30 rugaciuni : O, Preasfanta Stapana Nascatoare de Dumnezeu, matuieste-l si pazeste-l pre
parintele meu duhovnicesc (numele) si cu sfintele rugaciunile lui miluieste-ma pre mine, pacatosul.
Dupa 40 rugaciuni : O, Preasfanta Stapana Nascatoare de Dumnezeu, potoleste intristarile noastre si
trimite mangaiere celor scarbiti si bolnavi robi ai Tai (numele).
Dupa 50 rugaciuni : O, Preasfanta Stapana Nascatoare de Dumnezeu, izbaveste-ma de ispite si de
tot raul si napastuirile.
Dupa 60 rugaciuni : O, Preasfanta Stapana Nascatoare de Dumnezeu, ajuta-ma sa savarsesc toate
lucrarile mele intru slava lui Dumnezeu spre folosul celor apropiati.
Dupa 70 rugaciuni : O, Preasfanta Stapana Nascatoare de Dumnezeu, pazeste-ma de tot raul si
acopera-ma cu cinstitul Tau omofor.
Dupa 80 rugaciuni : O, Preasfanta Stapana Nascatoare de Dumnezeu, inviaza sufletul meu si
daruieste-mi rugaciune statornica, catre Tine.
Dupa 90 rugaciuni : O, Preasfanta Stapana Nascatoare de Dumnezeu, ajuta-mi cu milostivirea
Fiului Tau si a Stapanului nostru, ca sa-mi trimita harul rugaciunii celei arzatoare si osardnice.

Dupa 100 rugaciuni : O, Preasfanta Stapana Nascatoare de Dumnezeu, indupleca-L pre Domnul nostru Iisus Hristos sa ma miluiasca pre mine, pacatosul, sa-mi ierte toate pacatele si sa mantuiasca pacatosul meu suflet.
Dupa 110 rugaciuni : O, Preasfanta Stapana Nascatoare de Dumnezeu, aprinde-ma cu iubirea Ta,
intareste-ma cu credinta si lumineaza ochii mei intunecati cu pacatele.
Dupa 120 rugaciuni : O, Preasfanta Stapana Nascatoare de Dumnezeu, izbaveste-ma de ganduri
desarte si daruieste-mi cuget si inima avantate spre mantuire.
Dupa 130 rugaciuni : O, Preasfanta Stapana Nascatoare de Dumnezeu, trimite-mi pace sufleteasca,
odihna si sanatate trupeasca.
Dupa 140 rugaciuni : O, Preasfanta Stapana Nascatoare de Dumnezeu, daruieste-mi sfarsit pasnic si
netulburat si calauzeste-mi sufletul prin vamile cele infricosatoare.

Dupa 150 rugaciuni : O, Preasfanta Stapana Nascatoare de Dumnezeu, sa-mi fii mie, Maica a lui Dumnezeu, zid nebiruit si protectoare puternica, nu ma respinge pre mine, pacatosul si nevrednicul, care alerg la imparatescul Tau acoperamant, caci Tu esti nadejdea crestinilor si adapostirea pacatosilor.
La sfarsitul Pravilei de rugaciune rostim :

« Cuvine-Se cu adevarat sa Te fericim pre Tine, Nascatoare de Dumnezeu, Cea pururea fericita si preanevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat serafimii, care fara stricaciune pre Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pre Tine, Cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, Te marim. »
Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh si acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.
Doamne miluieste ! Doamne miluieste ! Doamne miluieste !
Rugaciune catre Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu
Preasfanta de Dumnezeu Nascatoare Fecioara, acopera-ma si ma pazeste pre mine, robul Tau, de
toata rautatea sufletului si a trupului si de tot vrajmasul cel nevazut si vazut.

« Bucura-Te, Ceea ce esti cu har daruita, Marie, Domnul este cu tine ! Binecuvantata esti Tu intre femei si binecuvantat este rodul pantecelui tau, ca ai nascut pre Mantuitorul sufletelor noastre. » Bucura-Te si Te veseleste, Nascatoare de Dumnezeu Fecioara si Te roaga pentru robul Tau. Doamna si Stapana a ingerilor si Maica a crestinilor, ajuta-mi mie robului Tau. O, Marie, cu totul fara de prihana, bucura-Te Mireasa nenuntita. Bucura-Te, bucuria celor necajiti si mangaierea celor scarbiti, Bucura-Te hrana celor flamanzi si limanul celor inviforati. Bucura-Te, Cea mai sfanta decat sfintii si decat toata zidirea mai cinstita. Bucura-Te, sfintenia Tatalui, lacasul Fiului si umbrirea Duhului Sfant. Bucura-Te, palatul de lumina al lui Hristos Dumnezeului nostru, Imparatul tuturor. Bucura-te, lauda crestinilor si ajutatoarea cea gata a celor ce Te cheama pre Tine.

Preasfanta Stapana mea, pazeste-ma sub acoperamantul Ta, caci in preacuratele Tale maini imi pun duhul meu. Fii ajutatoare si acoperamant sufletului meu in ziua cea infricosatoare a judecatii si roaga-Te pentru mine, nevrednicul, sa intru curat si limpezit in rai. Sa nu ma lepezi, Doamna mea, pre mine, robul Tau, ci ajuta-mi mie si da-mi implinirea cererii. Izbaveste-ma de toata primejdia, bantuiala, nevoia si neputinta si daruieste-mi pocainta mai inainte de sfarsit. Ca prin mijlocirea si ajutorul Tau, mantuindu-ma in viata aceasta de acum de tot vrajmasul vazut si nevzut, umbland cu placere de Dumnezeu in voia iubitului Tau Fiu si Dumnezeului nostru, iar la ziua cea infricosatoare a judecatii izbavindu-ma de vesnica si grozava munca, sa ma inchin, sa multumesc si sa slavesc intru tot sfant numele Tau in vecii vecilor. Amin !

Bucura-Te, Cea plina de har !
Bucura-Te, Ceea ce esti preafericita !
Bucura-Te, Cea preabinecuvantata !
Domnul este cu Tine !
Aceasta pravila se face in manastirea din Diveevo a Sf Serafim de Sarov in fiecare seara, la ora 21, la
procesiunea de pe Kanafka ( Drumul Maicii Domnului, care inconjura manastirea).

3 februarie 2011

Eu nu ştiu Doamne


Eu nu ştiu Doamne unde încă
îmi vei mai duce paşii mei,
dar ştiu că Tu-mi vei fi oriunde
lumină sfântă pentru ei.

Eu nu ştiu Doamne ce ispite
vor mai veni în calea mea,
dar ştiu că-n Tine biruinţă
şi ocrotire voi avea.

Eu nu ştiu Doamne de câţi prieteni
mai pot fi încă părăsit,
dar ştiu că Tu vei fi cu mine
Însoţitor nedespărţit.

Eu nu ştiu Doamne câte lacrimi
au să-mi mai plângă ochii mei,
dar ştiu că Tu vei fi-alinare
şi mângăiere pentru ei.

Eu nu ştiu Doamne câte jertfe
mai trebuie s-aduc din greu,
dar ştiu că Tu-mi vei da putere
să-mi sui deplin Calvarul meu.

Eu nu ştiu Doamne câte rane
voi mai primi de la ai mei,
dar ştiu că Tu-mi vei da răbdare
şi rugăciune pentru ei.

Eu nu-mi ştiu Doamne viitorul
dar ştiu că e-n Mâna Ta
— ajută-mi să nu uit aceasta
ca liniştit să-Ţi pot urma




2 februarie 2011

NEUROFEN DUHOVNICESC ANTIDEPRESIV, in 21 de tablete

Este lunga reteta dar ,este binefacatoare!

1. Parintele Arsenie Boca spunea: iubirea lui Dumnezeu fata de cel mai mare pacatos este mai mare decat iubirea celui mai mare sfant fata de Dumnezeu.

2. Un frate a mers la avva Sissoe si i-a spus: parinte, am cazut in pacat. Ridica-te!, i-a raspuns batranul simplu. M-am ridicat, dar am cazut din nou in cursa pacatului, a marturisit fratele cu tristete. Si ce te opreste sa te ridici din nou?, ii raspunse batranul. Pana cand?, intreba fratele. Pana te va gasi moartea, fie in picioare, fie cazut. Caci scris este: in ceea ce te voi gasi, in aceea te voi judeca. Roaga-te lui Dumnezeu sa te gaseasca, in ultimul moment, in picioare si in pocainta!

3. Parintele Ioan Negrutiu i-a spus unui tanar: sa ai grija sa nu cazi! Si daca ai sa cazi, sa ai grija sa cazi cu fata in sus!

4. Intrebat-au unii pe avva Sissoe: de va cadea vreun frate, n-are trebuinta sa se pocaiasca un an? Iar el a zis: aspru este cuvantul! Si iarasi au zis: dar sase luni? Si a raspuns batranul: mult este! Caci cred lui Dumnezeu, din tot sufletul, ca daca se va pocai unul ca acesta si in trei zile il primeste pe el Dumnezeu.

5. Cand dracii au vrut sa-l ispitesca pe Hierax (care avea deja 90 de ani) pentru ca acesta sa renunte la asceza, sub pretextul ca are inca destul timp inaintea lui, zicandu-i: batrane, ce-o sa te faci, ca mai inca 50 de ani de trait? Sfantul le raspunse: ma mahniti foarte tare, findca eu ma pregatisem sa mai traiesc inca 200 de ani.

6. La Skete, un batran luase la el un drac de care il slobozise pe un posedat. Pana la urma, la capatul a doisprezece ani, vazand ca dracul renunta si pleaca, i-a spus: de ce fugi? Mai ramai!

7. Povestesc unii despre un batran ca tragea sa moara si i-au inconjurat fratii patul si, iertandu-l, au inceput sa planga. Iar deschizandu-si ochii, a ras si iarasi a ras. A ras si a treia oara. Si l-au rugat fratii, graind: ce este parinte, ca plangem si tu razi? El le-a raspuns: radeam pentru ca va temeti toti de moarte si am mai ras pentru ca nu sunteti gata. A treia oara am ras ca de la osteneala merg la odihna. Si indata a adormit batranul.

8. Avva Olimpie cel al chiliilor, a fost luptat spre curvie si i-a zis lui cugetul du-te, i-a femeie! Si sculandu-se a framantat niste lut si a modelat o femeie. Apoi a zis: iata femeia ta! Trebuie dar sa lucrezi mult ca s-o hranesti! Si bietul lucra ostenindu-se mult. Si intr-o zi , iarasi framantand lut, si-a facut lui si o fiica si zicea gandului sau: a nascut femeia ta. Ai mai multa trebuinta sa lucrezi, ca sa poti sa-ti hranesti fiica si s-o imbraci. Si asa facand, sa topit pe sine. Si a zis cugetului: daca nu mai poti suferi osteneala, nici femeie sa nu cauti. Vazand Dumnezeu osteneala lui, a ridicat de la el razboiul si s-a odihnit.

9. In manastirea unde ar dori sa fie primit se prezinta un candidat la calugarie. Acesta ii marturiseste staretului: sa stiti, parinte, ca nu am nici credinta, nici lumina, nici curaj, nici incredere in mine si nici nu pot sa-mi fiu mie ajutor, iar altora cu atat mai putin. Nimic nu am. Firesc ar fi fost sa fie de indata respins. Nu a fost asa insa. Ci staretul ii raspunde: ce-are a face! Nu ai credinta, nu ai lumina; dandu-le altora, le vei avea si tu. Cautandu-le pentru altul, le vei dobandi si pentru tine. Pe fratele acesta, pe aproapele si pe semenul tau esti dator sa-l ajuti cu ce nu ai. Du-te! Chilia ta e pe coridorul acesta, usa a treia pe dreapta.

10. Parintele Sava de la Dragomirna, cand venea un frate la manastire il primea bucuros si ii spunea: bine ai venit frate! Prin venirea fratiei tale se va inmulti rugaciunea. Iar daca acelasi frate, dupa o vreme, isi exprima dorinta sa se retraga din manastire, parintele-i spunea cu blandete: bine frate. Prin plecarea ta se vor imputina ispitele.

11. Un parinte de la Sambata zicea: pe om daca-l iei de bun, bun il gasesti, si daca-l iei de rau, si rau il gasesti.

12. Doi monahi locuiau intr-un loc si s-a dus la ei un batran, ca sa-i cerce, si a luat un toiag si a inceput a sfarama verdeturile unuia. Fratele vazand s-a ascuns pana ce le-a sfaramat pe toate. Dupa ce a ramas o radacina neatinsa, i-a zis batranului: parinte, de voiesti, crut-o pe aceea, ca s-o fierb si s-o gustam impreuna. Atunci i-a facut batranul metanie fratelui, zicand: pentru nerautatea ta se odihneste Duhul Sfant peste tine, frate.

13. Un preot se plimba pe malul unui rau. La un loc, intalni pe o credincioasa de-a lui, spaland la rau. O intreba: ai inteles ceva din predica mea de Duminica trecuta? Femeia raspunse sincer: n-as putea spune… Preotul atunci se mahni si-i spuse: atunci am vorbit zadarnic pentru dumneata. Femeia, care era o buna credincioasa ii raspunse, aratand panza ce o spala: panza pe care apa o face asa de curata stie ea ceva despre apa? E de ajuns ca apa trece prin ea si o face alba. Asa si cu predica sfintiei tale, e deajuns ca trece prin sufletul meu si-l curata. Preotul atunci se veseli si-o lauda pe femeia credincioasa.

14. Intr-o zi, un om pacatos se jeluia unui credincios. Draga prietene, sunt un om pierdut! Cel credincios ii spuse atunci: bucura-te ca esti pierdut, dragul meu! Cum asa sa ma bucur? - ii raspunse mirat pacatosul. Da, fiinca este scris in Evanghelie: «Iisus a venit sa gaseasca pe cel pierdut…». Si ce trebuie sa fac pentru aceasta? Foarte lesne: sa te asezi in calea lui Iisus ca sa te gaseasca. Si care-i calea lui Iisus? Este calea pe care ne-o arata Evanghelia si Biserica Lui.

15. Un gospodar, fiind incercat de nevoi, fu silit sa-si mute familia intr-o casa mai mica. Sotia lui, auzind vestea aceasta, plangea. Unul dintre copii o intreaba: mama de ce plangi? De-acuma vom sta intr-o casa mica si urata, raspunse aceasta jeluindu-se. Dar copilul o intreba din nou: mama, in casa aceea mica si urata n-o sa mai vina Iisus? Rusinata de vorbele copilului, mama isi sterse lacrimile si nu se mai jelui de-atunci.

16. Despre Maica Tereza din Calcuta se spune ca era odata langa un bolnav si curata niste rani care miroseau urat. Ea vroia sa-l ajute pe omul acela care era in mare necaz si cineva care a trecut pe acolo i-a zis: eu n-as face asta nici pentru un million de dolari! Si Maica Tereza a raspuns: nici eu, pentru un million de dolari n-as face, dar pentru Dumnezeu fac!

17. Cei ce se necajesc din pricina banilor, sa stie si aceastea:
- Sa ai bani si prieteni este destul de usor;
- Sa ai prieteni si sa n-ai bani este o realizare;
- Prostii fac uneori bani, dar si banii fac destui prosti;
- Cu banii poti cumpara:
- o casa, dar niciodata un camin;
- un pat, dar nu somnul;
- carti, dar nu intelepciune;
- opere de arta, dar nu cultura;
- alimente, dar niciodata pofta de mancare;
- cosmetice, dar nu frumusete;
- medicamente, dar niciodata sanatate;
- un loc in biserica, dar nu in cer;
- un crucifix de aur, dar un Mantuitor niciodata

18. Sa nu se ingrijoreze nimeni: oricui ii este oricand dat a-L marturisi pe Domnul ---Nicolae Stainhardt---

Iata trei exemple care ne arata ca suntem imbiati cu posibilitatea de a ne recunoaste si vadi ucenici ai lui Iisus Hristos:
- Un om cumsecade ajunsese la batranete foarte cocosat de spate in asa fel incat nu mai putea saruta icoanele de pe iconostas. De aceea - povestea cu admiratie duhovnicul lui - de fiecare data batranul atingea cu varful toiagului icoanele la care nu ajungea, dupa care, cu evlavie, il saruta si se inchina.
- Parintele Teofil povestea odata despre cum Il slavea pe Hristos un cioban care nu stia nici o rugaciune. Si-anume cum: sarea ciobanul peste o bota si zicea: una mie Doamne, una Tie Doamne.
- Seara, dupa o zi de truda si tumbe, un mascarici intra intr-o biserica. Isi scoase din traista uneltele si incepu a inghiti foc si a face tot soiul de nazdravanii in fata icoanei Maicii Sfinte cu Pruncul in brate. Paraclisierul, indignat, tocmai se pregatea sa-l alunge cu aspra mustruluiala daca nu ar fi vazut, infiorandu-se, cum Prea Curata cobora din icoana spre a-i sterge sudoarea de pe frunte cu propria-i mahrama, in vreme ce Pruncul radea si batea din palme.

19. Un batran sedea in pustie, departe de apa ca la 12 mile. Si mergand intr-o zi sa aduca apa, s-a suparat si a zis: de ce este nevoie de osteneala aceasta? Voi veni si voi petrece mai aproape de apa. Aceasta zicand, a simtit pe cineva venind dupa dinsul. Si intorcadu-se, l-a vazut pe cel care venea dupa el, ca ii numara pasii. Si l-a intrebat batranul: cine esti? Iar el i-a zis: Ingerul Domnului sunt si sunt trimis sa numar pasii tai si sa-ti dau plata. Aceasta auzind batranul, intarindu-se cu sufletul, s-a facut mai osarduitor. Si a mai adaugat inca 5 mile, adica a locuit mai inauntrul pustiei.

20. Intr-o noapte, un om a visat ca strabate o plaja impreuna cu Dumnezeu. La fiecare pas, apareau pe cer imagini din viata lui. Si, cu fiecare imagine, pe nisip apareau doua randuri de urme: un rand lasat de urmele lui, iar celalat lasat de urmele Lui Dumnezeu. Omul privi pasii pe nisip. Vazu ca adeseori aparea un singur rand de urme. Si asta, chiar in cele mai grele momente din viata lui. Descoperirea l-a tulburat intr-atat incat il facu sa intrebe pe Dumnezeu: Doamne, mi-ai spus ca, de vreme ce m-am hotarat sa Te urmez, vei merge cu mine pana la capat. Dar uite, in clipele cele mai grele, vad doar o pereche de urme si nu inteleg de ce m-ai parasit tocmai atunci ?! Si Dumnezeu i-a raspuns: copilul meu drag, Eu te iubesc si nu te-am parasit niciodata! In clipele tale de incercari si de suferinta, exact acolo unde vezi un singur rand de urme, Eu te-am purtat in brate!

21. Se zice ca atunci cand Israel se afla la stramtorare, un mare rabin obisnuia sa se duca insotit de discipoli, intr-un loc anume dintr-o padure. Acolo, lovea o toba sacra, rostea un descantec, iar Dumnezeu il asculta si facea o minune. Urmasul marelui rabin nu mai avea toba sacra, dar se ducea si el in acelasi loc, rostea acelasi descantec si Dumnezeu il asculta. Urmasul lui nu mai cunostea nici vorbele magice ale descantecului, dar se ducea inca in locul cu pricina,iar Dumnezeu il asculta si pe el. In sfarsit, urmasul acestuia din urma nu mai stia nici locul unde se duceau predecesorii sai; inconjurat de discipoli, atunci cand poporul lui Israel era iarasi la stramtoare, el se multumea doar sa povesteasca ceea ce facea odinioara marele rabin; si iata - minune – Dumnezeu inca il asculta.

Neurofen duhovnicesc antidepresiv
Atentionari speciale:

Depresia este o boala a sufletului cu consecinte si asupra trupului! Nu uitati ca:

« Depresia se salasluieste in inima omului si-si mananca nascatoarea » (Cuviosul Antioh). Deci mare grija: acest « microb » duhovnicesc ataca inima, organul considerat cel mai important al omului!

« Cand depresia biruieste sufletul omului, paralizeaza voiciunea si rabdarea lui si-l intuneca. Depresia este o pedica in calea oricarei izbanzi » (Cuviosul Nil).

De depresie sufera cei lipsiti de credinta si nadejde.

Biserica, adevaratul Centru de diagnostic si tratament al depresiei, are leacuri din besug pentru a vindeca oameni deprimati. Ca este asa, Insusi Mantuitorul ne incredinteaza cand zice: «Veniti la Mine toti cei osteniti si impovarati si Eu va voi odihni pe voi » (Matei11,28)

Principalul raspunzator al acestei boli este diavolul si puterile lui!

Netratata depresia se agraveaza in timp.

Simptome:
Sentimente de plictiseala si dezamagire, descurajare, disperare, sentimente exagerate de vinovatie, sentimentul insingurarii, melancolie, frica.

Mod de administrare:
Doza optima si durata tratamentului trebuie individualizate in functie de severitatea
simptomelor si de raspunsul fiecarui pacient in parte. Tratamentul cu Neurofen nr. 3 este inutil daca nu este asociat cu postul si cu infranarea. «Nevointa impreuna cu cumpatarea, dragostea, rabdarea si linistea vindeca toate afectiunile sufletesti »(Cuviosul Talasie).

Iteractiuni:
A nu se amesteca « tabletele » acestui Neurofen cu bauturile imbatatoare!
A nu se consuma impreuna cu glumele desarte, nepotrivite sau nelalocul lor!

Contraindicatii :
Consumatorii acestui medicament nu vor dispretui pe cei care nu-l consuma, oricare ar fi motivele acestora din urma. In caz contrar, producatorii nu mai garanteaza eficacitatea medicamentului.

Conservare:
A se pastra cat mai la vedere, intr-un loc luminos, daca se poate in inima!

Rugăciunea mamei

 
Teodor Castrişanu

Copilaşi din toată lumea, ştiţi voi cum se roagă mama
Pentru voi în orice seară? Nu ştiţi? Sigur! N-aţi luat seama
Când cu ochii plini de lacrimi, la icoana Maicii sfinte
Îşi şopteşte-n blânde şoapte rugăciunea ei fierbinte.

Uite-aşa grăieşte dânsa: " Maică sfântă, Preacurată,
Vezi-i ce frumos dorm dânşii?...Ei îmi sunt averea toată.
Pentru ei din greu mă zbucium, pentru ei trăiesc în lume
Şi îndur atât noianul de dureri fără de nume!

I-am culcat şi-acum spre tine vin ca ei să nu mă vază
Şi te rog, Măicuţă sfântă, să cobori o blândă rază,
Raza bunătăţii tale, pe frumoasele lor plete,
Ca să n-aibă vise rele şi nici pleoapele muiete.

Şi le-adu în suflet raiul liniştit al vieţii tale
Şi mi-i fă ca-n zori de ziuă, când o fi ca să se scoale
Să-i văd blânzi, cuminţi şi veseli, îndreptând spre mine paşii
Cum i-ndreaptă către tine, colo-n cer, sus, îngeraşii"  


1 februarie 2011

Parintele Istodor Gheorghe... Patologiile manipularii sectare

DOAMNE AJUTA!

Patologiile manipularii sectare

Fenomenul de alienare mentala, generat de punerea in practica a diverselor tehnici de manipulare, da nastere la o serie de semne semiologice, pe care specialistii le-au grupat in doua categorii: individuale si de grup.
A. Patologii individuale.
La orice fel de practici s-ar recurge (fizice sau psihice), manipularea genereaza sau uneori semnaleaza o serie de boli psihice, care intra in sfera de activitate a psihiatriei, necesitand, de cele mai multe ori, un tratament de lunga durata.
Aceste patologii sunt de trei tipuri:
1. Fenomene depresive.
Depresia este o boala nervoasa morbida caracterizata printr-o modificare profunda a trairilor afective, a umorului in sensul tristetii, o stare de tristete morala si incetineala psiho-motorie, intretinand la subiect o dureroasa impresie de neputinta globala de fatalitate disperata.
Fenomenele depresive pot avea o dubla origine: pe de o parte sunt generate de capacitatea adeptului de a se supune constrangerilor sectei si de imposibilitatea de a satisface dubla legatura, reprezentata de integrarea sociala si de apartenenta la secta; pe de alta parte, aceste fenomene sunt generate la ex-adept de rezultatul carentelor afective induse de ruptura cu secta si de absenta oricarui sistem de referinta, odata ce renuntase, ca urmare a manipularii la sistemul axiologic comun (al societatii) si, pe deasupra, acum abandoneaza si inlocuitorul, ideologia sectei.
Manifestarile anxio-depresive pot imbraca forme variate mergand de la banala depresie psihica si melancolie pana la accese de panica si tentative de sinucidere.
a. Anxietatea sau nelinistea generalizata.
Anxietatea este o stare afectiva grava de neliniste, caracterizata prin insecuritate, tulburare difuza psihica si fizica, de asteptare a unui pericol iminent si indeterminat in fata caruia esti neputincios, care uneori este insotita de dureri fizice.
Cand paraseste secta, ex-adeptul nu reuseste, pentru un timp sa-si revina din starea de tensiune generala. El este permanent in asteptarea pedepsei pentru "tradarea" sa, care nu este lipsita de fundament, si se gaseste intr-un dezechilibru ametitor, intre vechea si noua situatie. Astfel, el constata cu neliniste, ca perioada petrecuta in mijlocul sectei s-a soldat cu extrema deteriorare a legaturilor familiale si sociale si chiar cu consecinte in propriul sau psihic, de care se simte responsabil, intoarcerea la realitate este insotita de o problematizare a tuturor "adevarurilor" in care a fost initiat de-a lungul anilor petrecuti in sanul sectei.
Ex-adeptul se loveste de o dubla incapacitate: de a admite ca procesul sectar i-a daunat si ca lucrurile de folos invatate, puteau fi dobandite si fara a suporta suferintele impuse de secta. El este intr-o teribila asteptare a unei noi suferinte si vigilenta il indeamna sa se indoiasca de oricare alternativa ii este propusa si de orice tentativa de a-i castiga increderea, in timp ce el insusi se indoieste de capacitatea de a se reintegra in realitate.
b. Accesele de panica.
Panica este o criza acuta de angoasa, generata de evenimente care afecteaza grav existenta, confortul si starile afective si care uneori poate atinge grade extreme de gravitate, astfel ca cel lovit de panica traieste, efectiv, in imaginarul creat de secta.
Amintirea situatiilor traite in secta si izbirea brutala cu realitatea, pot provoca veritabile accese de panica, in care ex-adeptul este convins de neputinta de a lupta contra sechelelor exixtentei sale. Persoana in cauza ajunge sa se teama ca va innebuni, ca va fi agresat sau ca nu va putea reintra in contact cu realitatea. Aceste senzatii sunt deseori insotite de tulburari somatice: transpiratie, palpitatii etc.
c. Starea permanenta de stres.
Stresul este o stare a organismului de suferinta, uzura, zgomot, permanent, temperaturi excesive, infectii, provocata de conditiile neprielnice, nocive, agresive, carora individul trebuie sa le faca fata. Aceasta stare este direct legata, la adeptul sectar, de agresiunile provocate de secta (inainte sau dupa parasirea ei), care au lasat o puternica amprenta asupra subiectului si este declansata de diversele situatii agresive ale cotidianului, invadand complet individul (in special prin vise repetate-cosmare).
Toate acestea determina o reducere a interesului pentru lumea exterioara si pentru alte persoane, altfel spus o repliere in sine, si o severa restrictionare a sentimentelor, persoana intampinand grave dificultati in a face fata unor situatii din cele mai banale. Acest tip de patologie se intalneste si la adeptii activi, fiind generata de obligativitatea de a ingera sisteme diferite: al sectei si al societatii, antagonism agravat de conflictele familiale, profesionale si sociale, situatii care supun la o extrema incordare nervii individului.
Secta nu face nimic pentru a ajuta adeptul sa depaseasca aceste stari ba, din contra, o favorizeaza pentru a accentua ruptura cu mediul de viata anterior, ceea ce potenteaza manipularea.
2. Conduitele nevrotice.
Pe masura ce adeptul progreseaza in insusirea ideologiei sectei si mai ales in punerea ei in practica, printr-o revalorizare generala, el dezvolta adevarate tulburari mentale de al caror caracter nefast adeptul isi da seama, dar pe care nu le poate stapani, tulburari numite in psihologie nevroze. Este vorba de ritualuri (ticuri) obsesive si comportamente fobice, izvorate din preceptele sectei, care se rasfrang asupra intregii sfere de activitati a adeptului.
In functie de gravitatea lor, ex-adeptul poate dezvolta veritabile handicapuri, care impieteaza asupra reinsertiei sociale, adeptul fiind constrans sa excluda din existenta sa anumite comportamente care "franeaza progresul". Aceste fobii sunt temeri obsesive si nejustificate, ce nu pot fi controlate si anulate, chiar daca persoana in cauza stie ca sunt nefondate si nerationale.
Ideologia sectara se bazeaza pe dihotomia interior-exterior si pe maniheismul bine-rau, intretinand la adept o frica continua de lume, discursul sectei alimentand si etaland contradictiile sociale. Confruntarea brusca cu realitatea poate provoca accese anxioase, care pot avea o mare anvergura, insotindu-se si de manifestari somatice. Astfel, medicii care au tratat copii care au supravietuit dramei de la Waco au constatat la acestia tulburari somatice masive, in special cardiace si intestinale, a caror evolutie a condus la ipoteza ca aveau cauze psihice. Manifestari asemanatoare s-au mai intalnit la persoane crescute exclusiv in mediul sectar, insa intr-un grad mai redus de gravitate.
Fobiile sunt indreptate intr-o diversitate de directii: persoane (in special reprezentanti ai institutiilor statului, psihiatri, clerici), institutii (armata, Biserica), manifestari culturale, practici medicale, diverse alimente, obiecte (in special noile produse ale tehnicii moderne, produse vestimentare). Aceste fobii se pot indrepta si impotriva unor etnii, rase, natiuni, insa acele grupuri care adopta asemenea atitudini se autoizoleaza si nu au prea mare importanta din punctul de vedere al impactului social.
Persistenta inconstienta(-zata) a celor mentionate mai sus plaseaza subiectul intr-un spatiu extrem de restrans, intre prescriptiile sectare si imperativele sociale si pentru a diminua disonanta cognitiva care apare, este nevoit sa adere la una din ele. Odata dobandite aceste stereotipii, renuntarea la ele devine extrem de dificila. Ex-adeptul, chiar daca este deplin constient de caracterul lor aberant are mari dificultati in a le depasi si domina, si se lasa antrenat intr-o multitudine de comportamente, pe care le condamna rational, dar de la care nu se poate sustrage decat in urma unor eforturi indelungate si dureroase.
Aceste tulburari pot atinge stadii mai grave: adeptul sau ex-adeptul, penduland permanent intre cele doua lumi (a realitatii si a irealitatii, a societatii si a sectei), poate pierde contactul cu realitatea (lucru care se poate intampla inainte si dupa parasirea sectei), se percepe pe sine drept produsul unei mutatii existentiale, are experiente pseudo-mistice (dialogand cu fortele cosmice, divinul, extraterestrii, etc), ajunge sa traiasca permanent in oniric. Totusi situatii de acest tip sunt rare in opinia specialistilor, in marea parte a cazurilor rezultatul final al fobiilor in plan psihic, fiind amnezii lacunare, precum reactiile de respingere a contradictiilor flagrante dintre imaginatie si realitate , insotite de dureri care nu au totusi nici un suport psihic.
3. Tullburarile psihotice.
Acest tip de afectiuni au gravitatea cea mai ridicata, caci marcheaza momentul in care adeptul pierde complet contactul cu realitatea, necesitand tratament specializat. Psihoza este o boala psihica, care atinge grav personalitatea subiectului, manifestandu-se in special prin tulburari ale sferei cognitive (perceptie, judecata, ratiune) si afective (umor, emotii) si necesita neaparat internarea. Totusi, aceasta grava disfunctionalitate psihica se altoieste pe o structura psihica anterioara fragila si cu inclinatii psihopatologice.
Tulburarile psihotice, determinate de aplicarea unor tehnici de manipulare in sanul unei secte, se desfasoara conform unei progresii in etape, pe care specialistii au schematizat-o astfel:
Stadiul I - repliere moderata asupra sinelui; pierderea contactului cu societatea; inclinatii spre superstitie; pretentii de detinere a unor capacitati paranormale (clarviziune, telepatie, al saselea simt, s.a.); izolare sociala; iluzii recurente (senzatii de prezenta a unei actiuni sau persoane absente sau decedate).
Stadiul II - debut de gandire deliranta (delirul determina o grava alterare a raportului subiectului cu realitatea); iruptii ale iluziilor suprarealiste sectare in realitatea individului; idei delirante bizare (nihiliste, religioase, etc); incoerenta.
Stadiul III - accentuarea trairilor delirante; adeziune completa la irealitatea ideologica sectara; aparitia unei trairi "mistice", totusi cu mentinerea contactului cu societatea ambianta; deteriorarea capacitatilor profesionale, a relatiilor sociale, a igienei personale s.a.m.d.
Stadiul IV - derealizare completa a gandirii (tulburare morbida care da celui atins de ea o impresie de irealitate a persoanelor si lucrurilor prezente precum si imposibilitatea evocarii situatiilor si persoanelor absente), scufundare in irealitatea sectara, fara nici o capacitate critica, tulburari paranoice insotite de sentimente de persecutie; handicap profesional, social; halucinatii (de persecutie sau exaltare).
Stadiul V - destructuralizare totala (confuzie intre intreg si o parte a intregului, care apare de exemplu la copii intre 2 si 4 ani cand acestia nu sunt capabili sa claseze diversele figuri ale unui joc pe categorii); trairi paranoice sistematizate; halucinatii senzoriale si kinestezice; parafrenie (delir, care in ciuda caracterului adesea extravagant ramane compatibil cu insertia sociala, compus din mecanisme halucinatorii si imaginative, cu teme fantastice care isi pastreaza coerenta; bolnavul traieste pe rand in doua lumi: universul particular sectar si lumea reala).
Stadiul VI - heboidofrenie (forma clinica a schizofreniei caracterizata prin deficienta intelectuala, disparitia sentimentului socio-familial si dezvoltarea unei tendinte antisociale); destructuralizare completa, stupoare catonica (sindrom intalnit de obicei in dementa precoce, caracterizata prin negativism, sugestibi-litate, stereotipii, pierderea spontaneitatii si initiativei motrice, raspuns aproape inexistent la stimulii externi); negativism; pozitie catatonica (fetala); rigiditate catatonica.
Cele expuse mai sus au descris consecintele in plan individual ale aplicarii unor tehnici psihice, nu de putine ori scapate de sub control; aceste urmari se pot generaliza si raspandi asupra colectivitatii, ceea ce vom descrie in cele ce urmeaza.
B. Patologiile grupului.
Patologiile individuale, prezentate mai sus, au drept cauze, pe langa cele legate de aplicarea tehnicilor de manipulare, si anumite latente ale psihicului uman care potenteaza aceste boli si expun individul la acestea. Exista, dimpotriva, anumite tipuri de afectiuni, cauzate de secta, care contamineaza comunitati intregi. Acestea sunt manifestari semiologice ale fenomenului de alienare mentala si sunt semnalul periodic al activarii sectelor in mijlocul unei colectivitati.
1. Catarsisul grupului.
Catarsisul este o metoda terapeutica destul de noua, de eliberare de tensiuni si angoase, prin crearea unei situatii de criza emotionala care determina rezolvarea problemei. Fundamentele acestui procedeu se pot regasi in conceptia lui Aristotel despre tragedie care ar avea capacitatea de a purifica pasiunile rele, prin punerea lor in joc cu ocazia reprezentarilor de acte virtuoase si desavarsite si el este des folosit astazi in practica terapeutica psihanalitica.
Sectele procedeaza asemanator alcatuind adevarate scenarii, cu scopul de a convinge grupul de nocivitatea unui anumit comportament sau convingeri, dand nastere la o comunitate de sentimente, la o coeziune interna, care poate imbraca forma unei eliberari de energie colectiva. In acest mod, pe nesimtite o intreaga colectivitate este transformata in sensul dorit de lideri si, chiar daca la suprafata totul pare normal, sechele psihice nu sunt deloc neglijabile, ele sedimentandu-se si putand invada realul oricand. Aceasta transformare nu are doar aspecte negative, ci poate constitui liantul care solidifica un anumit grup.
2. Isteria colectiva.
Isteria este boala mentala caracterizata prin pierderea, mai mult sau mai putin grava, a functiilor nervoase, prin pierderea capacitatii de aparare a eului, pierderea controlului asupra comportamentului.
Isteria este o boala foarte cunoscuta, care a fost multa vreme privita ca o consecinta a unei disfunctii si frustrari sexuale, tinand cont de manifestarile specifice ale celor atinsi de ea. in secta, indiferent de cauzele aparitiei, manifestarile isteriei sunt similare celor intalnite in alte cazuri: hiperemotovitate, irascibilitate, cresterea tensiunii arteriale, s.a.
Isteria ia nastere la un anumit individ si se transmite la intregul grup, putand fi interpretata drept semn al manifestarii supranaturalului. In sanul sectei contagiunea este foarte accentuata, astfel ca comportamentele si izbucnirile unui membru se pot transmite colectivitatii.
3. Transa colectiva.
Transa colectiva se aseamana cu isteria si difera de ea doar prin mai pronuntata exteriorizare, aproape fara nici o frana, si prin faptul ca este mai organizata. Astfel, ea poate imbraca forma unor rituri samanice bucurandu-se de un prestigiu la care isteria nu poate ajunge.
Extaz penticostal si manifestare fundamentalista islamica.
De cele mai multe ori transa se grefeaza in functie de cultura in care se situeaza sau grupul in care apare, ia forma fenomenelor de tip mediumic, cum ar fi de exemplu "posesiunile Duhului Sfant" ale penticostalilor, contorsiunile fizice ale adeptilor sectei Aum pentru a ajunge la levitatie, asemenea liderului Shoko Asa-hara, sau diversele manifestari ale sectelor satanice.
Adeptilor supusi unor tehnici corespunzatoare li se poate modifica constiinta in asemenea masura incat pierd contactul cu realitatea, substituindu-si comportamente si automatisme ale celorlalti membri ai grupului, sau se scufunda toti intr-o transa vecina hipnozei.
4. Delirul colectiv.
Delirul este ruptura dintre subiect si realitate, fenomen care anima in permanenta grupurile sectare, chiar daca are intensitatea scazuta. Motivele care alimenteaza delirurile colective sunt, in general, investite cu o puternica coloratura supranaturala si intaresc coeziunea grupului prin sentimentul unei comuniuni elitiste.
5. Sinuciderea colectiva.
Daca precedentele patologii pot ramane la stadiul de bizarerii fara prea mare importanta, aceasta ultima consecinta produce hecatombe umane, asa cum s-a intamplat in numeroase secte (Templul Popoarelor, Templul Soarelui, s.a.).
Sinuciderile colective nu sunt apanajul finalului de secol XX: in timpul imparatului chinez Chiang-Huang-Ti, cel care a construit Marele Zid, 600 de literati s-au sinucis din cauza deciziei imparatului de a distruge toate manuscrisele din Imperiu, in secolul I i.H. aproximativ 1000 de sclavi s-au sinucis pentru ca rascoala lor (condusa de Salvius si Atenius) era pe punctul de a fi infranta, la finele celebrului asediu de la Masada 12.000 de evrei s-au sinucis, in 1944 in jur de 400 de prizonieri japonezi si-au facut harakiri la aflarea vestii iminentei infrangeri a Japoniei. Toate acestea au fost insa acte disperate ale unor oameni, care constatau cu groaza si durere ca intregul univers li se prabusea, ca nu mai aveau pentru ce sau nu mai meritau sa traiasca.
Sinuciderile in care au fost implicate secte, din care majoritatea au avut caracter colectiv, nu prezinta deloc aceste trasaturi; adeptii, care si-au pus capat vietii, nu traiau drame de natura celor invocate mai sus. Putem spune ca o mare parte din decizia sinucigasa se datoreaza liderului care reuseste intr-un timp extrem de scurt, sa inoculeze adeptilor justetea si sublimitatea actului sinucigas (practic Jones si-a convins adeptii in 2 ore!).
Nu este vorba de sinucideri clasice, care constituie finalizarea unei trairi depresive accentuate ci ele imbraca semnificatii sacrificiale si soteriologice. Astfel adeptii lui Jim Jones sau Luc Jouret si-au pus capat vietii pentru a ajunge la unirea cu divinitatea, care in cazul Templului Soarelui este o cometa.
Instinctul de autoconservare reprezinta o piedica deloc neglijabila in calea acestui act; are astfel loc o acerba lupta intre tendinta dominatoare a liderului si dorinta de viata a adeptului, din care iese invingator ultimul, ceea ce subliniaza odata in plus eficacitatea acestor tehnici de manipulare.
Oricare ar fi motivele interne sau externe unor asemenea fapte, ele au oripilat opinia publica si au aratat cat de simplu poate fi manipulat adeptul sectar.
pr. lect. dr. Gheorghe Istodor

ARHIVA BLOG

ICOANA MD

MD. POCEAEV